• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • Linda1976

Höstlövet, darling! Jag menade inte att klanka på dig fattar du välan No hard feelings!

Men det där med att äta sent, stämmer faktiskt inte. Den myten är avlivad! Men visst är det bra att ha regelbundna mattider, absolut. Jag antog att konsulenten sagt "Det är inte nyttigt att äta sent"? Eller var jag fel på det? För som sagt, tränar man på kvällen så måste man äta sent, annars får träningen en försvagande effekt på kroppen, och det vill man ju inte. Och den mest absoluta sanningen av alla: "Man måste få i sig färre kcal än man förbrukar, alt. motionera bort det", och den står sig. (Även om jag förnekar den ibland )

Och ja, jag tycker att din konsulent skulle utvecklat det hela lite, om hon inte gjorde det.

Ang lighläsk: Jag dricker ca ½ liter pepsimax om dagen, samt vatten med liiite fun light i. Skulle jag uppskatta fun lighten så hade det kanske varit motsvarande 1 liter normalblandad.

• Linda1976

Josse: Finns det en klubb? Berätta berätta!!

• Jossebell

jag gick in på sidan och i högra menyn stod det cambridgeklubben, att det var kostnadsfritt och att man ska få tidning och erbjudanden några ggr per år. Så jag har anmält mig idag. allt som är gratis är ju gott har jag hört

• Mella72

Josse: Jga har anmält mig men inte fått nåt..har du fått det?

• Peand

Som "gammal" god CK:are är jag ju medlem i kubben Vill inte vara negativ men förvänta er inga stora saker.
    Men får en medlemstidning med jämna mellanrum, tror det är 4 ggånger per år. Tidningen är inte vidare proffsigt gjord (LInda, du kommer gå i taket!!!), det finns lite repotage om några som lyckats och lite info om CK. Tror att den brukar vara på en 4-6 sidor!!!
    Kunde ha varit mycket bättre!!!!

• Linda1976

Kommer jag? Du menar frätskador i ögonen pga taskig layout?

Idag kommer en fd kollega hit på fika. Jag håller på att baka bröd, som jag inte ska äta av!!!!!

har Alice i knät, kan inte skriva så mycket då....

• Mella72

Man kan läsa medlemstidningen på nätet som pdf-fil..

• Jossebell

okej, då får man leta lite vidare. Ibland blir man ju så tråkad att man måste hitta nått mer att läsa en bara här. Jag sitter ofta och väntar i telefonköer och likande och då hinner man både läsa och skriva en massa.

• Fru Höstlöv

Cambridgetidningen kan jag få gratis hos min konsulent, så kolla när ni köper era drycker nästa gång. Den kanske ligger hos era konsulenter också?

Men håller med Peand, den var jättetunn och inte så mycket intressant att läsa i den. Men den enda som har kommit sen jag började hade en intressant bild var kroppet tog fettet när man gick ner i vikt. Den började på magen och slutade med rumpan. Tyvärr kom jag inte ihåg hur resten gick.
    Men på hemsidan finns ju många inspirationshistorier att läsa, det är kul tycker jag.

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III