• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • Linda1976
    Höstlövet: Det viktiga är att man sprider ut CK:na över dagen. Det där att man inte ska äta efter kl 18 är en myt. Det viktiga är att man inte får i sig fler kcal än man gör av med, när man ska gå ner i vikt.

Om man tex tränar och kommer hem kl 20-21 så måste man äta, helst snabba kolhydrater som pasta eller så, annars får inte kroppen nåt att förbränna efter träningen när den går på högvarv. Finns det inget att förbränna, så förbränner den muskler, enkelt uttryckt.

Däremot så gör man av med mer energi mitt på dan, det allra bästa är att äta rejäl frulle och lunch, och lättare middag. Men det allra viktigaste är alltså vad man äter, inte när man äter det. Förlåt att jag säger det, men det verkar vara en obildad konsulent.

Speciellt när det gäller CK, som är så minimalt med kcal, så kvittar det ännu mer när man dricker dem. Så länge man är i ketos och dricker ordentligt, så är det bra. Tidpunkterna kvittar.

Rödljus: Såhär mixar jag: Vill jag ha en kall Ck, så ställer jag 4 dl vatten i frysen i  ca 1,5 timme, så att det blir en issörja. Häller ca 2 dl i plastbehållaren. Häller i pulvret och mixar tills det är helt slätt, ca 2 min. Häller sen i resten av issörjan och mixar sönder isen. Då blir det en lagom iskall CK. Inte mycket skum blir det heller. Mycket enklare än att sätta i frysen och dona med den redan mixade.

Vill jag ha varm CK, så värmer jag 4 dl vatten i 2,5 min. Blir lagom varmt, men kokar inte (för det är förbjudet). Mixar sen som ovan, men dricker det ur mugg istället.

Dessa dricker jag varma: mintchoklad, kakao (helst med espresso i), grönsak, kyckling, vanilj med kanel i.
    Dessa dricker jag kalla: vanilj neutral, banan, cappuccino (med espresso och canderel i), gräddkola, och de få äckliga jordgubb jag har kvar.

Jag tränar som vanligt under CK, dvs endast långpromenader. Har dock köpt gummiband med träningsinstruktioner, får ta tag i dem snart.....

/Linda
  • Jossebell

åhh vilka härliga långa inlägg ni skrivit. Jag sitter här och tycker synd om mig själv för jag har glömt snusen på jobbet. Inga laster alls att falla på *suck*
    Jag mixrar ca 1 min på jobbet och några till hemma. Jag har alltid två kannor med kallt vatten i kylen och tycker den tempen funkar utmärkt på de kalla. När jag värmer värmer jag till 70 grader och efter mixning blir det perfekt att äta.
    Måste testa kanel i vaniljen för att se om den blir godare då.

Langa hit jordgubbarna så kan du få några äckliga cuppucino av mig

• Linda1976

Man ska helst värma vattnet först, har jag läst. Jag vet inte varför faktiskt, men jag lyder ändå

• Jossebell

jo det sade det till mig med och det är ju ändå smartast för då OM man glömmer vattnet och det kokar så är det ju bara att slänga bort men skulle man ha mixtrat före så fore det ju en förlorad måltid då näringsämnena blir förstörd vid kokning. Det är väll därför jag värmer just till 70 gr för att inte riskera nått

• Jossebell

var det fler än jag som gav upp i går kväll när sidan blev seg som sirap? Men nu är det en ny dag och jag har bara äckelsmaker kvar i min skrivbordslåda på jobbet men det får gå

• snusfia

inte rättvist :(
    jag snusade ju och sen flyttade jag till england och här säljs ju inte det så jag importerade. sen slutade jag för vi skulle ha barn, sen började jag, sen slutade jag för vi skulle ha barn igen.
    var i sverige över jul och då snusade jag lite igen. får passa på när jag är hemma i götet.

"If you're right 98% of the time, why quibble about the remaining 3%?"
  • Jossebell

jag borde ju sluta eftersom jag vill bli gravid men just nu är det ju enda trösten när man äter CK. + 1,5 l pepsi max....

Det är så tradigt just nu för jag står still och har gjort det sedan i förra helgen. Hur länge kan man stå på dessa platåer? Trodde man skulle gå ner liiiite iaf. VV vet jag att man kan stå stilla ungefär var 4 vecka och då gör man det en hel vecka sedan brukar iaf jag kliva ett raskt steg neråt.
    så försmädlig att inte känna någon effekt..

• snusfia

tråkigt. vet inte hur länge det kan hålla i sig.
    har du mätt dig för även om du står still i vikt så kan man ändå minska i centimeter.
    fast du tränar ju så mycket så det är säkert en massa muskler som växer på dig nu :)

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III