• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame
    FrökenBlå skrev 2016-01-04 20:21:21 följande:

Vet inte hur det är i andra landsting men hos oss får partnern mat på förlossningen och bb nu. Skönt för mig att veta eftersom han har diabetes..!

Åh vill bara ha igång förlossningen nu! Testade akupressur igår, fick några sammandragningar men tyvärr inget mer. Är på bf -2 så det kan ju fortfarande dröja, men Gud vad jag längtar!! Är helt klar mentalt och allt är förberett! Vet inte om jag ska be bm om hinnsvepning på kontrollen på torsdag..nån som har erfarenhet av det?

Jag fick hinnsvepning förra gången och då kom bebisen dagen efter, men det var bf+9 så det går ju inte att veta om han kommit ändå :)
  • Hame
    MeEmmA skrev 2016-01-04 20:27:24 följande:

Gud, antingen kissade jag precis på mig eller också har vattnet börjat rinna. Har fruktansvärt tryck nertill och molvärk i ryggen. Min sambo sa att han ringer till svärmor, men jag sa NEJ, tänk om jag bara har kissat på mig. Gud vad pinsamt om jag har gjort det, har aldrig hänt förut. Hur som helst så har jag lagt i en binda nu, för att är det fostervatten så bör det ju komma mer... Men hur vet man skillnaden egentligen?

När mitt vatten gick var det ljust,ljust rosa i bindan istället för gulaktig. Och luktade inte kiss som någon sa. Ring och fråga förlossningen om det fortsätter!
  • WiMe06
    FrökenBlå skrev 2016-01-04 20:21:21 följande:

Vet inte hur det är i andra landsting men hos oss får partnern mat på förlossningen och bb nu. Skönt för mig att veta eftersom han har diabetes..!

Åh vill bara ha igång förlossningen nu! Testade akupressur igår, fick några sammandragningar men tyvärr inget mer. Är på bf -2 så det kan ju fortfarande dröja, men Gud vad jag längtar!! Är helt klar mentalt och allt är förberett! Vet inte om jag ska be bm om hinnsvepning på kontrollen på torsdag..nån som har erfarenhet av det?

Här får partnern mat på förlossningen men inte på bb. Då får dem säga till om det isåfall och så beställer dem extra mat.
  • FrökenBlå
    Hame skrev 2016-01-04 21:55:13 följande:
    Jag fick hinnsvepning förra gången och då kom bebisen dagen efter, men det var bf+9 så det går ju inte att veta om han kommit ändå :)
    Nä det är kan ju va svårt att veta, men tycker att jag ofta läst att det tagit fart dagen efter..kan man bara be om det eller hur funkar det? Jag gick över 11 dagar med dottern och det vill jag helst inte va med om igen..
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-03 23:46:28 följande:
    Jag kan tänka mig att det är ngt liknande

Jag tyckte jag landat rätt bra i tanken på förlossningen men när jag var på tulet och dem sa att dem skulle sätta igång det så fattade jag nog inte riktigt att jag faktiskt skulle gå igenom en förlossning samma dag.
    Denna förlossningen blev lite skräckblandad för min del. Jag hade ju bara småvärkar egentligen hela tiden från kl. 19 och jag fattade nog egentligen inte ens då vad som skulle komma. I samma ögonblick som bm drog ut nålen hon tagit hål på hinnorna med och vattnet började sippra ut så kom världens värsta värk med en gång och jag var verkligen inte beredd. Dem hade knappt fått fram lustgasen åt mig och jag fick typ panik, jag bara skrek att jag vill inte. Sen andades jag lustgas till jag blev helt bortdomnad i hela ansiktet. Sen bara fortsatte värkarna att avlösa varandra. Sen kom till slut en liten paus typ och så var det bara på krystvärkarna direkt. När jag pratade med en bm dagen efter så var det den värsta förlossning jag vart med om. Blev erbjuden aurorasamtal för det om jag kände att jag behövde det.

Så häftigt för dig som ska vara med om det för första ggn
    Haha, som du beskriver det så låter det inte alls särskilt häftigt! Jag skulle väldigt gärna klara mig på endast lustgas som du lyckas med, men vi får se vad som funkar helt enkelt, misstänker att jag kommer böna och be efter EDA och blir det så så är det okej. Har precis skrivit klart mitt förlossningsbrev.
  • WiMe06

Gud, antingen kissade jag precis på mig eller också har vattnet börjat rinna. Har fruktansvärt tryck nertill och molvärk i ryggen. Min sambo sa att han ringer till svärmor, men jag sa NEJ, tänk om jag bara har kissat på mig. Gud vad pinsamt om jag har gjort det, har aldrig hänt förut. Hur som helst så har jag lagt i en binda nu, för att är det fostervatten så bör det ju komma mer... Men hur vet man skillnaden egentligen?

Åh, spännande om det är vattnet. Det låter ju som det kan vara ngt på gång med tanke på trycket nertill och värken i ryggen. Alla mina värkar har börjat i ryggen. Håller tummarna
  • kindofnothing

Kan förvärkar ila ner från typ ljumskarna ner i låren. Ilar ävem bak i längryggen o skinkorna. Eller är det något annat?

• kindofnothing

Vad spännande! Tror på fostervatten :)
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-04 22:11:04 följande:
    Haha, som du beskriver det så låter det inte alls särskilt häftigt! Jag skulle väldigt gärna klara mig på endast lustgas som du lyckas med, men vi får se vad som funkar helt enkelt, misstänker att jag kommer böna och be efter EDA och blir det så så är det okej. Har precis skrivit klart mitt förlossningsbrev.
    Nä, det gör väl inte det, haha. Men det är en helt otrolig resa kroppsligt och själsligt man undrar hur faan man ska klara av det och plötsligt så hör man liksom ngn som gnyr eller som vår lilla tjej gjorde, hon gallskrek så fort huvudet tittat ut. Och helt plötsligt är all smärta som bortblåst och man ligger där med världens största belöning
  • MeEmmA
    qatteriin skrev 2016-01-04 21:00:01 följande:
    Haha förlåt men kommentaren om svärmor! Jag förstår dig! Sätt dig på huk och hosta, så får du se om det skvalpar ut! På mig sipprade bara vattnet efter den första skvätten som rann ner i toan. Men lukten var ju som havsvatten eller sperma sen när det kom i bindan, även om det inte kom några mängder. Spännande!
    Jag satte mig på huk och det kom massor, kändes dock som att jag kissade på mig igen. Ska testa en gång till sen, för att tre gånger kan jag ju omöjligt kissa på mig :)
    Har en binda som det känns att det rinner lite grann i då o då, men det syns inget i den. Får ta och lukta lite sen.

Jag vill helst inte ha hit min svärmor, speciellt inte i onödan, sa till min sambo innan att min kompis kan komma istället men han vågar inte säga det till henne. Jag blev lite irriterad innan idag när hon vräkte ur sig "det är så jobbigt när jag inte vet när jag behöver vara barnvakt, kan ju inte sova på nätterna längre för att jag är så rädd att något ska hända".
Svar på tråden BF Januari 2016 :)