Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-12-11 07:58:39 följande:

Nja, goda inkomster vet jag inte om dem har, båda jobbar i dagligvaru handeln och där dem jobbar betalar dem inget bra. Så tyvärr är det nog mer skulder än flärd, vet att dem inte gjorde ngn vinst på huset heller nu när dem sålde. Dem sålde för 3,5 milj. Så visst några miljoner för en tomt där dem byggde är det ju inte.

Det är rätt otänkbart för oss med idag då både priser på nybyggnation har stigit jättemkt samt tomtpriser här också. Så vi lyckades nog bara pricka in rätt tid att bygga.

Ja man skulle ju helt klart varit redo för hus för flera år sedan om man ser till hur bostadsmarknaden skenat de senaste tio åren. Men men det blir nog något hus någon gång .
  • Seven Costanza

Så, på tal om hur stor eller liten Kronprinsessans mage är för att vara i sjätte månaden utlovade jag ju bilder på hur stor skillnad det fortfarande är på min mage nu i nionde månaden beroende på om jag spänner magmusklerna och står med bra hållning eller om jag "släpper ut" magen. Jag är inte så haj på det där med att lägga bilder bredvid varandra så jag lägger in dem efter varandra. Ni får säga om ni tycker att ni ser någon skillnad, jag tycker det i alla fall . Går in i v 37 idag!

• Seven Costanza

Jaha, natuuurligtvis blev de ju upp och ner - jag trodde de skulle komma lodrätt efter varandra. Den bild som är närmst texten är alltså den med spända magmuskler och den under är med utsläppt mage. Om jag vetat att de skulle hamna sådär hade jag ju lagt dem i omvänd ordning men jaja ni ser nog ändå

• Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-12-11 08:26:51 följande:

Ja visst ser man skillnad. Du måste ha starka muskler Men det är inte bara magen du spänner eller utan även baken ser det ut som? Jag läste någonstans att man ska spänna och skjuta fram bäcken och spänna bak för att inte svanka så får man mindre ont i ryggen.

Jo det blir kanske automatiskt att man spänner rumpan också, det har jag inte tänkt på. Jag är ganska svankryggig men har inga problem alls med ryggen vanligen och inte nu under graviditeten heller så jag går bara med magen ute i vädret. Jag tycker personligen att det känns obehagligt efter en stund att spänna magen, knyter sig på något sätt så jag gör inte det. Ville bara visa hur det kunde se ut för jag tycker själv att det är lite häftigt .
  • Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-12-11 08:34:14 följande:

Har ni packat bb väskan? Vad är de bästa ni har tagit med er? :)

Nej gud nej, men jag har tvättat bebiskläderna i alla fall... Men idag kom äntligen vår spjälsäng så nu är den monterad, alltid nåt!
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-12-11 08:42:48 följande:

Ja absolut :) jag har typ ingen svank men önskar nästan jag hade lite mer så jag fick en kurva på baken nu med för nu ser jag bara framtung ut och det är faktiskt inte alls så det känns, har än så länge inget behov av att typ "lyfta upp" magen som vissa av mina vänner sagt, trots att den sjunkit en del och alltid varit ganska låg.

Här är min " humletröja" som jag kallar den, är väl för stt den är randig i gult som man ser extra gravid ut i dem för jag tycker jah varit höggravid sen v 20 i den typ :)

Lade du in en bild här? För jag ser tyvärr ingen.
  • Seven Costanza
    himw skrev 2015-12-11 08:43:09 följande:

Så fin!

Jag kan som sagt inte dra in magen ett endaste dugg- den är en hård boll :)

Tack! Nä det är säkert olika - jag KAN fortfarande dra in magen och jag kommer fortfarande på mig själv med att göra det för jag är så van att alltid gå med spänd mage, men sedan efter ett tag känns det obehagligt och så släpper jag ut den igen. Men det är häftigt att magen ändå blivit såpass hård!
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-12-11 08:43:26 följande:

Bilden kom inte med, försöker igen :)

Så fin! Jag tycker du ser helt normalstor ut, förstår inte varför alla tjatat om att du varit så stor.
  • Seven Costanza

Carolina: oj då, det låter som att du kommer ha det lite tufft de här dagarna. Försök ta minipauser så fort du ser en möjlighet!

• Seven Costanza
    kindofnothing skrev 2015-12-11 17:59:50 följande:

Min bm konstaterade bara att det lät som foglossning. Jag ringde sjukgymnast själv på eget initiativ o hon gav mig sedan tens o bälte även om det bara hjälper lite. Bm blev förvånad när jag sa att jag varit hos sjukgymnast, då hade jag haft ont i 6 veckor o lessnat på det. Hon kom inte ens ihåg att jag nämnt smärtan!

Det var riktigt dåligt av henne tycker jag. Alltid ska man behöva göra allt själv.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)