• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • Fru Höstlöv

När om en vecka (eller vad du vill) uppdaterar dina uppgifter, sätter du en * framför.

• Peand

Puh.....
    Hittade hit jag med

Jessica -jag körde med TupperWare´s shaker första omgången jag körde med CK och det funkade ganska bra det emd. Men i dag när jag har en stav skulle jag aldig byta ut den Är guld värd när man CKar....
    Men man får grymma shaker muskler på armarna om man inte har stav

• Jossebell

va trött jag blir... mina inlägg får bara databas fel när jag skriver nått långt och vettigt GRRRRRR

• Zzarah

Hej! Jag har idag börjat med cambridge ren kur. Så nu tänkte jag ansluta mig till er om jag får.

Jag är 165 cm och väger 78,1 kg. Känns lite nervöst, undrar hur det kommer att gå, om jag kommer att klara av att gå på ren kur?
    Har kikat lite på era resultat och ni är ju kanonduktiga! Vilken inspirationskälla!

Första dagen så känns allt bra än så länge. Har tagit två påsar hitills idag - så det blir kanske jobbigare framåt kvällen?

• Zzarah

Glömde mitt BMI, det är 29. Hoppas gå ner till BMI 25 iallfall...

• Jossebell

Zzarah, det viktigaste om man är rädd för kvällssug är att aktivera sig. Prommenad kanske eller åka och hälsa på någon. Starta nått nytt projekt hemma eller avsluta något som man tänkt göra. Genom att fördriva tid på annat så är det mycket enklare att "glömma" bort att man vill äta.
    När första dagarna gått så känner man ingen ren hunger men kan ändå bli sugen att äta, särskilt om det luktar mat. Eller ännu värre, jag som lagar mat till övriga familjen varje dag har det ibland kämpigt.

• Linda1976
    Hej hej!

Oskyldig
     Det är bara jag som tittar in. Har ju skaffat PLUS nu, så nu måste jag testa!!
    /Linda, faktafanatikern
  • Linda1976

Jag måste fråga er; vid vilka tider dricker ni era CK?

Jag dricker kl 11, 16,30 och 21,00 ungefär.  Att dricka sista sent, är mitt knep att slippa kvällssuget

• Jossebell

jag är tvärt om, jag tar första 8-9 sedan 12 och sista äter jag redan 16,00. Oftast äter jag på jobbet innan jag far hem för annars är jag så hungrig när jag kommer hem att jag inte klarar mig. På detta sätt så kan jag undvika det farliga kylskåpet när jag kommer hem

hmmm kanske dags att bli plusare

• snusfia

jag äter mina 10,14 och 18.
    passar mig bäst.

"If you're right 98% of the time, why quibble about the remaining 3%?"
Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III