• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Februari16

Oj oj oj vad ni skriver här inne - härligt!

qatteriin skrev 2016-01-04 11:27:42 följande:

Så det är samma "regler" som när man är fullgången då! Spännande, då är det inte långt kvar!

Nu rullas jag snart iväg till förlossningen för igångsättning, tappen är så gott som utplånad så håll gärna en tumme för att det här inte blir allt för segdraget
  • WiMe06
    Februari16 skrev 2016-01-04 12:37:31 följande:

Nu rullas jag snart iväg till förlossningen för igångsättning, tappen är så gott som utplånad så håll gärna en tumme för att det här inte blir allt för segdraget
    Lycka till och hoppas att allting går bra hoppas på bebis lagom snabbt
  • minahjärtan0609

Lycka till!
  • Förstaförsökaren26

Lycka till nu!! :)
  • Hame

Lycka till!
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-04 12:33:21 följande:

Jag hatade blöjhinken. Fick en gratis med en babybox till första sonen men fy fasen. Luktade och dem där blöjkorvarna som blev var bara krångligt och hålla på med. Nu kör jag bara hundbajspåse. Och när kassetterna var slut så var dem snordyra så jag köpte aldrig fler sen.

Men jag förstår att ni inte riktigt ville tacka nej heller. Ni kanske tycker den är jättebra.

Sambon har haft den innan och hade nog köpt en om vi inte fått en. Men för oss som måste rensa kattlådan varje dag o gå ut med så känns det lite overkill. Men men vi får testa :) sen tycker jag påsarna luktar skumt också men det kan ju vara gravidnäsan:)
  • amalie79

Nu tänkte jag köra på med att packa den där väskan... Har lagt ner nyinköpta mysbyxor, mjuka amnings bh, tröjor, linnen, kofta, underkläder och sockor till mig själv, lite kläder till bebis. Och så klart necessär med hygienartiklar och en tidning om man blir kvar och mot förmodan får tråkigt. Typ det jag läst man ska ha med. Mobilladdare såklart men den anvönder man ju hemma så får komma ihåg det då.

Proviant, godis säger man ju också. Något att äta till sambon?

Sedan gjorde jag som alltid när jag ska sova borta, jag packade ner mitt favoritte. Man måste ju kunna be om en mugg varmt vatten bara istället för kaffe eller te om det är så?

• Mallis87

Någon här som kör någon "huskur" för att sätta igång det hela? Jag har bf den 15/1, men börjar bli rätt trött på detta nu. Barn nr 1 kom nästan 4 veckor för tidigt, så liiiite inställd var man ju på att denna också kunde komma tidigare. Men icke! :) har haft en natt med lite förvärkar förra veckan, annars ingenting. Ont i högra sidan som strålat ner i högra benet inatt, men gissar på att någon nerv låg i kläm och att det inte var ett tecken på förlossning...

Då dottern som ändå föddes så pass tidigt, vägde 3300 g, gissar jag på att det är minst en 4kg bebis i magen nu, så hade inte gjort mig något om han hade velat komma ut nu, iställetför att ligga i magen och jäsa på sig.

Man har ju läst om en massa, tror ju det mesta är myter, men idag var jag en sväng på stan och köpte hallonbladste. Någon som testat? Dricker första koppen nu o får se om det händer något :)

• amalie79
    Mallis87 skrev 2016-01-04 14:28:04 följande:

Någon här som kör någon "huskur" för att sätta igång det hela? Jag har bf den 15/1, men börjar bli rätt trött på detta nu. Barn nr 1 kom nästan 4 veckor för tidigt, så liiiite inställd var man ju på att denna också kunde komma tidigare. Men icke! :) har haft en natt med lite förvärkar förra veckan, annars ingenting. Ont i högra sidan som strålat ner i högra benet inatt, men gissar på att någon nerv låg i kläm och att det inte var ett tecken på förlossning...

Då dottern som ändå föddes så pass tidigt, vägde 3300 g, gissar jag på att det är minst en 4kg bebis i magen nu, så hade inte gjort mig något om han hade velat komma ut nu, iställetför att ligga i magen och jäsa på sig.

Man har ju läst om en massa, tror ju det mesta är myter, men idag var jag en sväng på stan och köpte hallonbladste. Någon som testat? Dricker första koppen nu o får se om det händer något :)

Jag har sådant te hemma sedan innan men tänker inte testa. Har också bf 15/1 men helt ok med mig om bebisen stannar där inne tills dess, mår bra fysiskt men orolig inför förlossningen och tar gärna lite mer semester innan. Känner mig alls inte redo :)
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-04 13:31:30 följande:

Nu tänkte jag köra på med att packa den där väskan... Har lagt ner nyinköpta mysbyxor, mjuka amnings bh, tröjor, linnen, kofta, underkläder och sockor till mig själv, lite kläder till bebis. Och så klart necessär med hygienartiklar och en tidning om man blir kvar och mot förmodan får tråkigt. Typ det jag läst man ska ha med. Mobilladdare såklart men den anvönder man ju hemma så får komma ihåg det då.

Proviant, godis säger man ju också. Något att äta till sambon?

Sedan gjorde jag som alltid när jag ska sova borta, jag packade ner mitt favoritte. Man måste ju kunna be om en mugg varmt vatten bara istället för kaffe eller te om det är så?

Ja vad smart att packa ner favoritteet, det är klart du kan få tevatten på plats! Skönt att ha sitt eget som man trivs med!

Jag hade med mig nåt godis i väskan sist vet jag men det blev kvar där... Var inte så sugen. Mat till maken hade vi också men det glömdes bort, haha! Den här gången tar jag med mig en cigarr Bräutigamsmarsipan som jag beställde från en kompis som var nere på Liseberg innan jul, lyckades inte få den till julafton så nu spar jag den och ska köra på det där som herrarna gjorde förr och ta en cigarr efter förlossningen. Haha! Maken får packa själv det han vill ha men det finns Pressbyrån och sjukhuscafeteteria i närheten annars så det löser sig, under dagtid iaf. Sist hade vi nog med drickyoghurt men jag tror allt blev kvar i kylväskan...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)