BF Januari 2016 :)
Vi bokar in tider för varje gång jag är där! Ska dit 15/12 igen å då bokar vi säkert in en tid efter nyår samt en tid efter BF (16/1). Gick över 16 dagar med dottern så räknar med att gå över även denna gång.
Vi bokar in tider för varje gång jag är där! Ska dit 15/12 igen å då bokar vi säkert in en tid efter nyår samt en tid efter BF (16/1). Gick över 16 dagar med dottern så räknar med att gå över även denna gång.
Det blev inget jobb för mig idag. Fick en sån ångest i natt när jag tänkte på att gå och jobba så jag har inte sovit en blund i natt. Rök ihop med maken på morgonen och sonen stod och skrek för att vi var arga.
Känner bara att det är nog nu. Jag är helt slut! Kommer vara hemma nu om jag så ska beböva plocka föräldrardagar på bebis.
Känner mig helt usel nu efter denna skit morgon och vill bara gråta.
Det var bra att höra. Då kanske det är så jag löser det med att bara ta föräldrarledigt. Pengarna hade varit sköna att få men vi klarar oss.
Tur att jag har ett år på mig att reflektera över livet. Vet att många omskolar sig eller kommer på nya möjligheter när de får en chans att bromsa farten i livet.
Vad är det du läset? Vidareutbildrar du dig som lärare eller omskolar du dig?
Har en kompis som bor och fött barn i USA och de har en annan typ av EDA än den som används i Sverige. Här blandas lokalbedövningsmedlet ut med morfin och kallas då "upp och stå epidural", medans det i USA är vanligast att man blir sängliggande. Jag kände ingenting i benen och kunde gå omkring som vanligt
Det finns såklart narkosläkare dygnet runt i Sverige också, men som alla läkare prioriterar de"värst först", så kommer det in någon som måste sövas för operation efter en bilolycka går den personen först. Eller tex ett urakut kejsarsnitt.
Åh vad mysigt att ni fick se er bebis, jag tycker att det är lite synd att vi inte får fler ultraljud ( sista var i vecka 20) och nu är så nyfiken på lillen som ligger i magen! Och nyfiken på kön, bm kunde inte vara säker men hon gav oss en procentsats på 80% flicka, men ska man lita på procentsatsen eller vara öppen för att de kan absolut vara en pojke också....
Jag älskar oxå mitt jobb egentligen. Det gäller bara stt hitta balansen. Att få ett nytt barn ger ju nya föräldrardagar och möjlighet stt jobba mindre. Jag har i princip blivit lovad en plocktjänst första halvåret jag kommer tillbaka. Jag ska fylla upp luckor för de som jobbar deltid. Bara undervisning, inget ansvar. Passar mig perfekt.
Åh men mys! Älskar ultraljudsbilderna!
Vi har faktisk köpt lite flickkläder men vi kör mest unisex tills vi vet, så vi hoppas verkligen på att det blir en flicka. Sedan är jag och min man bara överens om flicknamn så om det är en pojke så vet vi inte allas vad vi ska välja för namn. Jag gillar namnet Thor, min man hatar den :(
Vad är EC?
Jag tycker om pastellfärger för jag klär mig själv inte så mycket i starka färger och för mig känns det som att precis nyfödda "ska" ha gulliga pastellfärger oavsett kön. Kanske ändrar mig om jag får en skrik- och bajsmaskin som kanske inte alls framstår som så himla gullig
Får väl se hur länge han låter oss bestämma kläderna - tänkte att han kanske kommer tycka det var lite roligt att klä sig liknande som pappa, åtminstone ett tag. Tror min man hade tyckt att det vore jätteroligt, han tycker själv om att klä upp sig.
EC står för elimination communication och på svenska finns det ingen bra översättning utan det kallas för babypottning. Det handlar om att läsa av bebisens signaler och ta den på pottan (toan/handfatet/whatever) när man ser att den är på väg att kissa eller bajsa, man kan även "rutinpotta" efter sömn och mat. Jag visste inte att man kunde göra sånt när sonen var liten men han var supertydlig när han skulle bajsa, och kissade alltid när vi tog av blöjan, så jag tänkte att det vore kul att prova den här gången. Om jag orkar när jag har två ungar att passa på, haha!
Ja min man är så ointresserad av kläder så det kan ju faktiskt vara därför Axel inte är så intresserad själv av skjortor och sånt. Fast maken går mycket i såna kläder och morfarn också så kanske är han bara enveten, ungen. Men jag har några fruktansvärt söta skjortbodies som jag fick dra på honom när han var bebis, dem har vi fortfarande kvar. Det är så himla roligt att klä dem så länge man nu får!!