amalie79 skrev 2016-01-12 07:11:46 följande:
Jag sa aldrig att jag inte slog någon.... ;)
Sambon fick ett par smällar och nästan en bm också, som kom in på slutet, men det var sambon jag skulle slå till, hon råkade bara stå där...
Men tack:) jo det känns helt ok. Bara såren i baken som gör ont och tröttheten efter, man orkar gå två steg typ. Går omkring lite inne och plockar mellan varven för att inte bara vilja ligga även om man vilar mycket med. Är ju inte van vid detta svaga, att kroppen gör ont och man känner sig blodfattig. Jag är ju vanligtvis en både frisk och stark person fysiskt. Sambon är på och ser till så jag inte ska ta i för mycket, fick typ gå med soppåsen igår men det var knappt :)
Tack snälla <3
Nu har jag kommit upp liiite över vattenytan och orkat gå in här igen och läsa och blev så glad att du ändå verkar tycka att det mesta gått bra efter omständigheterna! Det var en stor pojke så kanske inte så konstigt egentligen att det blev en sådan påfrestning, men det är ju inte alltid lättare att hantera något som händer bara för att det är logiskt att det blev så. Du är så stark som tog dig igenom allt trots att du var så rädd!
Just detta med att efter en helt komplikationsfri graviditet få en svår förlossning och känna sig svag och orörlig, "hospitaliserad", tyckte/tycker jag är fruktansvärt för jag var när det kom till kritan helt oförberedd på det även om jag rent intellektuellt hade sagt till mig själv flera gånger under graviditetens slutskede att alla graviditeter är olika och att man inte kan veta hur ens egen förlossning kommer gå.
Jag har hjälpt till att plocka lite här hemma efter att vi kommit hem men kom på mig själv med att böja mig (som jag inte får efter snittet) bara för att jag vill försöka komma tillbaka till det normala. Bara en sådan sak som att jag alltid brukar gå jättesnabbt jämfört med andra och nu kan vi bara gå 5-15 minuter en gång per dag, dels för att han vill amma hela tiden (mellan 11-15.30 igår ammade han en gång i timmen) och dels för att jag har så ont i magen att jag måste gå superlångsamt och pausa efter en stund. Det känns så jobbigt för jag hade ändå förväntat mig en relativt smidig förlossning och återhämtning eftersom jag hade en så lätt graviditet. Skriver mer i ett eget inlägg men ville skriva till dig först för vi verkar ju haft det så lika innan vi fick barn. Hoppas du känner dig starkare snart!