Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

MeEmmA skrev 2015-12-08 19:26:40 följande:

Jag tror hon menar bf 151213 och bebis kom 151231... Kanske :)

.

Fast 151213 och 151231 har ju inte ens varit ännu, det är ju luciadagen och nyårsafton I ÅR, så det tror jag inte
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-08 19:25:38 följande:

Jag och sonen har pysslat lite ikväll, jag orkade, wohoo! Så nu är det bäst att det blir en Sally! Glad att jag fick till att göra en eftersom sonen fick en som förstaplagg.

Jättefin, va duktig du är! Själv är jag glad att jag har världens bästa svärmor för själv är jag "duktig på att peka" dvs komma på vad jag vill ha och hur det ska se ut, men själva produktionen är det sämre med. Nu ska hon göra ett babynest till barnbarnet - hon får av praktiska skäl välja tygerna själv för en gångs skull men det blir säkert fint .
  • Seven Costanza

Idag är det exakt en månad till BF för mig! Känns som att tiden gått snabbare nu den senaste månaden men jag hoppas gå tiden ut och gärna längre. Har ju inget att jämföra med sedan tidigare men tycker inte att jag märker några tecken på att han skulle vara på väg i alla fall. Jag berättar för honom varje dag att han ska stanna därinne åtminstone över nyår - de säger ju att bebisen hör vad man säger så jag hoppas på det .

• Seven Costanza
    MeEmmA skrev 2015-12-08 19:47:49 följande:

Haha sant menar nog 2013 de datumen, många med gravidhjärnor här inkl mig själv :)

Ahaaa, hon kanske bara råkade skriva -15 på andra datumet när det skulle stå -13 på båda . Jag läste flera gånger och fattade inget så var tvungen att fråga.

På tal om gravidhjärna: jag skulle förklara konceptet för min man igår och sa att "jo men det är vetenskapligt bevisat att hormonförändringarna gör att man kan få problem med minnet och, och, nåt mer..." Han skrattade och jag undrade vad som var så roligt - jag hade inte ens märkt att precis när jag sagt "problem med minnet" så glömde jag ju resten av vad jag skulle säga hahaha
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-08 19:51:29 följande:

Tack allihopa! Jag gjorde en schablon för bokstäverna genom att skriva ut namnet från datorn i lämplig font i lagom storlek, klistra upp papperet på en bit flingkartong och skära ut bokstäverna. Lite pilligt men blir bra, hade jag försökt mig på att skriva på frihand så hade ingen sett vad det skulle stå.

Jag har så mycket idéer men ingen som kan utföra dem om jag inte gör det, haha. Sist bad vi svärmor virka en filt med mormorsrutor till barnvagnen... Hon virkar liksom i sömnen nästan. Nåja, hon tyckte rutorna blev så små så hon gjorde dem gigantiska istället och filten blev så stor att den nästan funkar som överkast till en normalstor säng. Så det gör vi inte om, hehe. Hon erbjuder sig inte heller. Men idag när jag beklagade mig till min mor över mitt dåliga samvete för att jag inte hinner sy ett lapptäcke till bebis som jag gjorde till Axel, så blev hon sugen själv på det projektet, så kanske får bebis ett lapptäcke ändå. Det är så roligt att hon är sugen på att sy, hon är pensionerad syfröken och fick sluta pga artros i händerna och komplikationer från karpaltunnelsyndrom som innebär att hon förlorat känseln i fingertopparna. Så hon har väldigt svårt att handarbeta, men hon blev visst helt biten efter att ha lagat min vinterkappa!

Åh va roligt att din mamma kan göra något pyssel igen! Måste ju vara jättejobbigt annars med händerna. Min svärmor har också gjort en filt med mormorsrutor och jag har sett rutorna var för sig men har inte sett filten sedan den blev färdig så jag vet inte hur stor den blir, men jag hoppas att den inte blir för stor. Hon skulle nog bli ledsen om vi inte använde den. Jag tror att hon gärna vill hjälpa till med det HON är bra på (min mamma kan inget om handarbete) för att det är ju tyvärr vanligt att farmor och farfar hamnar lite i skymundan av mormor och morfar - eller jag vet ju inte om det är något hon medvetet tänkt på men ändå. Makens syskon är singlar och enligt utsago helt ointresserade av barn så detta är eventuellt hennes enda chans till barnbarn så det kan ju vara därför också
  • Seven Costanza
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-08 19:53:53 följande:

Haha oj lite fel skrivet ;) menade så klart att hon var beräknad 15 dec 2013 å kom 31 december 2013. Dvs samma år å inte 2 år senare :) hehe

Haha nä det var väl en jäkla tur
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-08 20:06:48 följande:

Haha ja alltså svärmors rutor var ungefär 3 dm varje ruta, jag vet inte riktigt hur hon tänkte där! Vi har använt det ändå men inte till det som detvar avsett för. Men de köper inte självmant presenter eller julklappar till sonen heller så jag är inte så förvånad. Deras enda barnbarn också och min svåger lär aldrig få några ungar. Men det är som det är, sonen älskar dem ändå och de älskar ju honom på sitt sätt.

Jaha haha, nej men svärmors är nog max 1 dm per ruta så det blir nog bra. Jo, man får väl se om intresset mattas av med tiden men just nu är bådas föräldrar väldigt exalterande även om de tycker det är surt att de äntligen ska få första barnbarnet och så är vi inte ens i samma land. Vi är tacksamma för den uppmärksamhet barnet får för man vet ju aldrig om det håller i sig.
  • Seven Costanza

Hur ovanligt är det att ha förlossningsvärkar men som inte gör ont utan känns som vanliga sammandragningar? Jag träffade en kvinna idag som fött sitt tredje barn i badrummet för att hon aldrig fått onda värkar. Allt hade dock gått bra. Vet dock inte när vattnet gick för henne men undrar hur man ska tänka kring det - alltså hur långt efter att vattnet går börjar man normalt känna onda värkar? Låter ju skitläskigt att inte fatta att det är på gång.

Och den här slemproppen, hur vanligt är det att man inte märker när den kommer ut? Hur långt innan barnet föds brukar den komma ut?

• Seven Costanza
    MeEmmA skrev 2015-12-08 23:38:37 följande:

Vattnet går ju inte alltid, med mina första två hade jag extrema intensiva värkar från start och de fick ta hål på hinnorna. Min tredje hade jag en helt annan typ av brukar som inte alls gjorde lika ont, trodde inte ens att det var värkar till en början och vattnet exploderade när han tryckte neråt och efter det kom krystvärkar.

Slemproppen har jag inte sett någon gång, så det är jätteolika det där, den kan komma i smådelar.

Hm, vad lurigt! Men förstod du ändå alla tre gångerna att förlossningen var på gång? Det är väl det jag undrar egentligen som förstföderska.
  • Seven Costanza
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-08 23:54:45 följande:

Min Slempropp började lossna 25/12 sen började mitt vatten att rinna den 28/12 utan att jag förstod att det var vattnet, trodde att de var rikliga flytningar. sen startade mina värkar kvällen 29/12 å den 30/12 hade vi bedömningsträff på sjukhuset på morgonen så jag sprang hemma under natten där med värkar som sen när vi väl kom till sjukhuset blev starkare å starkare. Jag hade själv föreställt mig att det skulle säga plask när vattnet gick men icke det droppade lite då å då.

Ja jag har hört talas om det där med att läcka fostervatten så jag ska försöka vara uppmärksam på det. Förstod du direkt att det som kom ut först var slemproppen?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)