• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-04 05:06:13 följande:

Herregud, vet inte hur denna lilla tös tänkt sig dygnet egentligen. Hon har varit vaken och ätit om vartannat hela natten känns det som. Jag tror jag sovit typ 1 timme sammanlagt hittills. Har precis fått henne att somna nu men det blir ju bara 2 timmar för sedan ska hon upp och ha mat igen. På så sätt blir det skönt när skolan börjar igen, jag kan sova lättare på dagen när hon sover, det blir ju svårare nu när grabbarna är hemma hela tiden.

Angående dem 10 dagarna så kommer sambon vara hemma nu tom den 11 då han börjar jobba igen. Så han tar sina dagar nu i början. Jag behöver inte ta från min fp ännu då vi fortfarande är inskrivna på neo och får tillfällig fp tills vi blir utskrivna. Kommer vara hemma minst 1 år med dottern men troligtvis blir det tom augusti 2017 då vi känner är lagom att skola in på förskolan.

När dottern blivit lite större kommer jag nog försöka läsa en del på distans under ledigheten.

Hu hoppas du får sova lite idag då. Men så bra att hon är så pigg och äter så bra :)
  • amalie79

Förresten, sitter o blänger på den gigantiska blöjhinken vi fick hem för ett tag sen. Den tar fan upp en tredjedel av golvytan i badrummet. Dom redan ör fullt med prylar.( vi har en stor kattlåda för vi har en stor katt)

Hade inte tänkt köpa en men sambon prisar den och så fick vi en gratis med flera kasetter till av sambons fd. Den relationen är ju minst sagt komplicerad så när hon för en gångs skull sträckte ut handen så ville man inte säga nej.

Men shit vilket monster, ser ju ut som en rymdraket typ :)

• qatteriin
    Februari16 skrev 2016-01-04 09:29:45 följande:

Ja, har ingen aning om vem han kan ha ärvt det ifrån.. måste vara pappa Som dom har sagt så väntar man 48-72 timmar pga infektionsrisken. Det blir 72 h ikväll så vi får se vad dom säger. Har än så länge bara pinvärkar som gör skitont och jag vet inte om det påverkar tappen nåt. Får se vad doktorn säger här strax

Så det är samma "regler" som när man är fullgången då! Spännande, då är det inte långt kvar!
  • qatteriin
    fruthomas skrev 2016-01-04 10:23:59 följande:

Blä! Bf+2 idag och värkar sedan 22-tiden igår. Men 4min - 1,5timme mellan och Max 1min långa. Så störande och jag vill verkligen ha igång det nu, även om det blir en pina. Men inget har jag att göra mer än plugga (och det varken vill jag eller tror jag hjälper..). Funderar allvarligt på att ställa mig på crosstrainern.

Meeeen vad frustrerande, hoppas det blir mer regelbundet snart!
  • Defeateris
    Hame skrev 2016-01-04 10:56:40 följande:

Så det är endast med förskolan man hanterar det, inte försäkringskassan? Har kvar min psykolog kontakt så tror inte det skulle vara något problem att få intyg. Håller tummarna för att denna bebisen är lite enklare än storebror så kanske det inte behövs :)

Nej, försäkringskassan har ju inget att göra med hur länge din son går på förskolan.. Dock kan du ju självklart inte vara föräldraledig för honom under tiden han är där, men för småsyskonet är det inga problem..
  • fruthomas
    qatteriin skrev 2016-01-04 11:28:25 följande:

Meeeen vad frustrerande, hoppas det blir mer regelbundet snart!

Inte en chans verkar det som. Tog med mig barnen på en promenad till affären (ca 1 km enkelsträcka) det tog sin tid (mest på grund av barnen) men bara en enda värk på hela promenaden (okej en pytteliten i affären också) och en när vi kom hem.

Tror nästan det har stannat av..
  • qatteriin
    fruthomas skrev 2016-01-04 11:59:38 följande:

Inte en chans verkar det som. Tog med mig barnen på en promenad till affären (ca 1 km enkelsträcka) det tog sin tid (mest på grund av barnen) men bara en enda värk på hela promenaden (okej en pytteliten i affären också) och en när vi kom hem.

Tror nästan det har stannat av..

Åh typiskt!! Du hade kunnat få lite av mig, har haft massor av förvärkar nu på förmiddagen men jag är ju bara i 38+0 så jag väntar gärna lite längre innan nåt händer. Särskilt som systersonen fyller år i morgon, haha, jag tror han föredrar att ha födelsedagen ifred...
  • minahjärtan0609
    Hame skrev 2016-01-04 10:56:40 följande:
    Defeateris skrev 2016-01-04 09:00:55 följande:

Jag fick prata med förskolechefen och hade ett intyg från min psykolog gällande behovet och då var det inga probl alls..

Så det är endast med förskolan man hanterar det, inte försäkringskassan? Har kvar min psykolog kontakt så tror inte det skulle vara något problem att få intyg. Håller tummarna för att denna bebisen är lite enklare än storebror så kanske det inte behövs :)
    Jag har inte förstått diskussionen med försäkringskassan som pågått här alls om jag ska vara ärlig. Vad de bryr sig om är huruvida du är föräldrarledig eller ej (med bebis) inte hur många timmar syskonet går på förskola. Men ring och prata med försäkringskassan så du får det bekräftat.
    Det som det fuskas med tror jag är att föräldrar lämnar de barn som de är föräldrarlediga för på förskolan och är hemma själva. Så länge du är hemma med rätt barn gör du ju inget fel.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-04 10:23:31 följande:
    Han sov som en skit alltid!! Fram till han var 4 sov han endast tio timmar per dygn. Små skvättar hela första året. Enbart i bärsele dagtid så jag gick en mil varje dag.... Sömndrucken ;) på natten sov han endast på mig...han hatade att åka bil å vagn. Gick bättre när det blev sittvagn å bilbarnstol istället för babyskydd. Han ville alltid vars med å aldrig missa något. Det var inte så att han hade kolik han skulle bara inte sova...
    Oj, okej. Låter lite som vår äldsta, men han har fortfarande sömnproblem. Nu verkar vi dock hittat kaninen sagan och den verkar funka på honom.
    Tjejen följer verkligen samma rytm hon hade i magen, vi får väl se hur länge hon tänkt göra det. Dagtid sover hon väldigt bra i vagnen men nätterna har jag haft henne på mig nu.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-04 11:10:17 följande:

Förresten, sitter o blänger på den gigantiska blöjhinken vi fick hem för ett tag sen. Den tar fan upp en tredjedel av golvytan i badrummet. Dom redan ör fullt med prylar.( vi har en stor kattlåda för vi har en stor katt)

Hade inte tänkt köpa en men sambon prisar den och så fick vi en gratis med flera kasetter till av sambons fd. Den relationen är ju minst sagt komplicerad så när hon för en gångs skull sträckte ut handen så ville man inte säga nej.

Men shit vilket monster, ser ju ut som en rymdraket typ :)

Jag hatade blöjhinken. Fick en gratis med en babybox till första sonen men fy fasen. Luktade och dem där blöjkorvarna som blev var bara krångligt och hålla på med. Nu kör jag bara hundbajspåse. Och när kassetterna var slut så var dem snordyra så jag köpte aldrig fler sen.

Men jag förstår att ni inte riktigt ville tacka nej heller. Ni kanske tycker den är jättebra.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)