• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-05 18:26:04 följande:

Vila idag så känns det förhoppningsvis bättre imorgon! Tar ju inte sååå lång tid att få upp julgranen så du kan ju vänta tills du känner dig pigg, och typ säga NU, nu kör vi för nu är jag redo! Du får öva på den där divakänslan .

Ja jag får göra det! Kanske äta praliner också, haha! Nja med min man tar ALLT lång tid, men står väl granen där så kan man ju hänga upp lite grejer då och då i värsta fall. Killarna får fixa ljusen och de grejerna som vi har mycket av, så får jag hänga upp mina favoriter helt enkelt. Men nån julmarknad blir det nog inte i morgon!
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2015-12-05 18:03:02 följande:

Ok, men då prövar vi väl lite onda sammandragningar då... :-P Inte smärtsamma, så långt skulle jag inte gå, men tillräckligt värkande för att jag ska minnas känslan från förlossningen. Ändå har jag tagit det lugnt idag efter turen till Ikea, har legat på soffan hos mina föräldrar medans sonen lekt med dem. Men nu är det hemmasoffan, alvedon och värmekudde som gäller. Hoppas verkligen det går över. Jag som hade såna planer för i morgon, känns mest som jag kommer behöva vila då. Eller kan kontrollfreaket klara att ligga i soffan och dirigera man och barn till att få upp julgranen...?

Mitt drog också igång nu.... Ont satan men smärtan släpper inte. Har suttit i i över en timme å benen nästan domnar. Känner så väl igen denna känslan.... 5 st 4 åringar på julbak å pyssel imorgon så att klä granen låter som en dröm just nu ;))
  • qatteriin
    Eleonor01 skrev 2015-12-05 19:13:30 följande:

Mitt drog också igång nu.... Ont satan men smärtan släpper inte. Har suttit i i över en timme å benen nästan domnar. Känner så väl igen denna känslan.... 5 st 4 åringar på julbak å pyssel imorgon så att klä granen låter som en dröm just nu ;))

Haha ja men du är ju GALEN med ett sånt projekt! Mitt gick över med alvedon och värme faktiskt, thank god. Kommer fortfarande lite sammandragningar när jag rör på mig men gör inte ont längre. Jag orkar ju knappt med min egen unge när det är såhär, skulle aldrig orka med fyra till! Men jag är så rädd att jag inte ska fixa att jobba de här två veckorna framöver när jag har patienter inbokade, efter det kan det vara ok om jag inte orkar mer men de här veckorna MÅSTE jag klara...
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2015-12-05 19:42:42 följande:
    Haha ja men du är ju GALEN med ett sånt projekt! Mitt gick över med alvedon och värme faktiskt, thank god. Kommer fortfarande lite sammandragningar när jag rör på mig men gör inte ont längre. Jag orkar ju knappt med min egen unge när det är såhär, skulle aldrig orka med fyra till! Men jag är så rädd att jag inte ska fixa att jobba de här två veckorna framöver när jag har patienter inbokade, efter det kan det vara ok om jag inte orkar mer men de här veckorna MÅSTE jag klara...
    Ha ha ha ja jag e lite galen.... Men men.... ;)) hoppas bara det handlar om fixering å lugnar sig tills imorgon... Pluggar bara på heltid så för min del e ju inte jobbet något jobbigt längre. Är timanställd väktare å gick på grav penning för någon vecka sedan. Jag avskyr tabletter så jag ska andas lite å försöka sova tror jag :)
  • Eleonor01

Får nog öronen varma imorgon....En pojkes mamma som kommer hit å hjälper till imorgon är läkare å jobbar på den obstetrika mottagningen jag går till..... Vila vila vila. Här det redan nu ha ha ha ha

• qatteriin
    Eleonor01 skrev 2015-12-05 19:47:20 följande:

Ha ha ha ja jag e lite galen.... Men men.... ;)) hoppas bara det handlar om fixering å lugnar sig tills imorgon... Pluggar bara på heltid så för min del e ju inte jobbet något jobbigt längre. Är timanställd väktare å gick på grav penning för någon vecka sedan. Jag avskyr tabletter så jag ska andas lite å försöka sova tror jag :)

Jag vill inte heller ta tabletter egentligen men eftersom vila inte hjälpte så ville jag kolla så det var lugnt... Plugg ja, tusan, måste skicka in min hemtenta i morgon, hur ska det gå till?! Uuuuh! Min fixerar sig definitivt inte, har känt hicka jättehögt upp idag och nu sparkas det åt olika håll, vete tusan när hon ska bestämma sig om hur hon ska ligga, så tröttsamt...
  • WiMe06

Vad jobbigt med era sammandragningar. Hoppas dem går över för er. Själv sitter jag i soffan nu med en egen liten påse godis, haha, och har också sammandragningar, dock inga onda, efter 1 timmes promenad.
    Det var så otroligt skönt att ut och gå hela familjen, men fogarna började kännas av på hemvägen kan jag säga.
    Men vad mkt piggare jag känner mig nu efter en promenad.

Eleonor - lycka till med julbaket imorgon skönt att få lite hjälp av nån mer iallafall.

Quatterin - hoppas ni får upp granen imorgon, du får delegera själva uppsättningen av granen och sen bara göra finliret själv vårt granpynt tog säkert 3 timmar idag, haha.

• Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-12-05 20:04:03 följande:

Vad jobbigt med era sammandragningar. Hoppas dem går över för er. Själv sitter jag i soffan nu med en egen liten påse godis, haha, och har också sammandragningar, dock inga onda, efter 1 timmes promenad.
    Det var så otroligt skönt att ut och gå hela familjen, men fogarna började kännas av på hemvägen kan jag säga.

Eleonor - lycka till med julbaket imorgon skönt att få lite hjälp av nån mer iallafall.

Quatterin - hoppas ni får upp granen imorgon, du får delegera själva uppsättningen av granen och sen bara göra finliret själv vårt granpynt tog säkert 3 timmar idag, haha.

Kram till dig :)
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-05 20:04:03 följande:

Guuuud vad härligt det låter med promenad!! Jag LÄNGTAR ut i skogen vi har här utanför, längtar så efter en kropp som funkar! Tänk i vår att kunna gå ut till grodtjärnen mitt i skogen och kika efter grodynglen... Vi bor ju i stan men eftersom vi har ett naturreservat runt knuten så har vi det så fantastiskt väl förspänt, fastän att det är ett "dåligt" område vi bor i så trivs jag så bra eftersom vi har skogen så nära. Men det har varit så trist att inte kunna njuta av skogen nu i höst.

Sammandragningarna sätter igång igen märker jag, så jädra irriterande. Hade jag orkat så hade jag lagt mig i badet.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-05 20:41:28 följande:
    Guuuud vad härligt det låter med promenad!! Jag LÄNGTAR ut i skogen vi har här utanför, längtar så efter en kropp som funkar! Tänk i vår att kunna gå ut till grodtjärnen mitt i skogen och kika efter grodynglen... Vi bor ju i stan men eftersom vi har ett naturreservat runt knuten så har vi det så fantastiskt väl förspänt, fastän att det är ett "dåligt" område vi bor i så trivs jag så bra eftersom vi har skogen så nära. Men det har varit så trist att inte kunna njuta av skogen nu i höst.

Sammandragningarna sätter igång igen märker jag, så jädra irriterande. Hade jag orkat så hade jag lagt mig i badet.
    Det var otroligt skönt, men samtidigt så blev jag rejält påmind om varför jag inte gått senaste månaderna. Men så kände jag att jag skulle trotsa det idag för sambon går en promenad varje kväll och det är såå trist att inte kunna följa med. Men man får ju betala priset sen, haha!

Förstår dig verkligen att du längtar ut om du är van att ut och gå. Skogen och naturen är oslagbart ibland. Vi bor i ett samhälle utanför en mellanstor stad med cykelvägar kors och tvärs genom hela samhället, så när barnen är med och cyklar är det jättebra med upplyst och ingen trafik.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)