• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • Zzarah

Mella 72: Grattis till midjan, vill också ha en sån snart

• Mella72

Jag tycker bäst om mintchoklad och jordgubb.
    Jag tycker om gräddkola och choklad.
    Jag tycker vanilj är okej.
    Jag tycker inte alls om kyckling och Cappuccino.
    jag har inte (och tänker inte) smaka på Grönsak och Svamp.

• Mella72

Jag har också svårt att få i mig det jag ska dricka men jag försöker och vissa dagar går bättre och andra sämre. Jag märker dock direkt om jag dricker för dåligt för munnen blir alldeles torr och linserna skaver.
    Ja-Da light håller på att försvinna då producenten lagt ner den. Du kan testa den om du vill men själv tycker jag den är väldigt sötslibbig. Fixade ett glas..
    Du kan dricka Funlight om du vill..även cola light.
    Jga dricker nog 1 liter med funlight/dag och ½-1 l med cola light beroende på hur sugen/hungrig jag är. Jag har dock kommit fram till att bästa sättet att hålla hungern borta och komma ihåg att dricka är att dricka 1-2 glas vatten i timmen.

• Zzarah

Mella 72: Tack för tipset om Funlight, ska inhandla ett par olika smaker med den saften imorgon. Skönt att höra att det funkar att drick cola light, ska också inhandlas imorgon

• Nilla2005

smaker: jag dricker BARA Cappuccino, iskall. Jättemumsig!

• Jossebell

jag tycker bäst om jordgubb och mintchoklad

vanilj, banan, svamp är helt ok

grönsak, kyckling går an

choklad, cuppucion går helt bort

• ZaraÖ

Hola!
    Så det är här ni håller hus!
    Nu är jag tebax iaf, första dagen idag. Tänkte köra 14 dagar denna gång! Nu jäklar ska de sista 6 kilona bort!
    Hoppas att det är fler renkurare här så vi kan stötta och beklaga oss för varandra!

• Emma3

Jag tycker bäst om mintchoklad, jordgubb och har faktiskt börjat gilla vanilj mer och mer (tyckte inte alls bra om den i början)

Banan och gräddkola är helt ok. Så har jag två kyckling oxå men har inte smakat den ännu.

Har börjat komma igång med träning lite nu dom senate 3 dagarna. Har ju en motioncykel hemma. Cykla 30min igår + en promenad på c.a 1timme. Och nu på morgonen har jag cyklat 30 min tänkte göra det en gång till ikväll.

• Peand

Smaker....
    Favorit påsar - Kakao och kakao/mint
    Helt ok påsar - cappucino, grönsaks soppa, kyckling soppa (kryddade)
    Reservpåsar - jordgubb, vanilj, svamp
    aldig i livet påsar - banan och gräddkola

viskar....Imorgon kör jag igång....

• Nilla2005

Hej Emma... Är du här oxå??

Tycker att ni är jätteduktiga, jag har så svårt att hålla mig till ren kur mer än några dagar i sträck. Fungerar jag hyffsat bra ändå men man önskar ju att man hade mer pli på sig själv. O så det hrä med motionen då... ja är inte hemma förräna sju på kvällarna o då brukar det bli en promenix med hunden. Men om jag bli svettig? Nehej... man borde ju börja stava igen, DET var effektivt! Nu har det ju dock börjat bli så pass ljust på morrnarna att man snart kan börja gå morgonpromenader innan jobb igen, det var så jäkla skönt i höstas när jag gick med lill-plutten som bar avar valp då. Kunde pga hans ålder inte gå så långt då men nu jäklar, bar det blir liiite ljusare och liiiite mindre snö så ska vi börja gå igen. Rekommenderas!

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III