• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Mayy

Tack för era svar, jag är utomlands och har inte tillgång till svensk sjukvård just nu. Så jag tror bara det är att vänta och se... Jag hoppas att det går bra, annars ja... Vad ska man göra :(

• safiia

Har läst igenom hela tråden :D

Grattis till er som gått förbi den mest kritiska tiden!

Själv är jag i vecka 6 (5+3). Är mest orolig eftersom jag inte har så mycket symptom :/. Svagt illamående, lite trötthet, ryggont, svårt att sova och ömma bröst. Förra veckan hade jag molvärk men nu känns den inte så mycket längre. Hade troligen ett tidigt missfall i maj (tidigare mens, mer blod än vanligt och smärtor). Har tidigt ultraljud om 3 veckor först, hur skall man orka vänta så länge?

Inte finns det väl egentligen något som tyder på missfall eftersom symptomen ändå finns kvar. Inga blödningar alls har jag haft heller.

• AnneliR

Jag kan även fast jag känner bebisen ofta känna oro att något skulle vara fel men jag vägrar tro att det skulle vara det! Är till och med så "galen" att jag redan köpt barnvagn plus tillbehör till bebisen :) går in i v 16 på fredag. Det ska gå vägen den här gången och klart vi kommer få våra efterlängtade bebisar!

• Mayy
    AnneliR skrev 2015-07-28 14:30:10 följande:

Jag kan även fast jag känner bebisen ofta känna oro att något skulle vara fel men jag vägrar tro att det skulle vara det! Är till och med så "galen" att jag redan köpt barnvagn plus tillbehör till bebisen :) går in i v 16 på fredag. Det ska gå vägen den här gången och klart vi kommer få våra efterlängtade bebisar!

<3 så fint
  • Mayy

Jag mejlade min bm som jag var hos precis innan vi åkte utomlands (kommer hem i mitten av v 11 så ville prata med henne lite innan)... Jag skrev vad som hände och sådär och hon svarade att det är normalt, även med blodklumpar efter samlag men att om det fortsätter blöda ska jag uppsöka sjukhus. Det har inte kommit mer idag så hoppas hoppas att det fortsätter så. Tack för ert stöd. Kram

• Aqq1
    Mayy skrev 2015-07-28 14:13:59 följande:

Jag mejlade min bm som jag var hos precis innan vi åkte utomlands (kommer hem i mitten av v 11 så ville prata med henne lite innan)... Jag skrev vad som hände och sådär och hon svarade att det är normalt, även med blodklumpar efter samlag men att om det fortsätter blöda ska jag uppsöka sjukhus. Det har inte kommit mer idag så hoppas hoppas att det fortsätter så. Tack för ert stöd. Kram

Stort lycka till! Det kommer säkert gå bra, håller tummarna. Kram
  • strawberri

Jag känner mig fortfarande orolig trots att jag känner bebisen flera ggr per dag. Är livrädd varje ggn jag går på toaletten eller om jag känner (ursäkta) att det kommer som en flod med flytningar att det ska vara blid igen :( har peppar peppar inte blödit mer sen i början på juli men jag tar inget för givet :/ går in i v 20 på lördag och nästa tisdag ska vi på RUL och dagen efter könsul :) hoppas ni andra mår bra trots oro och allt det går vägen för oss alla!

• Aqq1

Jag tror min oro kommer kännas lite lättare när jag iallafall kan känna bebisen så jag hopps det blir snart. Känns som jag är ganska ensam om att inte göra det nör det är andra barnet.

• WiMe06
    Aqq1 skrev 2015-07-28 18:08:38 följande:

Jag tror min oro kommer kännas lite lättare när jag iallafall kan känna bebisen så jag hopps det blir snart. Känns som jag är ganska ensam om att inte göra det nör det är andra barnet.

Du behöver inte känna dig ensam, detta är mitt tredje barn och jag känner ju inte heller. Börjar känna lite frustration över att man inte känner ngt ännu. Men det kan ju va så att bebis ligger långt bak. Men hoppas också på att känna på riktigt snart.
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2015-07-28 18:37:58 följande:
    Du behöver inte känna dig ensam, detta är mitt tredje barn och jag känner ju inte heller. Börjar känna lite frustration över att man inte känner ngt ännu. Men det kan ju va så att bebis ligger långt bak. Men hoppas också på att känna på riktigt snart.
    Ja det kan ju absolut vara så. Läser man på ''riktiga'' faktasidor står det ju att omföderskor ibland kan känna i v.16 så verkar ju absolut som att inte alla gör det och att det kan vara betydligt senare och vara normalt med. Men man nojar ju ändå haha.
Svar på tråden Så rädd för missfall