• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Februari16
    qatteriin skrev 2016-01-04 08:41:35 följande:

Det var en otålig liten rackare! Hur funkar det, kan man vänta hur länge som helst innan bebis ska ut så länge hen mår bra eller finns det nån gräns?

Ja, har ingen aning om vem han kan ha ärvt det ifrån.. måste vara pappa Som dom har sagt så väntar man 48-72 timmar pga infektionsrisken. Det blir 72 h ikväll så vi får se vad dom säger. Har än så länge bara pinvärkar som gör skitont och jag vet inte om det påverkar tappen nåt. Får se vad doktorn säger här strax
  • WiMe06
    Hame skrev 2016-01-04 06:45:07 följande:
    Låter lite som min första förlossningen förrutom att vattnet gick av sig självt! Avundas dig verkligen inte, hann inte heller med och hade ingen paus mellan värkarna. Många har sagt att"så skönt att det gick så fort" men jag hade mycket hellre haft några timmar till om jag fått pauser och kunnat hänga med bättre.
    Jag har inget emot att det går snabbt men 19 minuters superintensiva värkar var lite för snabbt känner jag efter flera timmars småvärkar. Då hade jag också hellre tagit det lite längre.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-04 07:08:38 följande:
    Så va min son också. Jag förbereder mig på det denna gången också så blir jag inte överraskad.... Puh.... Sömn e ett måste men ammar man tycker jag det funkade att leva på hormonerna :)

Längtar delux!!! På fredag examineras jag så hon får gärna titta ut vilken dag som helst men inte fredag kl halv elva ;)) 18 dagar kvar dock....
    Härligt att vara klar med studierna. Förhoppningsvis kan det ju inte bli lägligare

Okej, var han så länge att han vände på dygnet?
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-04 09:39:30 följande:
    Härligt att vara klar med studierna. Förhoppningsvis kan det ju inte bli lägligare

Okej, var han så länge att han vände på dygnet?
    Han sov som en skit alltid!! Fram till han var 4 sov han endast tio timmar per dygn. Små skvättar hela första året. Enbart i bärsele dagtid så jag gick en mil varje dag.... Sömndrucken ;) på natten sov han endast på mig...han hatade att åka bil å vagn. Gick bättre när det blev sittvagn å bilbarnstol istället för babyskydd. Han ville alltid vars med å aldrig missa något. Det var inte så att han hade kolik han skulle bara inte sova...
  • fruthomas

Blä! Bf+2 idag och värkar sedan 22-tiden igår. Men 4min - 1,5timme mellan och Max 1min långa. Så störande och jag vill verkligen ha igång det nu, även om det blir en pina. Men inget har jag att göra mer än plugga (och det varken vill jag eller tror jag hjälper..). Funderar allvarligt på att ställa mig på crosstrainern.

• mitthemligajag
    Februari16 skrev 2016-01-04 09:29:45 följande:
    Ja, har ingen aning om vem han kan ha ärvt det ifrån.. måste vara pappa Som dom har sagt så väntar man 48-72 timmar pga infektionsrisken. Det blir 72 h ikväll så vi får se vad dom säger. Har än så länge bara pinvärkar som gör skitont och jag vet inte om det påverkar tappen nåt. Får se vad doktorn säger här strax
    Spännande! Känner ni er redo? :)
  • Februari16
    mitthemligajag skrev 2016-01-04 10:24:11 följande:

Spännande! Känner ni er redo? :)

Ja och nej. Jag är redo att gå igenom en förlossning och att gå hålla honom i min famn men allt hände så fort nu så det är svårt att känna sig förberedd samtidigt.
  • Hame
    Seven Costanza skrev 2016-01-04 08:16:20 följande:

Ah just det! Hur mår du? Har du några tecken på att det är på gång? Jag själv tror det dröjer för mig och hoppas det också - har fortfarande FYRA jäkla inlämningar kvar och skulle vilja hinna göra minst en av dem innan bebisen kommer. Annars får jag göra allt i februari-mars men det vore ju skönt att slippa.

Kände bebisen mycket ikväll så allt är nog bra därinne i alla fall - har nästa besök på torsdag, dagen före BF. Hur funkar det med besök för dig nu efter BF?

Nja, lite samandragningar då och då men aldrig regelbundet. Vet sedan förra gången att det inte betyder något, han kan komma när som helst ändå :)
  • Hame
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-04 08:28:15 följande:

Om du har lyckats hitta en förskola med förstående personal och en bra rektor så är det inga problem att få dispens. Du pratar med rektorn och förklarar situationen och så kan han/hon bevilja dispens för familjeskäl. Under en period oftast. Man kommer då överens om det som blir bäst för familjen, ex att pappa lämnar på morgonen så mamma slipper gå ut eller hur det skulle passa bäst.

Defeateris skrev 2016-01-04 09:00:55 följande:

Jag fick prata med förskolechefen och hade ett intyg från min psykolog gällande behovet och då var det inga probl alls..

Så det är endast med förskolan man hanterar det, inte försäkringskassan? Har kvar min psykolog kontakt så tror inte det skulle vara något problem att få intyg. Håller tummarna för att denna bebisen är lite enklare än storebror så kanske det inte behövs :)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-04 08:44:21 följande:

Då har du att göra med andra ord! Låter som ett härligt garn, återigen blir jag så sugen på att sticka. Måste nog försöka så småningom och se om handleden pallar det!

Det där knäppandet har jag också en hel del av, hade med sonen med, det är så märkligt! Det sägs att det är bebisens leder som knäpper och jag tycker det låter precis så, sen vet jag folk som frågat sina bm som sagt att näää det kan det inte vara, men jag tror ändå på lederna.

Ja gör det!

Mm läste åt båda håll- att det är bebisens leder, men sem skrev någon att nä kan det inte alls vara eftersom de ligger i vatten. Roligt låter det iaf:) har haft en hel del ljud från mina tarmar innan, typ att bebisen rör sig och sen hooo-ar det och kurrar

från tarmarna men detta är något helt annat.

Ja ska göra en mugg te och sätta igång nu! Tror killarna vill ha tillgång till sitt rum eller åtminstone ingången till det när de kommer ikväll!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)