• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-04 08:40:04 följande:
    Vilken liten rackare att hålla dig vaken så! Hon lägger väl in beställning, "meeeer maaaaaaaat mammaaaaa!!", hehe. Hur tänkte naturen där undrar jag? Att mjölkproduktionen ökar mest av nattamning? Det kanske är tänkt att vi ska amma i sömnen (det har aldrig riktigt funkat för mig ens när vi samsovit).
    Ja, dagarna sover hon hur gott som helst, man får väcka henne till varje mål. Men snacka om att hon fått igång mjölkproduktionen, nu är pumpen min kompis när hon inte tömmer brösten ordentligt, känns som dem ska sprängas emellanåt. Och amningslinnena jag så optimistiskt köpte i min vanliga storlek kan jag ju glömma att jag kan ha. Haha!! Näe, amma i sömnen har jag aldrig klarat av heller. Nu sover hon i sin vagn hela dagarna och nätterna när hon inte ligger på mig och jag får halvsitta och sova :-P vågar inte ha henne i sängen ifall drumlarna kommer in och lägger sig på henne.

Hade hembesök idag och allt såg bra ut, idag vägde hon 2220 gr så hon går åt rätt håll iallafall.
  • Killerhillary
    Eleonor01 skrev 2016-01-04 10:23:31 följande:
    Han sov som en skit alltid!! Fram till han var 4 sov han endast tio timmar per dygn. Små skvättar hela första året. Enbart i bärsele dagtid så jag gick en mil varje dag.... Sömndrucken ;) på natten sov han endast på mig...han hatade att åka bil å vagn. Gick bättre när det blev sittvagn å bilbarnstol istället för babyskydd. Han ville alltid vars med å aldrig missa något. Det var inte så att han hade kolik han skulle bara inte sova?
    Shit, låter helt fruktansvärt uttröttande, tänk att du och ni klarade av det! Inte för att man har något val :). Hoppas denna bebis inte upprepar storebrors bravader. 
  • WiMe06
    Februari16 skrev 2016-01-04 10:38:30 följande:
    Ja och nej. Jag är redo att gå igenom en förlossning och att gå hålla honom i min famn men allt hände så fort nu så det är svårt att känna sig förberedd samtidigt.
    Förstår precis hur du känner. Jag blev igångsatt den 28 efter att dem sett på ett tul att vår lilla tjej inte växt som hon ska. Var på tul vid 12 och vid 13.30 satte dem igång förlossningen. Det var snabba vändningar så jag hängde inte heller riktigt med. Hoppas att allt går bra för er nu och att bebisen mår bra trots att den kommer lite tidigt.
  • Eleonor01
    Killerhillary skrev 2016-01-04 19:25:30 följande:
    Shit, låter helt fruktansvärt uttröttande, tänk att du och ni klarade av det! Inte för att man har något val :). Hoppas denna bebis inte upprepar storebrors bravader. 
    Jag hade honom 95% av tiden. Min man pendlade till arbetet. Msn klarar mer än msn tror å speciellt när de inte är sjuka utan bara inte vill sova. Hade nog varit ännu värre om han hade haft kolik just för psyket. Halv sju fick jag gå å lägga mig på kvällarna för att jag skulle sovs överhuvudtaget den upp vid fyra efter sömnstötat under natten. Min trädgård va förberedd m växter som döljde ogräs just om Jah skulle få en kolik unge ha ha ha. Denna ungen kommet säkert sova bort första året istället ;)
  • WiMe06

Spännande alla ni som passerat och närmar er bf. Hoppas ni får träffa era små fina knyten snart.

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-04 19:22:25 följande:

Ja, dagarna sover hon hur gott som helst, man får väcka henne till varje mål. Men snacka om att hon fått igång mjölkproduktionen, nu är pumpen min kompis när hon inte tömmer brösten ordentligt, känns som dem ska sprängas emellanåt. Och amningslinnena jag så optimistiskt köpte i min vanliga storlek kan jag ju glömma att jag kan ha. Haha!! Näe, amma i sömnen har jag aldrig klarat av heller. Nu sover hon i sin vagn hela dagarna och nätterna när hon inte ligger på mig och jag får halvsitta och sova :-P vågar inte ha henne i sängen ifall drumlarna kommer in och lägger sig på henne.

Hade hembesök idag och allt såg bra ut, idag vägde hon 2220 gr så hon går åt rätt håll iallafall.

Haha det är Dolly Parton-stilen nu alltså? Jag förstår att du inte vågar ha henne i sängen när ni har småstora besökare om nätterna! Jag är så tacksam att vi slipper det, nu med babynest så skulle jag våga ha ungen mellan oss i sängen, maken sover annars så tungt att han inte ens vaknar om jag stjälper över honom på sidan... vilket inte är så lätt med 100 kg karl... gud. Men Axel sov i princip bara på oss de första månaderna annars sov han inte, jag fantiserar om att få en som man kan lägga ner men jag är beredd på att det kanske inte blir så... Skönt att det går åt rätt håll med vikten! Bra jobbat av er!
  • amalie79

Det började med en. Gamle katten gick runt och sniffade på nestet igår kväll när jag plockade noppror på det.

Nu ligger där två nöjda katter och slaggar i sängen.

Gissar att de inte kommer ligga där när bebisen kommer, borde väl kanske köra bort dem men har inte hjärta. Min gamle kisse får göra nästan vad han vill *skäms*

Den yngre kommer automatiskt försvinna när det låter om bebis. Hon är en lättskrämd liten själ .
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-04 14:42:39 följande:

Ja vad smart att packa ner favoritteet, det är klart du kan få tevatten på plats! Skönt att ha sitt eget som man trivs med!

Jag hade med mig nåt godis i väskan sist vet jag men det blev kvar där... Var inte så sugen. Mat till maken hade vi också men det glömdes bort, haha! Den här gången tar jag med mig en cigarr Bräutigamsmarsipan som jag beställde från en kompis som var nere på Liseberg innan jul, lyckades inte få den till julafton så nu spar jag den och ska köra på det där som herrarna gjorde förr och ta en cigarr efter förlossningen. Haha! Maken får packa själv det han vill ha men det finns Pressbyrån och sjukhuscafeteteria i närheten annars så det löser sig, under dagtid iaf. Sist hade vi nog med drickyoghurt men jag tror allt blev kvar i kylväskan...

Ha ha, jag gillar inte marsipan jättemycket men just deras cigarr med päroncognacsmak är ju så god!

Du har rätt kexchoklad mm finns ju på plats. Vi var uppe och hämtade babyskyddet i bistron på östra förra veckan, kändes lustigt- ena disken Chicken curry, andra babyskydd och godis typ och mitt i alltsammans stod man bakom disken och skrev på hyresavtal!
  • Mallis87

Ja jag antar att mitt hallonbladste inte kommer sätta igång något, utan bebisen kommer när den känner sig redo. Tänkte testat färdknäppen med men sambon totalvägrar, "ungens huvud är ju nästan ute, stackars barn att vara med om något sånt", säger han, haha. Städar och bär ved och promenerar, men det har inte heller gjort någon nytta än. Dricker väll tills teet är slut, sen får det vara.

Sist hade jag avslag en vecka typ, och blev sydd med två små stygn, så fr hoppas det blir lika lindrigt denna gång, med eller utan påverkan av hallonbladsteet! :)

• qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-04 19:45:12 följande:

Det började med en. Gamle katten gick runt och sniffade på nestet igår kväll när jag plockade noppror på det.

Nu ligger där två nöjda katter och slaggar i sängen.

Gissar att de inte kommer ligga där när bebisen kommer, borde väl kanske köra bort dem men har inte hjärta. Min gamle kisse får göra nästan vad han vill *skäms*

Den yngre kommer automatiskt försvinna när det låter om bebis. Hon är en lättskrämd liten själ .

Haha åh sötisar!! Vår kisse trivdes både i spjälsäng och vagn - fram tills bebis kom... haha! Vi försökte mota bort henne men det var ingen idé, hon kilade ju tillbaka så fort vi gick därifrån.
    amalie79 skrev 2016-01-04 19:54:04 följande:

Ha ha, jag gillar inte marsipan jättemycket men just deras cigarr med päroncognacsmak är ju så god!

Du har rätt kexchoklad mm finns ju på plats. Vi var uppe och hämtade babyskyddet i bistron på östra förra veckan, kändes lustigt- ena disken Chicken curry, andra babyskydd och godis typ och mitt i alltsammans stod man bakom disken och skrev på hyresavtal!

Mmm päroncognacen är god, jag valde mellan den och romrussin och det blev romrussin den här gången... Men jag älskar marsipan, riktigt fin marsipan iaf.

Haha ja vad lustigt, jag har alltid funderat på hur det funkar där de hyr ut babyskydden! Vi hade tänkt hyra sist men det blev att vi lånade av syrran till slut.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)