Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

Mallis87 skrev 2016-01-06 00:07:56 följande:

Det här med namn... Har ni bestämt namn redan eller har några olika alternativ? Har ni delat med er till familj/vänner vad ni har tänkt för något?

Jag blir såå irriterad.... En vän till oss frågade om vi hade några namn till lillebror. Sa då att vi har varsen favorit, men inget är bestämt än. Fick frågan om vilka namn, och när jag sa de två alternativen utbrister hen "men Nää, det kan ni ju inte döpa barnet till!". VAD ger någon rätten att klanka ner på ett namn som vi gillar?! Till saken hör att hen har ett barn med ett väääldigt annorlunda namn, aldrig hört det förr och är kanske inte så förtjust i det, men skulle aldrig få för mig att kommentera det så. Är det ett namn dom gillar så vill ju inte jag "förstöra" med att tala om att jag inte gillar det utan respektera att de tycker det är fint.

Gud så oförskämt! Man behöver inte gilla alla namn men man säger i varje fall inget negativt! Skit i dem och ta det namn som ni gillar bäst och som verkar passa bebisen.

Vi har både tilltalsnamn, andranamn och smeknamn klart . Fast vi har bara berättat det för familjen och min bästa kompis. Har kallat bebisen smeknamnet ända sedan RUL så jag hoppas verkligen att han passar i det.
  • Seven Costanza
    himw skrev 2016-01-06 01:08:28 följande:

Men jag känner att jag nästan blir lite religös när jag tittar på henne- eller kanske mest fascinerad över vad våra kroppar kan göra- det är ju heeeeeelt galet egentligen! Vi skapar små människor inuti oss och när de kommer är det en ny person. Har så svårt att greppa det :)

4 inlämningar kvar? Usch! Glöm inte bort att hinna njuta av den sista tiden som gravid- jag saknar magen jättemycket trots att det var tungt och otympligt sista veckorna men du fixar inlämningarna och annars finns de ju kvar till mars ;)

Ja jag har tänkt på det flera gånger hur märkligt det är att det faktiskt blir en ny person från den här magen, som ska växa upp och ha åsikter och leka, plugga och sedan städa, jobba och betala skatt .

Mmm FYRA inlämningar kvar och alla är ordinarie så det är inte jag som rört till det. Höstterminen varar till söndag 24/1 och de kör ända in i kaklet de jäklarna. Hade sista salstentan i delkurs 3 16/12, sedan fick vi ut instruktionerna till en uppgift till delkurs 4 som ska in 13/1 och det är den jag håller på med nu. Har även precis fått instruktioner till den andra grejen i delkurs 4 som ska in 20/1 men den har jag ju inte hunnit börja med ännu. Den 7/1 får vi instruktioner till delkurs 3 som ska in 14/1, och 14/1 får vi instruktioner till den sista grejen i delkurs 3 som ska in 21/1... Usch.

Så ja, det är två delkurser á 7,5 HP med två examinationer kvar i varje. Och då har jag redan gjort två examinationer i vardera delkurs, så det blir fyra examinationer per delkurs totalt och det har ju även varit två andra delkurser á 7,5 HP tidigare på terminen som jag redan är klar med... Aldrig behövt producera så mycket för en A-kurs i hela mitt liv och kommer INTE läsa B-kursen på det universitetet. Halva mig vill bara skita i det och njuta av de sista dagarnas graviditet för jag har svårt att fokusera, men samtidigt så blir det ju så mycket att lämna in i februari-mars när bebisen redan är här om jag inte gör klart något av det nu. Har tänkt börja på en annan högskolas B-kurs på halvfart i augusti/september nämligen om allt känns bra
  • Seven Costanza
    mirakelspektakel skrev 2016-01-06 01:13:19 följande:

Nu är den äntligen färdig, efter ex antal svordomar och uppdragningar...

Men guuud så underbart fin! Har du gjort den helt själv? Så imponerad jag blir!

Själva har vi fått en filt med mormorsrutor som blivande farmor har virkat. Jag kan ingenting alls om handarbete utan jag bara önskar mig saker och om hon tycker det verkar roligt så gör hon dem (hon är pensionär). Så det är superbra .
  • Seven Costanza
    mirakelspektakel skrev 2016-01-06 02:20:05 följande:

super fin filt! Härliga färger som känns passade i ett soligt Kalifornien (var det där ni bor eller är jag helt ute och cyklar?!) 

Kan ju inte riktigt ta åt mig äran men tack! Jag har ju åtminstone bestämt ungefär hur den skulle se ut . Ja precis så vi tyckte att pastellfärger kunde passa bra - här blir förhoppningsvis snart vår (känns ju inte som vinter direkt men som höst ungefär). Inte lika varmt och soligt här i norra Kalifornien på "vintern" som i L.A och söderom utan här är lite regn och rusk ibland, idag har det varit 10+. Förra veckan var det dock sol nästan varje dag - ser fram emot att vi går mot ljusare tider nu när vi får bebisar
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2016-01-06 07:07:54 följande:

Den var ju också helt ljuvlig, jag önskar min svärmor hade gjort riktiga mormorsrutor när hon virkat till sonen istället för att göra dem 30 cm stora "för de såg så små ut", jag älskar mormorsrutor!

Ja just det era blev ju för stora, synd. Kanske kan ni säga att ni vill ha den i er säng och fråga snällt om hon kan tänka sig att göra en ny med pyttesmå rutor så det blir en till de vuxna och en till den lilla? Man får kanske försöka vara lite slug Jag har alltid tänkt att jag velat ha en mormorsfilt - min älskade mormor hade flera egengjorda men jag tänkte inte på att be att få ärva dem tyvärr, så det var jättemysigt att svärmor kunde tänka sig att göra en till bebisen.
  • Seven Costanza
    MeEmmA skrev 2016-01-06 13:28:48 följande:

Jag ville ha ett fint lapptäcke till min minsta pojk och fick inte riktigt vad jag ville ha när han föddes, så när det var dags för dop så sa jag till gammelmormor när hon frågade om present, att alla köper så mycket saker men jag skulle uppskatta väldigt mycket om han kunde få ett lapptäcke han kan spara tills han blir äldre (förklarade lite hur jag hade tänkt mig att det ska se ut). Är ett fint minne att ha kvar från henne och gissa om hon blev glad! Och det blev precis som jag hade tänkt mig eller tom finare :) Hon har sytt små syskonkläder till lillkillen o bebisen nu.

Åh lapptäcken är också superfina, så roligt för er att få ett!
  • Seven Costanza

Så tröttsamt att inte kunna somna om när man vaknat på natten. Vaknade 04.30 och nu är klockan 06.00. Bebisen har rumlat runt som tusan... Och jag som behövde sova ordentligt för att göra klart min inlämning idag, men nu går jag nog upp istället för det här är ju dryyygt. Kan ju bli en eftermiddagslur om det behövs

Har ni lätt för att somna om? Några tips?

• Seven Costanza
    qatteriin skrev 2016-01-07 16:52:36 följande:

Haha det har jag också funderat på! Alla jag känner vars vatten gått hemma har vaknat, känt att nåt är på g, ställt sig upp ur sängen och så har vattnet gått. Så alla har missat madrassen, tack och lov, haha!

Haha, det skulle inte hjälpa mig, för här har vi ju de underbara amerikanska heltäckningsmattorna överallt utom i köket Helt nyinlagda var de dessutom när vi flyttade in... Har lagt skydd i sängen, i soffan, på min köksstol samt i bilen så hoppas det räcker.

Har ni andra binda i trosan nu om ni lämnar hemmet, för att mildra lite om vattnet går? Eller är det meningslöst att ha för att det ändå kommer mycket mer än en nattbinda kan ta?
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2016-01-07 16:52:59 följande:

Så kom han, vår store lille gosse, 53 cm och 4565 gram. En inte jättelång men ack så tuff förlossning som slutade med sugklocka och 2 liter blodförlust.

Är trött yr o lycklig, har varit uppe och stått på benen men sks få blod nu.

Det gick ju!

Ååååh va härligt, så fin han är! Visste att du skulle fixa det! Ta det lugnt och återhämta dig nu!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)