Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-19 03:45:47 följande:
Det svider liksom i såret å det är allmänt ömt. Har kunnat sätta mig upp i sängen men har fortf katetern i så jag har inte ställt mig upp än. Katetern tar de imorgon å jag längtar så tills den är borta!! Vid förra snittet togs den bort efter 8tim å jag var på benen snabbt. Hoppas på samma denna gång!
Jag snittades förra gången pga värksvaghet å efter lite drygt 32tim förlossningsarbete så avbröt vi för jag öppnade inte upp mig mer än 6cm å dottern huvud trängde aldrig ner.
Denna gång blev det snitt efter ca 14h förlossningsarbete där allt gick framåt som bara den i början 7cm öppnade jag upp mig å huvudet trängde ner bra men trots starka å intensiva värkar så stannade värkarbetet av så på 5h hände inget. Jag har skrivit en plan med en läkare inför denna förlossning där det stod att sker ingen progressiv ska det avslutas med snitt. Så det fick bli så nu. Är väldigt ledsen över att det fick avslutas så även om allt gick bra då jag peppat så inför en vaginal förlossning å nu lär jag aldrig få uppleva en sådan heller. Men jag har gjort mitt bästa iallafall!!
Vad får du för nägon smärtlindring nu?! Är det i själva såret du har ont lr i magen?
Är också ledsen för att det blev snitt men mest för att allt gick fel och jag har ont, en vaginal förlossning känns inte viktig för mig i sak men jag förstår att det är så för dig och många andra. Tråkigt att det inte blev som du tänkt dig den här gången!
Det känns helt främmande för mig att vilja bli av med katetern för det var då jag märkte hur jäkla ont jag hade. Jag kom ju inte upp för att hinna gå till toaletten så på sjukhuset hade jag ju hakat upp mig på att om jag bara hade fått ha kvar katetern längre tills det inte gjorde lika ont hade det kanske känts bättre. Men nu vet jag ju att det inte hade hjälpt för det gjorde ju lika ont hemma.
Nu har det gått tio dagar och nu kommer jag upp utan hjälp sedan två dagar under förutsättning att effekten av mina smärtstillande inte har försvunnit. Jag äter oxycodone och ibuprofen mot smärtan samt antibiotika mot infektionerna. Har lite ont i snittet men de säger att det ser fint ut, men sedan är det inne i magen och på huden. Har fortfarande lika ont vid lätt beröring av huden ovanför snittet som jag hade när jag åkte till akuten, men får inte längre pulseringar av smärta så det är väl på bättringsvägen hoppas jag. Ska på kontroll på onsdag.
Tror du att de flesta mår ungefär som du efter snitt eller är du extra smärttålig? Jag tycker fortfarande det är så konstigt att ingen reagerade så mycket som jag grät och klagade på allt, ont i magen, ont i ryggen, klump i bröstet, kom inte upp ut sängen. Kan inte förstå att det bara svarade att det är normalt.