• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-12-06 18:58:12 följande:
    Härligt att ni fick en bra dag, tänkte precis på dig när jag stod och plockade undan efter maten.

Ska också till bm imorgon och sen har jag tul på tisdag
    Då håller vi våra tummar hårt! :))
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-06 19:04:51 följande:
    Då håller vi våra tummar hårt! :))
    Absolut, det gör vi
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-06 17:58:29 följande:

Jag har köpt en amningsline från Lindex, de var lite dyrare än HM:s men gav mkt mer stöd. Har H i kupa nu, så jag tänker försöker vänta  tills mjölken (förhoppningsvis) runnit till och stabiliserat sig innan jag köper amningsbehår iom att de blir så dyra när man måste köpa specialmärken. Tror ni det är en vettig plan?

Låter absolut vettigt! Jag har köpt linnen på Gekås den här gången. Lindex här har i princip inget mammarelaterat...
    mirakelspektakel skrev 2015-12-06 18:06:56 följande:

hur målar man babyfiltar? 

Med textilfärg. Panduro hade för några år sen filtar och bodies i ekologisk bomull, helvita. Jag köpte upp typ hela lagret när jag fick höra att de skulle sluta med dem så jag har två tunna fina filtar att måla på, eller trycka med "stämplar" för textilfärg. Har gjort en schablon nu med bebisens namn att trycka på bodyn hon ska få så nu gäller det att hon faktiskt är en hon! Jag har så mycket pysselgrejer och textilfärg har jag alltid gillat. Sonen älskar ju att måla sina egna tröjor och det gjorde jag också som barn, mamma var syfröken så vi hade sånt hemma.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-06 18:18:59 följande:

Nej men det spelar ingen roll. Är inte rädd att det ska sätta igång eller så, och jag har varit nära Varberg hela dagen så sett:) men vill vara där han är så då är det liksom alltid för långt borta!

Det blev en rolig dag men när jag kom hem så fick jag ett spel. Sambon hade trott jag skulle köpa lussebullar till fika men jag hade ingen tanke på det. Så jag fick ett bryt och började storgråta och kände mig som världens sämsta sambo. Och mitt i allt ihop så kom sakerna som vår bekant hävde ur dig idag: att det är otroligt att så många förlossningar går bra med tanke på allt som kan hända och hade jag hört talas om att bebisar kan fastna så att man får bryta deras nyckelben för att få ut dem? Så jag snyftar och hackar ur mig att jag vill inte att de ska bryta sönder våran bebis så att vi får ut en trasig bebis. Sambon undrade vad i helvete det kom ifrån.

Det enda bra med det var att jag insåg att det var första gången jag kände mig som en lejonmamma: det är fan ingen som ska knäcka sönder något på min bebis!

Nu ska vi äta pepparkakor istället för lussebullar...

Då förstår jag! Och alltid bra att vara nära Varberg som har så gott rykte. När vi fortfarande funderade på att åka till svärföräldrarna över nyår innan jag fick så ont så kände jag att det kändes lugnt även om det var långt hemifrån, de bor utanför Falkenberg.

Jädra okänsliga människor som ska komma med skräckhistorier till höggravida, jag blir så förbannad på sånt!! Det är ruskigt ovanligt med såna komplikationer men det händer, det gör det ju. Så jag förstår ditt extrabryt där i det allmänna brytet!!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-06 19:00:48 följande:

Ja, verkligen. Åh, du verkar ha så mkt bra planer för bebis när den blir större. Jag har inte tänkt nånting hur vi ska tänka kring det där med att lära sig äta själv, eller potträning å sådär. Våra killar hoppade pottan båda två och fick direkt på toaletten och det var otroligt skönt tycker jag. Så kan denna göra det med vore jag glad.

Jag har nog lite mer planer än jag kanske borde för min sinnesfrids skull, haha! Men vad gäller maten så körde vi BLW med sonen och det känns helt otänkbart nu att inte köra med det den här gången. Sonen var rätt lätt att potträna vad gäller kisset men vägrar fortfarande bajsa annat än i blöja och det börjar bli riktigt frustrerande så det vore skönt att slippa det med nästa, billigare också om man kan slippa byta så vansinnigt många blöjor varje dag som det kan vara med bebisar, haha!
  • mitthemligajag
    kindofnothing skrev 2015-12-06 11:59:04 följande:
    Vad innebär amningstoppar? Har du nån länk till en bra? Har två amningsbhar men de är alldeles för obekväma för att sova i. Vill inte ha nåt som sitter åt runt om.
    Körde på dessa sist och har kvar 4 st sen dess som jag kommer använda! Sömlösa och utan bygel! Kanon sköna www.lindex.com/m/se/soek/7133891/2-pack-amnings-BH/&back=true&parent=135681
  • himw
    qatteriin skrev 2015-12-06 19:36:14 följande:

Jag har nog lite mer planer än jag kanske borde för min sinnesfrids skull, haha! Men vad gäller maten så körde vi BLW med sonen och det känns helt otänkbart nu att inte köra med det den här gången. Sonen var rätt lätt att potträna vad gäller kisset men vägrar fortfarande bajsa annat än i blöja och det börjar bli riktigt frustrerande så det vore skönt att slippa det med nästa, billigare också om man kan slippa byta så vansinnigt många blöjor varje dag som det kan vara med bebisar, haha!

Vad är BLW?
  • mitthemligajag

Är linnena alltså gjorda för att använda utan topp eller bh under? Har alltid haft amningstoppar under hehe, inte haft en tanke (koookkooo) på att den är gjord för att bara ha linnet ;)

• CarolinaH
    mirakelspektakel skrev 2015-12-06 17:50:42 följande:

Jag bor i sthlm, samma kommun som du (nej jag är ingen stalker men jag har sett din bild på en fb grupp...) Jag går hos mama mia karlaplan, är verkligen super nöjd med dem. Vilket BB planera du att föda på? 

Så kul med någon mer från Sthlm och till och med ön!

Kanske kan ta en fika någon gång när vi känner att man orkar med. När har du bf?

Har listat mig på BB Sophia. Har varit in dit på kontroll och ska dit på infoträff på onsdag. Urmysig personal som jag träffat när jag varit där.

Har ni bestämt BB?
  • amalie79
    mitthemligajag skrev 2015-12-06 20:41:39 följande:

Är linnena alltså gjorda för att använda utan topp eller bh under? Har alltid haft amningstoppar under hehe, inte haft en tanke (koookkooo) på att den är gjord för att bara ha linnet ;)

Ja det undrar jag med. Jag håller som bäst på att fundera ut ett sätt att slippa sova med bh. Har nämligen aldrig bh hemma, helst ingenting, vi år riktiga nakenfisar både jag och sambon :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)