• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2016-01-04 22:11:11 följande:
    Åh, spännande om det är vattnet. Det låter ju som det kan vara ngt på gång med tanke på trycket nertill och värken i ryggen. Alla mina värkar har börjat i ryggen. Håller tummarna
    Mina förlossningar har börjat med extrema och intensiva värkar på en gång utan förvarning, därför känns det konstigt om denna gången är annorlunda. Men samtidigt sägs det ju att varje graviditet är unik.
    Får se vart det slutar, någon gång ska han ut iaf.
  • qatteriin
    MeEmmA skrev 2016-01-04 22:18:18 följande:

Jag satte mig på huk och det kom massor, kändes dock som att jag kissade på mig igen. Ska testa en gång till sen, för att tre gånger kan jag ju omöjligt kissa på mig :)

Har en binda som det känns att det rinner lite grann i då o då, men det syns inget i den. Får ta och lukta lite sen.

Jag vill helst inte ha hit min svärmor, speciellt inte i onödan, sa till min sambo innan att min kompis kan komma istället men han vågar inte säga det till henne. Jag blev lite irriterad innan idag när hon vräkte ur sig "det är så jobbigt när jag inte vet när jag behöver vara barnvakt, kan ju inte sova på nätterna längre för att jag är så rädd att något ska hända".

Haha men herregud, ja för det är ju verkligen HENNE det är värst för!! Jösses! Ooooh jag tror det är på g, vad häftigt!!
  • Elma
    Jag satte mig på huk och det kom massor, kändes dock som att jag kissade på mig igen. Ska testa en gång till sen, för att tre gånger kan jag ju omöjligt kissa på mig :)
    Har en binda som det känns att det rinner lite grann i då o då, men det syns inget i den. Får ta och lukta lite sen.

Jag vill helst inte ha hit min svärmor, speciellt inte i onödan, sa till min sambo innan att min kompis kan komma istället men han vågar inte säga det till henne. Jag blev lite irriterad innan idag när hon vräkte ur sig "det är så jobbigt när jag inte vet när jag behöver vara barnvakt, kan ju inte sova på nätterna längre för att jag är så rädd att något ska hända".

Om du nu inte mot förmodan brukar kissa på dig så där ofta låter det mest som fostervatten. Men jag tänker rätt mycket som du gör, är det inte helt uppenbart så KAN det ju vara något annat.
    Med första barnet gick det hål på hinnan när jag satt på toa, ett ordentligt splash! Det gick inte missa precis. Men hade innan dess haft en blöt upplevelse hemma som kändes som jag kissade på mig, antar att det var en grymt vattnig flytning. Det gjorde mig osäker då, sen började värkarna komma och insåg att något var det iaf!

Men ärligt talat det där låter precis som något min svärmor skulle kunna säga!! Själv fick jag uppfattningen idag att min svärmor tyckte jag skulle föda bebisen nu så hon fick en ordentlig uppdatering innan hon sticker iväg på långresa. Jo men visst det är ju för hennes skull vi skaffat barn, öh nej!

• mitthemligajag

Wiiii va spännande!!!! Men assååå svärmödrar... S u c k! Jag gruvar mig inför när de sätter igång att hon ska komma in och börja babbla med mig. Minsta jag vill just då är att ha henne här frågandes en massa... Vi kom fram till idag att vi ringer henne precis innan vi behöver åka in och jag sätter mig i bilen i garaget och väntar meden hon går in så slipper jag se henne just då haha. Åh lilla sväris, tycker jätte mycket om henne men just nu går hon mig på nerverna med alla sina tusen frågor om känningar! Så jag förstår dig ;) man vill känna lite ro i de läget
  • mirakelspektakel

Låter ju som att det är på gång på riktigt! Stort lycka till! Gör det som känns bäst för dig, ring kompisen, din man får väl hitta på en vit lögn sen om han inte vågar säga som det är!
  • mirakelspektakel

Vågar knappt berätta vad vi gjort idag, misstänker att jag kommer bli hemsökt av både Qatteriin och Amelii :)

Har precis vart och sett Quentin Tarantinos nya film the hateful eight, på 70 tums film. Som tur var så hade vi vip-stolar så att jag klarade av att sitta i 3h utan större besvär. Igår ställde vi in babycribet i sovrummet så nu känns det plötsligt väldigt nära att att det snart kommer ligga ett litet knyte där. Känns som att det är dags att verkligen passa på att göra saker utan barn, på torsdag ska vi bo på hotell en natt äta 3-rätters middag och bara mysa (var det vi gav varandra i julklapp).

• Nettiis

Fick världens sockersug nu på kvällen, ställde mig och gjorde chokladbollssmet, rullade typ hälften av smeten då svärmor kommer över på fika imorgon. Och nu sitter jag med skålen i knät och äter rakt ut!

På tal om svärmor. Min sambo är adopterad och hans föräldrar är tio år äldre än mina och känner att de börjar bli trötta och äldre. Och eftersom vi nu snart ska ha vårt första barn har hon sedan mitten av graviditeten sagt att vi måste skynda oss med nummer två. Hon vill ju hinna uppleva deras uppväxt, som hon uttrycker det. Tycker inte alls om hur hon kan tala om för mig, som inte alls trivs med att vara gravid att jag måste skynda mig att bli gravid igen..

Vi hade svårt att bli gravida med detta barn så jag vill bara njuta och ta allt som det kommer!
    Det är dom som ska ha hand om vår hund mesans vi är inne.. Vill dock inte ha dom här när hunden träffar bebis första gången för dom jagar gärna upp honom..
    Försökte säga detta när vi var över på middag i helgen.. Svärmor blev så arg att hon lämnade bordet och gick till sitt rum..
    Nu mår jag dåligt över detta och vet inte hur jag ska hantera allt..

Som att stressen inför förlossning inte är nog..

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-04 22:27:35 följande:
    Haha men herregud, ja för det är ju verkligen HENNE det är värst för!! Jösses! Ooooh jag tror det är på g, vad häftigt!!
    SVÄRFÖRÄLDRAR kan verkligen vara fantastiska, min svärfar skällde ut oss, när vi berättade att vi väntade barn. "Men hur fan tänkte ni nu? Är ni helt dumma? Barnen börjar ju precis bli tillräckligt stor så att de går att stå ut med..." När min sambo försökte kontra med att jag faktiskt inte har några barn, fick jag kommentaren att jag MÅSTE se bonusarna som mina egna?! Eh nej det gör jag inte, precis som de inte ser mig som sin mamma.
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-04 23:01:23 följande:

Fick världens sockersug nu på kvällen, ställde mig och gjorde chokladbollssmet, rullade typ hälften av smeten då svärmor kommer över på fika imorgon. Och nu sitter jag med skålen i knät och äter rakt ut!

På tal om svärmor. Min sambo är adopterad och hans föräldrar är tio år äldre än mina och känner att de börjar bli trötta och äldre. Och eftersom vi nu snart ska ha vårt första barn har hon sedan mitten av graviditeten sagt att vi måste skynda oss med nummer två. Hon vill ju hinna uppleva deras uppväxt, som hon uttrycker det. Tycker inte alls om hur hon kan tala om för mig, som inte alls trivs med att vara gravid att jag måste skynda mig att bli gravid igen..

Vi hade svårt att bli gravida med detta barn så jag vill bara njuta och ta allt som det kommer!
    Det är dom som ska ha hand om vår hund mesans vi är inne.. Vill dock inte ha dom här när hunden träffar bebis första gången för dom jagar gärna upp honom..
    Försökte säga detta när vi var över på middag i helgen.. Svärmor blev så arg att hon lämnade bordet och gick till sitt rum..
    Nu mår jag dåligt över detta och vet inte hur jag ska hantera allt..

Som att stressen inför förlossning inte är nog..

Jag tycker att du tänker helt rätt, det är ert liv, inte hennes. Tycker att det är väldigt taktlöst av henne att sätta den pressen på dig, jag bara gissar men hade även de kanske  svårt att få barn och därför är de äldre och adopterade? Hon om någon borde väl för fasen isf kunna vissa lite förståelse. Jag tycker hon minsann ska vara jäkligt tacksam över att få något barnbarn alls. 

JAg vet att det är svårt men försök att inte låta hennes utspel påverka dig. Klart att hon inte ska vara med om hon inte har lugnande påverkan på er hund.
  • Februari16

Tusen tack för alla lyckönskningar men här är det status quo och jag känner mig allmänt misslyckad.. Värkstimulerande dropp i 8 timmar och riktigt jäkliga värkar och jag är inte öppen ens en cm Nu har dom stängt av droppet över natten så jag ska få sova men jag vill bara grina. Älskade lilla skruttbebis, jag vill ju träffa dig nu!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)