• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • Jossebell

någon som funderar på att bli konsulent? Jag skulle kunna tänka mig det faktiskt. Ville ju alltid tidigare bli vv konsulent förut men det är ju en verksamhet som krymper stadigt. Min konsulent gör ju tex inte mycket mot mig iaf. Jag skulle absolut kunna tänka mig att jobba på ett helt annat sätt. MEN hon skulle nog se mig som en konkurrent och det är kanske inte så bra...

• Peand

Jossebell - När jag hade kört min första omgång med CK var jag helt inne på att jag skulle bli konsulent. Den jag gick till bodde 3-4 mil här ifrån och det saknades mycket av det jag hade önskat. Hoppas att du förstår vad jag menar utan att behöva hänga ut någon...
    Detta var ju 04 och nu när jag började igen 05 så hade en ny konsulent öppnat i stan vilket är bara 1 mil bort och hon är jätte bra. Hon jobbar "i det civila" med bla ledarskaps utveckling och sånna saker. Vilket naturligtvis avspeglar sig i hennes konsulent roll. Så nu har jag lagt ner de planerna. Finns inte en chans att jag skulle klara av att konkurera ut henne och det vilja inte ens
    Men visst hade det varit roligt att jobba extra som konsulent, om man dessutom drygat ut kassan lite så skulle ju inte det göra någon

• rödljus

Tjingeling allihop!

Måste bara fråga: VARFÖR blinkar min inbox symbol? Nej, jag har inte fått nått nytt mail Ledsen

Har varit på bokrean och hämtat ut mina förhandsbeställda böcker: kokböcker, kokböcker och kokböcker *dreggel* Bl.a. blev det Chokladpassion av Jan Hedh, aaah... Det är skönt att tänka på att det finns ett liv även efter CK - och att det kommer blir GOTT (och nyttigt)!

Jossebell jag har också funderat på hur det skulle vara att vara konsulent. Min mamma utbildade sig till VV-konsulent men jobbar inte som det, det blev för mycket tillsammans med allt annat hon hade att göra och så är det inte så bra betalt. Jag tror det är svårt att jobba med det på heltid, men det var kanske inte det du tänkt dig. CK-konsulent hade också varit roligt, men jag är nog för ung för det... Vad menar du med konkurrens?

Ha en go´CK-lunch allihop!

Snälla flickor kommer till himlen. Andra kommer hur långt som helst.
  • Jossebell

eftersom min konsulent bara bor 1,5 mil bort så skulle det ju innebära att vi "raggade" kunder på samma mark kan man säga. Här i norrland är ju utbudet inte lika stort. Hade man bort i Stockholm eller Göteborg vore det eljest.

blinkande inboxar har jag dock ingen koll på, men jag tror att jag måste bli plusmedlem även jag. Hade ju dock tänkt att vänta tills det inte var beta längre. Men nu är ju sidan ganska stabil så det är kanske dags att uppgradera sig

Jag vill också gå på bokrean men har lovat maken att inte köpa fler böcker och han köpte inte att det är skilland på skönlitteratur och kokböcker fast å andra sidan gör jag som jag vill och han blir inte sur ifall jag köper. Jag var sugen på kokboken med TEXMEX mat. Får se om den finns kvar när man tar en lov om någon dag när värsta rushen lagt sig

• Mella72

Angående blinkande inbox så är det flera som skrivit om det (sök efter trådar) och som jag förstått så är det en bugg..

Nu har jag och sambon bytt konsulent. Vi ska dit för första ggn på tisdag. Det är närmare och de är billigare + att de har allt CK utbud (enligt dem iaf).

Här går det nedåt viktmässigt..jag har numera två magar istället för en..ser rätt lustigt ut..men snart så blir det väl en igen hoppas jag . Ska det fortsätta såhär så lär jag klara 10kg på en månad vilket var vad jag hoppats på..men vi får se..det har ju inte gått en månad än och allt kan ju hända..

• Fru Höstlöv

Mella72,

har du två magar istället för en?
    Hur menar du då?

• Mella72

En mage _över_ midjan och mage _under_ midjan : ....Min midja är tillbaka!

• Fru Höstlöv

Aha, jag är så korkad, så jag fattade inte hur du menade.

• Zzarah

Andra dagen avklarad! Nöjd med mig själv. Har inte varit hungrig alls idag. Men har ju hört att 3-4 dagen ska vara värst så vi får väl se hur det känns imorgon.

Har svårt att få i mig tillräckligt med vätska. Hur gör ni andra för att få er i tillräckligt. Någon som har köpt JADA hos konsulenten? Isåfall vilka smaker är godast? Tycker det är trist att bara dricka vatten. Kan man dricka light-läsk, och isåfall hur mycket per dag?

Vilka cambridgesmaker tycker ni är godast. Har provat svamp - jätte-super-äcklig. Jordgubb = mums, smakar ju som milkshake när man dricker den riktigt kall med sugrör. Banansmaken var lite stark men blev godare när jag tog en halv banan och en halv kakao och drack kall som milkshake. Mintchokladen har jag druckit varm, ljuvlig, som flytande after-eight. Vilka andra smaker rekommenderar ni? Eller varnar för?

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III