• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza

WiMe: min mamma har beställt boken åt oss så det blir spännande att se vad det är för något - den har ju blivit väldigt populär Ska bli så mysigt sedan när man har ett eget barn att läsa för.

• Eleonor01

När min son ammade på nätterna så gjorde jag mina bästa klipp på Tradera på den tiden sv dygnet. Jag var expert på att hitta annonser som va felstavade etc. Kanske e dax att börja med det nu när man ändå e vaken igen :) köpte både mobilen till skötbordet å åkpåsen helt nytt å super billigt å bara pga felstavningar så hittade ingen annonserna :))

• kindofnothing

Sambon är inte hemma o kan köra mig till jobbet o foglossningen är värre än vanligt o höfterna bara knakar. Det är 0-gradigt så vågar inte cykla som jag alltid gör. Projekt jobba till bf är jobbigare än vad jag nånsin kunde tro! Inser att alla som kommer till receptionen kommer glo på mitt feta munsår, mage o undra vad f-n jag gör där... uff vad vissa dar känns tunga :(

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-28 01:11:40 följande:

Damn vad trött jag blir på dessa barn, varför kan dem inte bara lära sig att gå tillbaka till sina egna sängar när dem är uppe och vandrar!! Nej, då ska dem envisas med att krypa upp på min kudde och flåsa mig i ansiktet. Igår natt var jag inne med äldsta sonen 3 ggr.

Nu la jag mig nästan precis efter att ha fått äldsta sonen att sova, upptäckte vid ett utav

mina toabesök att han låg vaken i sin säng, så det var bara att haffa boken "Kaninen som

så gärna ville sova" och läsa den. Ngn som läst den för sina barn?

Och nu när jag just kom in och la mig kommer yngsta sonen och knölar sig upp på min kudde, trycker upp hela huvudet i ansiktet och flåsar sin äckliga nattandedräkt i ansiktet på mig. Jag älskar mina barn men låt mig för sjutton få ha min säng, min kudde och mitt täcke för mig själv !!!!

För övrigt, barnen fick boken i julklapp och vi läste den första ggn igår, funkade på äldsta sonen efter 4 sidor, yngsta lyssnade på hela men somnande typ direkt efter sista sidan. Idag somnande yngsta efter 5 sidor och äldsta sonen nånstans där med. Ska bli intressant att se om det bara var en engångsgrej eller om det är boken som funkar.

Åh fy tusan, jag blir svettig bara av att läsa!! Jag vet inte hur det gått till, men sonen kommer aldrig vandrandes på natten och det är jag så tacksam över! Han vaknar, men då ropar han på oss istället, så då sparkar jag opp maken som fint somnar bredvid sonen i hans 90-säng. Haha! De nätterna är nästan bäst faktiskt, sonen sover längre på morgonen och själv sover jag som en prinsessa ensam i dubbelsängen. Ibland kan jag känna att det vore mysigt att få samsova lite men så kommer det nätter som den vid jul när man delar bäddsoffa med ungen och inte får nån plats alls, och då inser man att myset inte är värt det. :-P Jag sover helst själv, för så sover jag bäst. Men när maken sover på soffan så saknar jag honom så riktigt så mycket vill jag inte sova själv, hehe.

Kaninen har jag funderat på att köpa, har hört så mycket bra om den! Nu har sonen sovit så bra i en period så det har inte känts nödvändigt men han lär väl bli svårare att natta när bebis kommer...
  • qatteriin

Det där med storasyskonpresent har jag tänkt på, det vore lite kul men det är svårt när han precis fått så mycket julklappar. Ny docka fick han i julklapp. Men han älskar ju lego så kanske blir det nåt sånt han kan pilla med. Eller så köper vi dvdn med Frostfeber-kortfilmen, den har han ju inte sett!

När folk kommer och hälsar på så tänker jag be dem fokusera på honom så att han får visa upp lillasyster, men inte nödvändigtvis att han ska få nån grej av dem. Mina föräldrar kanske kommer ha nåt ändå, det vet man aldrig, mamma älskar att shoppa hehe. Det viktigaste för mig är ändå att de lägger tid och uppmärksamhet på honom, och jag vet att det han vill mest är att nån ska leka med honom.

Sen har jag funderat på det där med "amningsväska" med roliga prylar han bara får leka med när jag ammar, men jag kan för mitt liv inte komma på vad det skulle vara i den, känns som det vore lättare med små barn.

• amalie79
    kindofnothing skrev 2015-12-28 06:09:46 följande:

Sambon är inte hemma o kan köra mig till jobbet o foglossningen är värre än vanligt o höfterna bara knakar. Det är 0-gradigt så vågar inte cykla som jag alltid gör. Projekt jobba till bf är jobbigare än vad jag nånsin kunde tro! Inser att alla som kommer till receptionen kommer glo på mitt feta munsår, mage o undra vad f-n jag gör där... uff vad vissa dar känns tunga :(

Usch vad segt. Nej cykla inte det låter inte säkert.

Hoppas det gick bra. Funderade också på jobba hela vägen men så kom julen och då hade jag nog tagit semester ändå. Sen är det bara två veckor kvar efter det och då känns det ändå som om man kanske borde vara ledig och slappa lite. Går ju till psykologen nu med inför förlossningen så det känns inte som bortkastade fp- dagar heller, att vara hemma och ladda lite.
  • minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-12-27 22:00:28 följande:
    Tycker att det är lite spännande att du säger att allt med denna graviditet är annorlunda än dina tidigare. Visst har du två killar tidigare och nu väntar ni en tjej? Jag har hört att det ska skilja en hel del pga vilket kön man väntar, vet dock inte om det är vetenskapligt bevisat eller om det bara är skrönor...
    För mig stämmer inte den teorin. Mina tidigare graviditeter och förlossningar har varit väldigt lika varandra och då har jag en tjej och en kille. Det som skiljer denna graviditeten från tidigare tror jag har med min ålder och min fysik att göra, som är sämre, samt att jag har starkare värkar.

Vi kommer inte köpa presenter till barnen de har ju precis fått ett överflöd av julklappar. Har faktiskt inte ens tänkt tanken. Vi längtar alla fyra efter denna lilla bebis så det blir belöning för oss alla att hon kommer till oss. Dock har min man redan planerat att vara ledig på sportlovet så vi kan hitta på roliga saker. Men jag förstår er med små barn. Minns att storasyster fick presenter när vår son föddes.

Intressant med kaninboken! Måste nog köpa den inför framtiden. Vår son har för övrigt slutat sova hos oss. Jag gick tillbaka med honom till sin säng i ca en vecka sedan slutade han komma. Inga protester, inga tårar, så smidigt det gick! Ibland underlättar det att vänta med saker tills de är stora nog att förstå.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-28 01:02:20 följande:

Förstår din känsla, lite panikartad sådär kanske. Men samtidigt så härligt att din sambo vill ligga och hålla om dig och magen. Passa på att njut

Här är det pensionärssova typ, vi ligger på vår varsin sida typ och så sover vi så. Haha. Faan vad tragiskt det låter. Det är inte jätteofta vi ligger och håller om varandra.

Vi gör det ganska ofta annars med. Jag gillar egentligen bäst att ligga bakom så kan jag ligga ett par cm ifrån så jag inte blir fastlimmad på honom :)

Ja det är jättehärligt, så varmt bara!

Lilla katten är ett plåster på mig nu. Eller båda egentligen. Men hon brukar annars välja sambon. Hon ligger på eller hos mig konstant, spinner och buffar på mig. Antingen bredvid eller uppe på höften. Hon fattar något, helt klart. Så känner hon väl bebisen röra på sig med för det gör den ju när hon spinner igång:)
  • qatteriin

Det slog mig nu att nu är jag ju fullgången! 37+0 idag så nu blir det ingen premis oavsett när hon kommer! Jösses vad fort tiden går!

Det där med olika graviditeter... Den här och när jag väntar sonen har varit ganska lika egentligen, med skillnaden att jag inte alls mått lika illa den här gången. Men "traditionellt" ska man ju må MER illa när man väntar en flicka. Så det där verkar inte stämma på mig. Visst, lite skillnader finns det ju, som värre foglossning och förvärkar, men det är ju normalt när man är omföderska också. Men åååh inatt när jag inte kunde sova fantiserade jag om förlossningen, att jag fick möjlighet att bada som jag inte fick sist, och att jag var så mycket piggare så jag liksom hängde med på ett annat sätt! Åh jag ser så mycket fram emot att få uppleva det igen men jag hoppas verkligen det dröjer några veckor till.

• fruthomas

Vi kommer nog inte köpa något extra till barnen när bebisen kommer. Men jag kommer försöka involvera barnen i lill*n och de kommer gärna få öppna alla paket (om vi får några). Sen har jag planer på att försöka få barnen att sitta med någon gång på dagen när vi ammar och läsa en bok. Mina är ju 4 & 5 år och har som ni skriver precis fått massa julklappar. De kommer nog klara sig fint med bara ett nytt syskon

Svar på tråden BF Januari 2016 :)