• Oliven2011

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Hej,

Vi har två härliga killar 09, 11 och var övertygade om att det räckte för oss. Men nu sen ett par månader tillbaka har både jag och maken börjat längta efter ett tredje barn.

I april åkte spiralen ut o nu i maj har vi börjat på allvar. Känns spännande men också lite skrämmande.

Fler som är på g med nr tre o vill följas? Behöver inte vara nr tre tvunget. Kanske bara sugna på att följas åt i denna spännande resa?

• Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!
  • lillasysterfia

Snart tar vi nya tag här efter mf nr2. Har precis haft min mens efter mf så nu väntar vi på äl.....all denna väntan...

Vi har en 10 och en 12 sen innan..

• Bodrum
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-23 19:32:56 följande:

Lycka till imorgon oliven och Bodrum imorgon. .

Tack
    misslina skrev 2015-06-23 18:34:26 följande:

Vad alla verkar få göra vul... Där jag bor får man inte göra det..

Det får man inte någonstans tror jag. Men våra fall i denna tråd är lite speciella. Om du vill kan du läsa på äldre inlägg så förstår du nog varför. I mitt fall beror det på blödningar och att jag förra veckan fick ett sannolikt MA konstaterat. Så det är inget att vara avis på
  • Oliven2011

Så nu har vi varit på vul och som jag misstänkte var nog äl två v sen och därmed är jag väldigt tidigt gången. Vi kunde se ett litet hjärta men inte mäta. Troligtvis i v 6+0 idag. Ska på inskrivning den 7/7 och då ska vi även göra vul för att följa upp o se så det växer.

• Fsake
    Oliven2011 skrev 2015-06-24 09:39:52 följande:

Så nu har vi varit på vul och som jag misstänkte var nog äl två v sen och därmed är jag väldigt tidigt gången. Vi kunde se ett litet hjärta men inte mäta. Troligtvis i v 6+0 idag. Ska på inskrivning den 7/7 och då ska vi även göra vul för att följa upp o se så det växer.

Det var skönt att höra! Hoppas att liten växer som den ska grattis!

Här kommer äl senare än jag trott. Ganska starkt äl test idag. Så troligen äl imorgon/fredag. Tyvärr är maken borta nu till onsdag. Mös i söndags men känns inte som några simmare klarar sig till to/fre...
  • Bodrum
    Oliven2011 skrev 2015-06-24 10:39:52 följande:

Vad skönt! Grattis!

För mig gick det, som förväntat, inte lika bra. Det var ett MA med mycket välfungerande moderkaka, därav alla symptom. Fick ta ett piller direkt för att avsluta  graviditeten och kommer fortsätta "kuren" på fredag. Trots sorgen känns det ändå skönt att få ett avslut. Ser fram emot en sommar med goda drinkar och så får vi ta nya tag om ett par månader.
  • Oliven2011

Bodrum: trist :(. Men förstår samtidigt att det kan vara bra att börja om nu när det har varit som det har. Du ska se att efter sommardrinkarna kommer en fin liten bebis :).

Fsake: man vet aldrig med de där simmarna. Vissa är segluvade o kanske nån hänger sig kvar i väntan på äl :). Hålker tummarna!

Det känns jätteskönt att man ändå kunde se ett pulserande hjärta idag även om bm var väldigt försiktig i sina konstateranden ;).

• Fsake
    Bodrum skrev 2015-06-24 11:27:00 följande:
    Vad skönt! Grattis!

För mig gick det, som förväntat, inte lika bra. Det var ett MA med mycket välfungerande moderkaka, därav alla symptom. Fick ta ett piller direkt för att avsluta  graviditeten och kommer fortsätta "kuren" på fredag. Trots sorgen känns det ändå skönt att få ett avslut. Ser fram emot en sommar med goda drinkar och så får vi ta nya tag om ett par månader.
    Skönt att ändå veta. Och nu kan du dricka lite goda drinkar

Mitt äl test är svagare nu än imorse. Så stegring under dagen eller natten som var. Kanske att simmarna från i söndags lever än :) håll tummarna för ett plus om 2 veckor!
  • Oliven2011
    Fsake skrev 2015-06-24 17:58:41 följande:

Skönt att ändå veta. Och nu kan du dricka lite goda drinkar

Mitt äl test är svagare nu än imorse. Så stegring under dagen eller natten som var. Kanske att simmarna från i söndags lever än :) håll tummarna för ett plus om 2 veckor!

Gött! Då finns det goda chanser ska du se ;).
Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!