• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • Peand

Jag brukade dricka mina vid 9, 14 och 20. Kommer nog göra det samma på måndag NÄR JAG BÖRJAR IGEN!!!!

Idag var jag hos min mormor och fikade. Hon hade gjort hem bakade semlor, kunde ju inte låt bli då jag inte har fått en av hennes ännu. Att jag dessutom börjar med CK på måndag innebär ju att det var säsongens enda chans, eller hur....
    Jesper sa bara "- hm hm jag tycker nog att du ska börja dricka redan i dag"
    Men nu är den avnjuten och jag är nöjd.
    Och i dag ska jag träna efter över en veckas uppehåll pga förkylning. Kommer att plågas och halv dö men skönt ska det bli.
    Undra om jag kommer fixa träningen sedan med CK??

• Zzarah

Jossebell! Tack för tipset, börjar redan bli lite hungrig men försöker härda ut till kl 18 iallfall. Försöker hålla mig sysselsatt - det kommer att bli välstädat här hemma ett tag fram över för en gångs skull.

Apropå träning: Jag undrar också om man orkar med träning när man går på ren kur?

Känner att jag börjar få lite spänningshuvudvärk, kanske jag har druckit för lite?

• Jossebell

första 2 veckorna fick jag ta det lugnare med träningen för att orka med men nu tycker jag inte att det är någon större skilland. Men jag är mycket noga med att ladda med extra mycket vatten de dagar jag hårdtränar på pass, annars kommer huvudvärken. Jag får då i mig 4-5 liter utan problem.

• Emma3

Jag hitta oxå hit
    Jag använder oxå stavmixern den är helt suverän.

Mina tider blir lite olika beroende på om jag jobbar dag elr kväll, När jag jobbar dag så blir det ganska många timmar i mellan men det kan inte hjälpas. Då blir det vid c.a 05, 12-13, 19.

Jobbar jag kväll så blir det 11, 17, 22. Är jag ledig tar jag vid 9-10, 14-15, 19.30.

• rödljus

Jag dricker CK 9.00, 14.00 och 19.00. En halvliter vatten (förutom halvlitern till CK) dricker jag 11.30, 16.30 och 20.00. Så det blir ett himla rännande till köket (ja, inte mer än annars iofs kanske), det vore nästan skönt med en CK-hörna nånstans hemma så man slapp köket, och jag måste säga att jag börjar bli oändligt trött på att diska stavmixern och behållaren...

När vi ändå är inne på tider kan väl folk berätta lite om sina CK-rutiner för övrigt - jag drickar alltid min i ett svep ur behållaren för stavmixern (har en braun - fick en sån där behållare/plastmugg till den). Fast först låter jag den stå exakt fem minuter i frysen och rör sedan om med en sked för att få bort skummet innan den åker ner Jag tycker pulvret gör den så varm så jag måste kyla hur kallt vattnet än är och is har jag inte riktigt fattat hur det funkar med än - blir det inte vattnigt och utspätt?

Och till sist - HUR länge är LÄNGE egentligen - på tal om att mixa tills klumparna är borta? Jag blir nervös att jag ska mixa så länge att tiominutersperioden spräcks och alla vitaminer går förlorade *paranoid* Dessutom blir det så fasligt mycket skum efter ett tag (och speciellt med jordgubben - eller är det bara jag?)

Och jo! Vad tar ni först och häller i vad-ni-nu-mixar-i: vattnet, eller pulvret, alltså allra allra först oberoende på vidare mixning?

Oj, nu känns det som att jag har en skriv lös (och jag fattar inte ens hur man klistrar in en gudde :P) som jag skriver som vanligt, jag som inte tänkte skriva nåt än!

Ehm, har dock en fråga TILL! Vågar man köra med CK om det finns en möjlighet att man är gravid? Är det inte farligt? Tanten har FORTFARANDE (!) inte kommit, och är snart inne på dag fyrtio vilket jag ALDRIG varit. Ah, jag blir så trött... Funderar ihärdigt iaf och undrar hur ni andra gör (om det finns nåra flera som jag).

Trevlig kväll allihop!

• rödljus

Skriver gör jag dessutom som en kråka: ens ska det ju vara och inte än och dricker och inte drickar ska det ju va - men det kanske förstårs Flört (yes jag lyckades!)

Och ang. träning tycker jag man blir så motiverad för att man vet att det går fortare då (m.a.o. att man får äta mat mer snart [snartare?]) så det är inte mycket att fundera över - för mig iaf! Bara att kämpa på!

• Fru Höstlöv

Vad sent vissa av er dricker eran CK. Det avrådde min konsulent ifrån, likasom man inte ska äta sent på kvällen.
    När man blir sugen brukar jag tänka att det är då kroppen tar av fettet. Så det är ju en bra grej juh.

Zzarah
    Prova träna försiktigt först. Men vissa tränar väldigt duktig under kuren, sen är vissa som jag och flåsar uppför trappor helt plötsligt och får mjölksyra mycket snabbare än innan.

Om du har ont i huvudet så har du antagligen druckit för lite vatten. Men om du vet att du nyss faktiskt har druckit massor av vatten och ändå har ont i huvudet, kan det vara så att din kropp signalerar att det sköljts med för mycket vatten. Då kan du prova att hälla lite rent salt i handen och slicka på (som barn gör) då kan det gå över.

• Zzarah

Tack Höslövet! Snyggt nick förresten!
    Tror jag bara hade druckit för dåligt, trots att jag inte gör annat än springer till toa...

Ska börja träna lugnt och försiktigt lite senare, just nu är jag alldeles matt men jag tröstar mig med dina ord: det är då fettet förbränns. Är hungrig! Men jag kikar in här titt som tätt och får då ork att stå ut.

• Fru Höstlöv

ZZarah

Om du dricker rumstempererat vatten så blir du mindre kissnödig.
    Jag vet att det låter skitkonstigt, men min konsulent sa att om man dricker kallt eller varmt går det snabbare genom kroppen.

Sen är det ju en period att vänja sig vid allt vatten också, så som vanligt blir det ju inte förståss.

• Emma3

Rödljus: Jag behöver inte alls mixa länge tills alla klimpar är borta. Jag häller i vattnet först och sen pulvret. Jag brukar lägga två isbitar i. Det går ju ganska fort att dricka ett glas så isen hinnar aldrig smälta helt.

Höstlöv: Det är bara undantag när jag dricker så sent som 22, det är bara när jag jobbar kväll, vilket brukar va 1 max 2 gånger i veckan. Annars brukar jag ta min sista 19-19.30 och det är ju inte så sent. Det hinner gå 3 timmar innan jag lägger mig så det är ingen fara

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III