himw skrev 2016-01-06 01:08:28 följande:
Men jag känner att jag nästan blir lite religös när jag tittar på henne- eller kanske mest fascinerad över vad våra kroppar kan göra- det är ju heeeeeelt galet egentligen! Vi skapar små människor inuti oss och när de kommer är det en ny person. Har så svårt att greppa det :)
4 inlämningar kvar? Usch! Glöm inte bort att hinna njuta av den sista tiden som gravid- jag saknar magen jättemycket trots att det var tungt och otympligt sista veckorna men du fixar inlämningarna och annars finns de ju kvar till mars ;)
Ja jag har tänkt på det flera gånger hur märkligt det är att det faktiskt blir en ny person från den här magen, som ska växa upp och ha åsikter och leka, plugga och sedan städa, jobba och betala skatt

.
Mmm FYRA inlämningar kvar och alla är ordinarie så det är inte jag som rört till det. Höstterminen varar till söndag 24/1 och de kör ända in i kaklet de jäklarna. Hade sista salstentan i delkurs 3 16/12, sedan fick vi ut instruktionerna till en uppgift till delkurs 4 som ska in 13/1 och det är den jag håller på med nu. Har även precis fått instruktioner till den andra grejen i delkurs 4 som ska in 20/1 men den har jag ju inte hunnit börja med ännu. Den 7/1 får vi instruktioner till delkurs 3 som ska in 14/1, och 14/1 får vi instruktioner till den sista grejen i delkurs 3 som ska in 21/1... Usch.
Så ja, det är två delkurser á 7,5 HP med två examinationer kvar i varje. Och då har jag redan gjort två examinationer i vardera delkurs, så det blir fyra examinationer per delkurs totalt och det har ju även varit två andra delkurser á 7,5 HP tidigare på terminen som jag redan är klar med... Aldrig behövt producera så mycket för en A-kurs i hela mitt liv och kommer INTE läsa B-kursen på det universitetet. Halva mig vill bara skita i det och njuta av de sista dagarnas graviditet för jag har svårt att fokusera, men samtidigt så blir det ju så mycket att lämna in i februari-mars när bebisen redan är här om jag inte gör klart något av det nu. Har tänkt börja på en annan högskolas B-kurs på halvfart i augusti/september nämligen om allt känns bra