• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • strawberri

Jag kände massa i vecka 17 och kunde tom känna utanpå med handen små sparkar väntar också andra barnet så visst kan det va bebisen du känner! Känner ännu mer nu i v 17+5 :)

• AnneliR

Är i vecka 15 imorgon och känner massa jag med:) så mysigt! Har känt bebis sen v 12-13 och det blir tydligare hela tiden, är inte mina tarmar som känns iaf, känner skillnad.

Hur mår alla andra i tråden? Själv är jag sjukt trött samt har illamående fortfarande till och från.

• Aqq1

Hur går ser för er alla? Här går det bra, är mindre illamåående men trött och lättirriterad. Jag känner inte av bebis alls ännu, vilket gör mig lite orolig eftersom alla här verkar känna vid denna veckan? När det dessutom är andra barnet. Jag går in i v.16 på tisdag. Kände iofs inte första förrän v. 19. Magen växer iaf

• Aqq1

Är ni fortfarande mycket oroliga? Det har vart lugnt här ett tag, men som sagt känner jag inga rörelse ännu och är livrädd stundvis att bebis ska ha dött på rul som är den 19 augusti. Visst jag känner mig gravid men det verkar ju inte alls ha någon betydelse vid MA. Imorgon går jag in i v. 16.

• WiMe06
    Aqq1 skrev 2015-07-27 21:11:25 följande:

Är ni fortfarande mycket oroliga? Det har vart lugnt här ett tag, men som sagt känner jag inga rörelse ännu och är livrädd stundvis att bebis ska ha dött på rul som är den 19 augusti. Visst jag känner mig gravid men det verkar ju inte alls ha någon betydelse vid MA. Imorgon går jag in i v. 16.

Jag kan fortfarande känna mig väldigt orolig ibland, försöker att inte vara det men är också jätteorolig att ngt ska ha hänt vid RUL. Ibland kan jag få smärta i nedre magen som liksom hugger till. Är orolig att det ska vara ngt. Ngn gång har jag även känt att det liksom strålar en smärta i umderlivet, vet inte vad det kan bero på. Har ul den 26/8 och det känns som en hel evighet till dess. Gick in i v 16 idag, tycker mig ha känt som fladder i magen några ggr men absolut inget jag känner varje dag, så vet inte om det har varit bebis jag känt då eller vad det kan ha varit.

Håller alla tummar att ingenting ska hända ngn här inne utan att allt ser fint ut på våra ul.
  • Mayy

Hej alla, förstår att det här är en "gammal" tråd men kanske kan ni hjälpa mig... Jag är i v 8 (7+6) och efter samlag så har jag blött några gånger men idag kom det blodklumpar typ som vid mens efteråt :( jag känner mig så orolig nu... Har någon varit med om samma?

• WiMe06
    Mayy skrev 2015-07-28 00:52:43 följande:

Hej alla, förstår att det här är en "gammal" tråd men kanske kan ni hjälpa mig... Jag är i v 8 (7+6) och efter samlag så har jag blött några gånger men idag kom det blodklumpar typ som vid mens efteråt :( jag känner mig så orolig nu... Har någon varit med om samma?

Hej! Förstår att du känner dig orolig. Jag blödde till och från flera veckor med denna graviditet, och ofta vid just sex eller orgasm. Så min gyn rekommenderade mig att avstå från sex så länge jag blödde. Gjorde två vul ett i v 6 och ett i v 10. På sista vulet såg gyn. att det troligtvis berodde på att hinnan lossnat lite i ena kanten och det kunde hålla på och blöda ett tag sa han. har dock aldrig fått klumpar i blodet. Hade jag varit du hade jag kontaktat gyn eller din bm och se om du inte kan få göra ett vul så kanske dem kan se vad blödningarna beror på och så allt är bra med den lill* där inne. Lycka till!
  • Aqq1
    Mayy skrev 2015-07-28 00:52:43 följande:

Ring gyn, förstår att du är orolig. Man kan blöda lättare efter sex har jag hört. Men att blöda klumpar är väl oftast inte så bra. Hoppas allt ser bra ut trots allt! Enligt de jag pratat med kan sex inte utlösa missfall däremot kan det skynda på ett missfall som ändå skulle skett, kan ha fel men det är vad jag hört. Så du inte lägger någon skuld på dig själv om det skulle vara ett missfall.
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2015-07-28 00:13:51 följande:
    Jag kan fortfarande känna mig väldigt orolig ibland, försöker att inte vara det men är också jätteorolig att ngt ska ha hänt vid RUL. Ibland kan jag få smärta i nedre magen som liksom hugger till. Är orolig att det ska vara ngt. Ngn gång har jag även känt att det liksom strålar en smärta i umderlivet, vet inte vad det kan bero på. Har ul den 26/8 och det känns som en hel evighet till dess. Gick in i v 16 idag, tycker mig ha känt som fladder i magen några ggr men absolut inget jag känner varje dag, så vet inte om det har varit bebis jag känt då eller vad det kan ha varit.

Håller alla tummar att ingenting ska hända ngn här inne utan att allt ser fint ut på våra ul.
    Tack för ditt svar då är vi på samma vecka/ dag. Ja usch kvällarna är väldigt oroliga ibland. Hade hoppas på att känna vebis nu, alla andra verkar ju göra det. Är mitt andra barn dessutom men kände inte första förrän i v.19-20. Ja hoppas verkligen det går bra på våra ul
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2015-07-28 06:11:18 följande:
    Hej! Förstår att du känner dig orolig. Jag blödde till och från flera veckor med denna graviditet, och ofta vid just sex eller orgasm. Så min gyn rekommenderade mig att avstå från sex så länge jag blödde. Gjorde två vul ett i v 6 och ett i v 10. På sista vulet såg gyn. att det troligtvis berodde på att hinnan lossnat lite i ena kanten och det kunde hålla på och blöda ett tag sa han. har dock aldrig fått klumpar i blodet. Hade jag varit du hade jag kontaktat gyn eller din bm och se om du inte kan få göra ett vul så kanske dem kan se vad blödningarna beror på och så allt är bra med den lill* där inne. Lycka till!
    Har med ont som hugg ibland främst när jag hostar nyser eller vänder mig snabbt.
Svar på tråden Så rädd för missfall