-
-
Svar på tråden BIM juni 2015
-
Mensen kom igår, min lutealfas är alldeles för kort, hade ÄL för bara 6 dagar sedan nu är mensen här. Har hört att rosenrot kan hjälpa ägglossningen på traven, någon som testat det?
-
Ingen aning om det kan förlänga en lutealfas men jag tänkte testa det för att korta ner min långa cykel. Men det kanske är positivt för menscykeln oavsett vilket "problem" man har?Meli09 skrev 2015-06-18 12:55:51 följande:Mensen kom igår, min lutealfas är alldeles för kort, hade ÄL för bara 6 dagar sedan nu är mensen här. Har hört att rosenrot kan hjälpa ägglossningen på traven, någon som testat det?
-
Tror att rosenrot kan få ägglossningen att komma igång tidigare. För så som det är nu så hinner ju ägget inte fästa även om det är befruktatsommarblomma1 skrev 2015-06-18 12:59:03 följande:Ingen aning om det kan förlänga en lutealfas men jag tänkte testa det för att korta ner min långa cykel. Men det kanske är positivt för menscykeln oavsett vilket "problem" man har? -
Ja men då kan det nog funka oavsett! Min mens kommer alltid 14 dagar efter äl så kommer den tidigare så blir ju cykeln kortare. Hoppas att din lutealfas blir längre med då! Var ganska dyrt tycker jag men kan ju vara värt att prova, iaf om det visar sig funka hahaMeli09 skrev 2015-06-18 13:13:47 följande:Tror att rosenrot kan få ägglossningen att komma igång tidigare. För så som det är nu så hinner ju ägget inte fästa även om det är befruktat -
Testa progesterall-kräm. Det kan hjälpa till att förlänga lutealfasen!Meli09 skrev 2015-06-18 13:13:47 följande:Tror att rosenrot kan få ägglossningen att komma igång tidigare. För så som det är nu så hinner ju ägget inte fästa även om det är befruktat
-
Kontakta gyn. Lutealfas under 10 dagar är inte bra och du kan få riktig hjälp där.
Meli09 skrev 2015-06-18 12:55:51 följande:Mensen kom igår, min lutealfas är alldeles för kort, hade ÄL för bara 6 dagar sedan nu är mensen här. Har hört att rosenrot kan hjälpa ägglossningen på traven, någon som testat det?
-
Ett tips tjejer! Köp zink tabletter till gubben o se till att han tar dem varje morgon! anledningen till att jag äntligen blev gravid i Juni trot jag att det har med att redan i maj köpte jag en burk zink åt gubben o såg till att han tog en varje morgon! Zink ska tydligen vara bra för spermierna o h själv åt jag vitamin 3D och folat tabletter. Jag trot att det gjorde mycket! Sen skippade jag ägglossningstesterna i juni och gick enbart på kroppens signaler och tittade i min ägglossnings app "woman log". Jag tror (iallafall för mig) så fixerade jag mig jätte mycket på ägglossnings testerna va som besatt. Men ja kastad de o körde på könsla. Vips så är man preggo :) lycka till
-
Imorgon bitti tänkte jag testa ,igår började tuttarna värka och gör det fortfarande , även ett illamående och en hungerkänsla har kommit. Jag hoppas verkligen att jag inte inbillar mig , detta är ändå första försöket så skulle vara lite för bra för att vara sant om det hade tagit sig redan:) någon mer som tänkte testa imorgon :)?
-
Men de bekräftade hos bm att det var ett missfall? Hoppas det tar sig fort igen! Lycka till!NellieMeja skrev 2015-06-18 12:32:04 följande:Det går faktiskt bra. Tisdag var ingen kul dag. Men nu ser jag ljusare på framtiden. Å hoppas att vi lyckas nästa försök. Borde ha ägglossning nästa helg om kroppen funkar som den ska nu efter missfallet.
*styrkekram* -
Jag testade inte igen för en bim+5. Så jag kanske skulle plussat tidigare om jag testatsommarblomma1 skrev 2015-06-18 12:36:15 följande:Men om du plussade först på bim +5, kan inte det nåt att göra med missfallet och att nåt var fel? Eller det kanske inte hänger ihop alls?
Har ju lite svårt att veta när äl va exakt då jag var utomlands och jag inte hade med mig ältesterna så kanske att det var ytterligare några dagar längre fram.. Ställer dock in mig på juni månad :)