BF Januari 2016 :)
Jag tror hon menar bf 151213 och bebis kom 151231... Kanske :)
.
Jag tror hon menar bf 151213 och bebis kom 151231... Kanske :)
.
Jag och sonen har pysslat lite ikväll, jag orkade, wohoo! Så nu är det bäst att det blir en Sally! Glad att jag fick till att göra en eftersom sonen fick en som förstaplagg.
Idag är det exakt en månad till BF för mig! Känns som att tiden gått snabbare nu den senaste månaden men jag hoppas gå tiden ut och gärna längre. Har ju inget att jämföra med sedan tidigare men tycker inte att jag märker några tecken på att han skulle vara på väg i alla fall. Jag berättar för honom varje dag att han ska stanna därinne åtminstone över nyår - de säger ju att bebisen hör vad man säger så jag hoppas på det
.
Haha sant menar nog 2013 de datumen, många med gravidhjärnor här inkl mig själv :)
Tack allihopa! Jag gjorde en schablon för bokstäverna genom att skriva ut namnet från datorn i lämplig font i lagom storlek, klistra upp papperet på en bit flingkartong och skära ut bokstäverna. Lite pilligt men blir bra, hade jag försökt mig på att skriva på frihand så hade ingen sett vad det skulle stå.
Jag har så mycket idéer men ingen som kan utföra dem om jag inte gör det, haha. Sist bad vi svärmor virka en filt med mormorsrutor till barnvagnen... Hon virkar liksom i sömnen nästan. Nåja, hon tyckte rutorna blev så små så hon gjorde dem gigantiska istället och filten blev så stor att den nästan funkar som överkast till en normalstor säng. Så det gör vi inte om, hehe. Hon erbjuder sig inte heller. Men idag när jag beklagade mig till min mor över mitt dåliga samvete för att jag inte hinner sy ett lapptäcke till bebis som jag gjorde till Axel, så blev hon sugen själv på det projektet, så kanske får bebis ett lapptäcke ändå. Det är så roligt att hon är sugen på att sy, hon är pensionerad syfröken och fick sluta pga artros i händerna och komplikationer från karpaltunnelsyndrom som innebär att hon förlorat känseln i fingertopparna. Så hon har väldigt svårt att handarbeta, men hon blev visst helt biten efter att ha lagat min vinterkappa!
Haha oj lite fel skrivet ;) menade så klart att hon var beräknad 15 dec 2013 å kom 31 december 2013. Dvs samma år å inte 2 år senare :) hehe
Haha ja alltså svärmors rutor var ungefär 3 dm varje ruta, jag vet inte riktigt hur hon tänkte där! Vi har använt det ändå men inte till det som detvar avsett för. Men de köper inte självmant presenter eller julklappar till sonen heller så jag är inte så förvånad. Deras enda barnbarn också och min svåger lär aldrig få några ungar. Men det är som det är, sonen älskar dem ändå och de älskar ju honom på sitt sätt.
Hur ovanligt är det att ha förlossningsvärkar men som inte gör ont utan känns som vanliga sammandragningar? Jag träffade en kvinna idag som fött sitt tredje barn i badrummet för att hon aldrig fått onda värkar. Allt hade dock gått bra. Vet dock inte när vattnet gick för henne men undrar hur man ska tänka kring det - alltså hur långt efter att vattnet går börjar man normalt känna onda värkar? Låter ju skitläskigt att inte fatta att det är på gång.
Och den här slemproppen, hur vanligt är det att man inte märker när den kommer ut? Hur långt innan barnet föds brukar den komma ut?
Vattnet går ju inte alltid, med mina första två hade jag extrema intensiva värkar från start och de fick ta hål på hinnorna. Min tredje hade jag en helt annan typ av brukar som inte alls gjorde lika ont, trodde inte ens att det var värkar till en början och vattnet exploderade när han tryckte neråt och efter det kom krystvärkar.
Slemproppen har jag inte sett någon gång, så det är jätteolika det där, den kan komma i smådelar.
Min Slempropp började lossna 25/12 sen började mitt vatten att rinna den 28/12 utan att jag förstod att det var vattnet, trodde att de var rikliga flytningar. sen startade mina värkar kvällen 29/12 å den 30/12 hade vi bedömningsträff på sjukhuset på morgonen så jag sprang hemma under natten där med värkar som sen när vi väl kom till sjukhuset blev starkare å starkare. Jag hade själv föreställt mig att det skulle säga plask när vattnet gick men icke det droppade lite då å då.