• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-05 14:20:41 följande:

Haha, det märks här inne när det blir helg, då har alla annat att göra än att hänga här

Vi har fixat med julgranen hela fm och fram till nu, barnen bakade pepparkakor igår som vi gjorde hål i och så la dem kristyr på dem idag och hängde i granen, sen har dem hängt polkagrisar och sprejat julsnö på den, så nu är dem mer än nöjda och en annan också, soffläge en stund nu

Åh jag vill också få fram granen! Hänga upp våra kulor med namn på. <3 Nästa år får jag göra en till!
  • minahjärtan0609
    Seven Costanza skrev 2015-12-05 09:07:05 följande:
    När har ni BF? Jag känner inget mer än rörelser (sprattel) när jag är i vila. Sammandragningar känner jag bara när jag är ute och går. Jag har gått 35 fulla veckor igår . BF 8/1. Är det konstigt att jag inte känner sådana sammandragningar/ förvärvar som ni?
    Det tror jag inte är konstigt alls. Med första barnet fick jag värkar typ samma dag som hon föddes. Med andra barnet i v 30 ungefär.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-05 15:11:33 följande:
    Åh jag vill också få fram granen! Hänga upp våra kulor med namn på. <3 Nästa år får jag göra en till!
    Det är ju så mysigt att få fram den, jag är sån som gärna tar fram allt direkt och sen när nyår varit så åker allt ut direkt. Haha. Julsnön var populär vill jag lova, har fått gömma den nu för annars sprejar dem granen helvit istället, haha och allt annat här hemma också. Vad roligt med namnkulor.
  • qatteriin

Jag fantiserar om att vinna en ny vagn eller iaf en åkpåse i Facebookgruppen Barnvagnar!s julkalender... Har varit med där sen 2012 men aldrig vunnit nåt, haha. Men drömma går ju! Vi har ju redan två vagnar men jag vill gärna prova nåt nytt...

Idag har vi varit på ikea och ätit deras julbord. :-P Vi skulle dit för att köpa stort täcke till sonen, kom på att det är bra att vänja av honon med det älskade spjälsängstäcket i god tid innan nästa ska ha det...

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-05 15:42:41 följande:

Det är ju så mysigt att få fram den, jag är sån som gärna tar fram allt direkt och sen när nyår varit så åker allt ut direkt. Haha. Julsnön var populär vill jag lova, har fått gömma den nu för annars sprejar dem granen helvit istället, haha och allt annat här hemma också. Vad roligt med namnkulor.

Haha mitt åker inte ut förrän tjugondag knut, brukar plocka upp allt första advent men har inte orkat än. Vad roligt med snön, vet inte om jag skulle våga köpa hem nåt sånt, hehe.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-05 15:05:03 följande:

Dem ggr jag känner denna ggn så har mina också väldigt mkt med stress att göra, jag fick ju en del sammandragningar när jag fortfarande jobbade och då var det alltid med stress. Nu försöker jag att aldrig stressa utan planera det jag ska göra, för dem ggr jag känner av stress får jag lätt ont i magen också.

Mm jag är inte bra på stress annars heller. Försöker också att inte stressa men iblsnd så går det sådär :)
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-05 15:08:13 följande:

Vad roligt vad lutar det åt för vagn då?

Härligt med massa tesorter, jag älskar te, kan stå i tebutiken här hemma läääänge och bara njuta av alla dofter knäckte lät ju väldigt gott.

Det luktade kanske lite för sött för mig men sambon valde det :)

Det blir nog som vi tänkt en brio smile. Jag kunde tänkt mig en begagnad, finns en del på blocket. Men affären vi varit i har bra pris. Nu är frågan om vi ska köpa paket med babyskydd också. Vi hade tänkt hyra men då får vi inte ett som passar med vagnen, inte ert måste men praktiskt. Är ju detta med om man vill punga ut med pengar för nästa stol i vår, blir dyrare hyra men fördel att man inte måste betala hela summan genast. Vi ska göra en lista i helgen med saker att bestämma o fixa. Köpte iaf en skötbädd på rea!
  • qatteriin

Ok, men då prövar vi väl lite onda sammandragningar då... :-P Inte smärtsamma, så långt skulle jag inte gå, men tillräckligt värkande för att jag ska minnas känslan från förlossningen. Ändå har jag tagit det lugnt idag efter turen till Ikea, har legat på soffan hos mina föräldrar medans sonen lekt med dem. Men nu är det hemmasoffan, alvedon och värmekudde som gäller. Hoppas verkligen det går över. Jag som hade såna planer för i morgon, känns mest som jag kommer behöva vila då. Eller kan kontrollfreaket klara att ligga i soffan och dirigera man och barn till att få upp julgranen...?

• Seven Costanza
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-05 15:12:17 följande:

Det tror jag inte är konstigt alls. Med första barnet fick jag värkar typ samma dag som hon föddes. Med andra barnet i v 30 ungefär.

Va bra. Jag räknar med att vila så mycket som möjligt den sista tiden, inte så långt till nyår nu
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-05 18:03:02 följande:

Ok, men då prövar vi väl lite onda sammandragningar då... :-P Inte smärtsamma, så långt skulle jag inte gå, men tillräckligt värkande för att jag ska minnas känslan från förlossningen. Ändå har jag tagit det lugnt idag efter turen till Ikea, har legat på soffan hos mina föräldrar medans sonen lekt med dem. Men nu är det hemmasoffan, alvedon och värmekudde som gäller. Hoppas verkligen det går över. Jag som hade såna planer för i morgon, känns mest som jag kommer behöva vila då. Eller kan kontrollfreaket klara att ligga i soffan och dirigera man och barn till att få upp julgranen...?

Vila idag så känns det förhoppningsvis bättre imorgon! Tar ju inte sååå lång tid att få upp julgranen så du kan ju vänta tills du känner dig pigg, och typ säga NU, nu kör vi för nu är jag redo! Du får öva på den där divakänslan .
Svar på tråden BF Januari 2016 :)