• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-04 20:08:45 följande:

Haha åh sötisar!! Vår kisse trivdes både i spjälsäng och vagn - fram tills bebis kom... haha! Vi försökte mota bort henne men det var ingen idé, hon kilade ju tillbaka så fort vi gick därifrån.Mmm päroncognacen är god, jag valde mellan den och romrussin och det blev romrussin den här gången... Men jag älskar marsipan, riktigt fin marsipan iaf.

Haha ja vad lustigt, jag har alltid funderat på hur det funkar där de hyr ut babyskydden! Vi hade tänkt hyra sist men det blev att vi lånade av syrran till slut.

Man kan hämta dem hos NTF också, men de hade stängt över helgerna, tror inte de öppnar förrän 10/1 igen och det kändes väl länge. Vi ville gärna ha det klart, provmontera i bilen och så och så kan man hämta dem på östra också så då gjorde vi der
  • FrökenBlå

Vet inte hur det är i andra landsting men hos oss får partnern mat på förlossningen och bb nu. Skönt för mig att veta eftersom han har diabetes..!

Åh vill bara ha igång förlossningen nu! Testade akupressur igår, fick några sammandragningar men tyvärr inget mer. Är på bf -2 så det kan ju fortfarande dröja, men Gud vad jag längtar!! Är helt klar mentalt och allt är förberett! Vet inte om jag ska be bm om hinnsvepning på kontrollen på torsdag..nån som har erfarenhet av det?

• MeEmmA

Gud, antingen kissade jag precis på mig eller också har vattnet börjat rinna. Har fruktansvärt tryck nertill och molvärk i ryggen. Min sambo sa att han ringer till svärmor, men jag sa NEJ, tänk om jag bara har kissat på mig. Gud vad pinsamt om jag har gjort det, har aldrig hänt förut. Hur som helst så har jag lagt i en binda nu, för att är det fostervatten så bör det ju komma mer... Men hur vet man skillnaden egentligen?

• Elma

Men ärligt talat, när blev det så långt ner till golvet? Helt plötsligt har jag givetvis börjat tappa en massa grejer bara för att det är extra knepigt att få upp dem sen! O när jag sen ska ta upp det jag tappat anstränger jag mig så jag når precis, vilket oftast innebär att jag får så dåligt grepp att jag tappar det igen, såklart! Bara att skratta åt sin egna klumpighet Glad

Vecka 39 idag, får se hur länge till magen kommer vara ett hinder för mina rörelser. Allt blir ju inte lättare med en bebis i famnen heller, eller en tvååring som också vill bli upplyft... 

• mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2016-01-04 20:27:24 följande:

Gud, antingen kissade jag precis på mig eller också har vattnet börjat rinna. Har fruktansvärt tryck nertill och molvärk i ryggen. Min sambo sa att han ringer till svärmor, men jag sa NEJ, tänk om jag bara har kissat på mig. Gud vad pinsamt om jag har gjort det, har aldrig hänt förut. Hur som helst så har jag lagt i en binda nu, för att är det fostervatten så bör det ju komma mer... Men hur vet man skillnaden egentligen?

Fostervatten slutar inte rinna sa dom till mig förra gången, de kan komma mindre men de sipprar hela tiden, samt att du garanterat känner skillnad på lukten om de är kiss eller fostervatten :) hoppas hoppas!!
  • amalie79

Lukten skulle jag tro? Mitt kiss är nästan alltid lite gult nu hur mycket jag än dricker.

Det sägs att fostervatten luktar som sperma. Den lukten kan ju inte förväxlas med kiss i första taget.
  • amalie79
    Elma skrev 2016-01-04 20:31:36 följande:

Men ärligt talat, när blev det så långt ner till golvet? Helt plötsligt har jag givetvis börjat tappa en massa grejer bara för att det är extra knepigt att få upp dem sen! O när jag sen ska ta upp det jag tappat anstränger jag mig så jag når precis, vilket oftast innebär att jag får så dåligt grepp att jag tappar det igen, såklart! Bara att skratta åt sin egna klumpighet 

Vecka 39 idag, får se hur länge till magen kommer vara ett hinder för mina rörelser. Allt blir ju inte lättare med en bebis i famnen heller, eller en tvååring som också vill bli upplyft... 

Jag går hellre ner på knä än att böja mig- men för mig är det bara magen som tar emot, att jag får sura uppstötningar. Eller så gör jag som konståkare typ- sträcker ut högra benet bakom mig upp i rumphöjd och böjer mig så. Högra sidan är stelare nämligen
  • Elma
    amalie79 skrev 2016-01-04 20:49:26 följande:
    Jag går hellre ner på knä än att böja mig- men för mig är det bara magen som tar emot, att jag får sura uppstötningar. Eller så gör jag som konståkare typ- sträcker ut högra benet bakom mig upp i rumphöjd och böjer mig så. Högra sidan är stelare nämligen

Haha, ja alla skapar vi våra sätt. Jag känner mig långt ifrån en konståkare dock ;) (fast fick nyss världens gapskratt då jag såg bilden av mig själv, med stora magen och en söt liten tyllkjol försöka göra något graciöst på skridskor. Tror inte jag ska testa på det!)
    Ja sura uppstötningar får jag också, vilket jag oftast kommer ihåg när jag precis böjt mig ner och inser att nu jäklar triggade jag det IGEN!

• qatteriin

Haha förlåt men kommentaren om svärmor! Jag förstår dig! Sätt dig på huk och hosta, så får du se om det skvalpar ut! På mig sipprade bara vattnet efter den första skvätten som rann ner i toan. Men lukten var ju som havsvatten eller sperma sen när det kom i bindan, även om det inte kom några mängder. Spännande!
  • qatteriin
    Elma skrev 2016-01-04 20:31:36 följande:

Men ärligt talat, när blev det så långt ner till golvet? Helt plötsligt har jag givetvis börjat tappa en massa grejer bara för att det är extra knepigt att få upp dem sen! O när jag sen ska ta upp det jag tappat anstränger jag mig så jag når precis, vilket oftast innebär att jag får så dåligt grepp att jag tappar det igen, såklart! Bara att skratta åt sin egna klumpighet 

I know!! Haha! Gudars jag bakade chokladmuffins med sonen idag och när han skulle slicka skålen så droppade han smetdroppar på golvet hela tiden som jag var tvungen att torka upp för att han inte skulle trampa i dem, jösses vilket träningspass!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)