• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • himw
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-04 08:16:30 följande:

Det blev inget jobb för mig idag. Fick en sån ångest i natt när jag tänkte på att gå och jobba så jag har inte sovit en blund i natt. Rök ihop med maken på morgonen och sonen stod och skrek för att vi var arga.

Känner bara att det är nog nu. Jag är helt slut! Kommer vara hemma nu om jag så ska beböva plocka föräldrardagar på bebis.

Känner mig helt usel nu efter denna skit morgon och vill bara gråta.

Men fina du! Känn dig inte usel!!! Jag hade precis samma känsla när jag sjukskrev mig från jobbet- men nu en vecka senare är det det bästa beslutet jag tagit!

Jag tror man blir slut både fysiskt och psykiskt när man inte mått bra men kört på iallafall så när man känner att man kan slappna av så kommer allt ifatt och man känner hur trött man är.

Börja med att sjukskriva dig i en vecka och känn efter hur det känns, är det så att du inte orkar jobba sista veckan så gå till en läkare och be om att få bli sjukskriven och i värsta fall ta föräldrardagar- det är ju bara en vecka du hade kvar.

Stor kram- du kommer känna dig bättre när du vilat och kommit fatt dig själv, vila och ta hand om dig och bebisen :)
  • Hame
    Seven Costanza skrev 2015-12-04 08:22:29 följande:
    Har en kompis som bor och fött barn i USA och de har en annan typ av EDA än den som används i Sverige. Här blandas lokalbedövningsmedlet ut med morfin och kallas då "upp och stå epidural", medans det i USA är vanligast att man blir sängliggande. Jag kände ingenting i benen och kunde gå omkring som vanligt Glad

Det finns såklart narkosläkare dygnet runt i Sverige också, men som alla läkare prioriterar de"värst först", så kommer det in någon som måste sövas för operation efter en bilolycka går den personen först. Eller tex ett urakut kejsarsnitt. 
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-04 08:16:30 följande:

Det blev inget jobb för mig idag. Fick en sån ångest i natt när jag tänkte på att gå och jobba så jag har inte sovit en blund i natt. Rök ihop med maken på morgonen och sonen stod och skrek för att vi var arga.

Känner bara att det är nog nu. Jag är helt slut! Kommer vara hemma nu om jag så ska beböva plocka föräldrardagar på bebis.

Känner mig helt usel nu efter denna skit morgon och vill bara gråta.

Usch, lider verkligen med dig. Aldrig roligt med sådana mornar. Tycker du ska prata med en läkare om sjukskrivning, du ska verkligen inte behöva köra slut på dig sådär.

Du ska absolut inte känna dig usel. Ta nu bara en lugn dag och tänk inte att du är usel för det är du INTE!! Kramar till dig!!
  • WiMe06

Har tider bokade till den 4/1 hos min bm (bf 17/1). Vi väntar att boka resterande besök. Fr.o.m. nästa vecka kommer jag gå 1 gång i veckan, varannan vecka till bm och varannan vecka till en uska för att ta prover. På måndag är det bm och på tisdag tul igen.

• Hame

Bara 25 dagar till bf Glad Sover också uruselt som någon skrev! Upp och kissa 4-5 gånger per natt. Nu har jag dessutom hosta och håller på att kissa på mig varje gång jag hostar! Det känns verkligen uträknat det här, att det är så jobbigt på slutat att man bara vill få förlossningen ur världen.

Tänkte på vad många skrivit om smärtlindring vid utdragen eller snabb förlossning. Min förra gick snabbt, 4 timmar ifrån första värk, och jag önskar definitivt att nästa tar längre tid. Jag hade inga pauser mellan värkarna, och man VET ju inte att det kommer gå snabbt förens det är färdigt. Så jag tänkte att "ska jag ha så här ont i 18-24 timmar klarar jag inte det". Så jag tog EDA, men så vips så var det färdigt..  Så nu har jag mest tryckt på att jag vill att de ska vara snabba på att ge mig den smärtlindringen jag väljer, så att det inte blir en massa velande och funderande innan det görs. 

• minahjärtan0609

Tack snälla ni!

Jag fick en deppression vid min förra graviditet och var sjukskriven i tre månader för det. Tack och lov gick det över när förlosdningen var över. Trodde jag klarar mig denna gången och det kanske jag har, ksn vara ren utmanning. Att vara gravid är inte något lyckotillstånd för mig. Längtar så tills det är över och det är det ju snart!

Kan vara därför jag är helt orädd för att föda, smärta är för mig lätthanterligt. Belöningen är enorm!

• Hame

Så fina magar ni har! Måste ta en själv när jag kommer hem, har inte blivit så många denna graviditetenGlad

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-04 10:56:15 följande:

Min mage v 33

Åh, vilken fin mage

Så kul med alla magar härinne.
  • Cta
    Seven Costanza skrev 2015-12-03 22:58:47 följande:
    Jag går också in i v 36 imorgon. Var på klinikbesök idag och min bebis har lagt sig med huvudet nedåt, vi tittade på honom snabbt med ultraljud. Men jag tror kanske inte att han är fixerad för han rumlar ändå runt rätt mycket, eller så ligger han stilla med huvudet nu men spretar ut med armar och ben så att det är det jag känner. Vet inte, men jag är nöjd att jag känner honom tydligt i alla fall så jag inte behöver fundera på det.
    Åh vad mysigt att ni fick se er bebis, jag tycker att det är lite synd att vi inte får fler ultraljud ( sista var i vecka 20) och nu är så nyfiken på lillen som ligger i magen! Och nyfiken på kön, bm kunde inte vara säker men hon gav oss en procentsats på 80% flicka, men ska man lita på procentsatsen eller vara öppen för att de kan absolut vara en pojke också....Drömmer
Svar på tråden BF Januari 2016 :)