Nettiis skrev 2016-01-04 23:01:23 följande:
Fick världens sockersug nu på kvällen, ställde mig och gjorde chokladbollssmet, rullade typ hälften av smeten då svärmor kommer över på fika imorgon. Och nu sitter jag med skålen i knät och äter rakt ut!
På tal om svärmor. Min sambo är adopterad och hans föräldrar är tio år äldre än mina och känner att de börjar bli trötta och äldre. Och eftersom vi nu snart ska ha vårt första barn har hon sedan mitten av graviditeten sagt att vi måste skynda oss med nummer två. Hon vill ju hinna uppleva deras uppväxt, som hon uttrycker det. Tycker inte alls om hur hon kan tala om för mig, som inte alls trivs med att vara gravid att jag måste skynda mig att bli gravid igen..
Vi hade svårt att bli gravida med detta barn så jag vill bara njuta och ta allt som det kommer!
Det är dom som ska ha hand om vår hund mesans vi är inne.. Vill dock inte ha dom här när hunden träffar bebis första gången för dom jagar gärna upp honom..
Försökte säga detta när vi var över på middag i helgen.. Svärmor blev så arg att hon lämnade bordet och gick till sitt rum..
Nu mår jag dåligt över detta och vet inte hur jag ska hantera allt..
Som att stressen inför förlossning inte är nog..
Åh va jobbigt, och det var ju klumpigt av henne att uttrycka sig som att ni ska skaffa fler barn så att HON hinner träffa dem - men tänk samtidigt så jobbigt det måste vara för henne att det faktiskt är så hon känner, att hon är på den sista sträckan i sitt liv. Jag tror säkert att hon menar det i all välmening att hon är ledsen för att hon var så pass gammal när hon själv fick barn att hon kanske inte kommer få ynnesten att vara med så länge i barnbarnens liv.
Jag blev t ex själv ledsen när jag skulle gifta mig och såg sådana där exempel på bordsplacering och det var markerat för farmor, farfar, mormor, morfar. Inga av mina lever längre - min farfar och morfar dog redan när jag var tolv och när det varit stora saker i mitt liv har jag känt att det var så ledsamt att de inte fick vara med och dela det. Min student hann mormor och farmor vara med på, men inget efter det. Det är nog så hon känner, tror du inte det? Jag tänker på det fina talet hon skrev till babyshowern - detta är ju jättestort för henne och hon vill kanske bara påminna om att inte vänta för länge med andra barnet om ni vill ha mer än ett och hade svårt att få till det första. Jag förstår dig också men tänker att det är bättre att försöka se hennes reaktion välvilligt. Ni gör ju ändå som ni vill i slutändan. Kram