mirakelspektakel skrev 2016-01-05 18:14:22 följande:
Har ni tänkt på vilken fantastisk kompetens det finns i denna tråd? Vi har flera lärare, en psykolog, en som är trafiklärare, en psykolog, en undersköterska, en barnmorska, en som snart är färdig jurist osv. Det är helt fantastiskt, jag misstänker även att det är därför många av diskussionerna här är så pass givande. Tack för att ni delar med er med eran kunskap och för att inga frågor är för dumma!
Vilken rolig observation! Håller med. Jag tycker det är bra att vi diskuterar även sådant som är lite "runt om" graviditeten för det påverkar ju faktiskt hela tillvaron att anpassa sig till ett barn och det är intressant att läsa om hur ni andra resonerar om t ex hur mycket man bör anpassa sig och på vilket sätt.
Jag själv tänker just nu framförallt på förlossningen förstås men även på hur det blir för mig efter de tre månaderna har gått som mina två amerikanska gravidvänner får vara föräldralediga. Då får jag hitta nya sätt att aktivera mig själv och bebisen och hitta nytt folk att umgås med - tänkte dock försöka dra med de här två på t ex bibliotekens aktiviteter, eller gå dit själv, för där kanske jag träffar fler som ska vara hemma längre än tre månader så att man redan nu har fler än de två kvinnorna. Finns även en träff för 0-6-månaders och deras mammor en dag i veckan där vi gick vår föräldrautbildning, hoppas där kommer finnas vettigt folk. Sedan kanske jag kör till min mans jobb och lämnar bebisen till honom i 1,5 timme och går någon kurs. Hade ju tänkt fortsätta med min italienska men den ska eventuellt läggas ned så då får jag hitta något annat. Finns gratis babyyoga t ex. Sedan i augusti/september tänkte jag börja plugga igen på halvtid om det känns bra.
Vad har ni andra tänkt hitta på? Är det välorganiserat med föräldragrupper på er MVC/ BVC?