• Oliven2011

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Hej,

Vi har två härliga killar 09, 11 och var övertygade om att det räckte för oss. Men nu sen ett par månader tillbaka har både jag och maken börjat längta efter ett tredje barn.

I april åkte spiralen ut o nu i maj har vi börjat på allvar. Känns spännande men också lite skrämmande.

Fler som är på g med nr tre o vill följas? Behöver inte vara nr tre tvunget. Kanske bara sugna på att följas åt i denna spännande resa?

• Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!
  • Fsake
    Oliven2011 skrev 2015-06-24 17:55:04 följande:
    Gött! Då finns det goda chanser ska du se ;).
    Jag hoppas det har ont i äggstockarna nu så äl på G. Hoppas hoppas!
  • Mamma till två gullegrisar
    Oliven2011 skrev 2015-06-24 10:39:52 följande:

Så nu har vi varit på vul och som jag misstänkte var nog äl två v sen och därmed är jag väldigt tidigt gången. Vi kunde se ett litet hjärta men inte mäta. Troligtvis i v 6+0 idag. Ska på inskrivning den 7/7 och då ska vi även göra vul för att följa upp o se så det växer.

Skönt att dom följer upp det.. :)
  • Mamma till två gullegrisar
    Bodrum skrev 2015-06-24 12:27:00 följande:

Vad skönt! Grattis!

För mig gick det, som förväntat, inte lika bra. Det var ett MA med mycket välfungerande moderkaka, därav alla symptom. Fick ta ett piller direkt för att avsluta  graviditeten och kommer fortsätta "kuren" på fredag. Trots sorgen känns det ändå skönt att få ett avslut. Ser fram emot en sommar med goda drinkar och så får vi ta nya tag om ett par månader.

Tråkigt :( beklagar. .
  • Fsake

Hur går det för alla? Jag är nu på äl+6. Hade igår kväll ett par tummarna ont i äggstockarna. Menn det är borta nu. Fortsatt hög temp. Bim ca 5-7 juli men har inte bestämt när jag ska testa..

• jeniii88
    Fsake skrev 2015-06-30 08:41:32 följande:

Hur går det för alla? Jag är nu på äl+6. Hade igår kväll ett par tummarna ont i äggstockarna. Menn det är borta nu. Fortsatt hög temp. Bim ca 5-7 juli men har inte bestämt när jag ska testa..

ÄL igår och bim är beräknat till 13/7
  • NellieMeja
    Fsake skrev 2015-06-30 08:41:32 följande:

Blev en glad gubbe i går så här är det ägglossning tider. Skönt att kroppen återhämtade sig snabbt efter missfallet. Så nu myser vi för fullt å hoppas att det tar sig igenom.
  • Oliven2011

Fy här är mest illamående o tjockiskänsla. Vet att jag inte ska klaga, men de första veckorna är inte jättespännande. Trött o eländig. Samtidigt som man ska va normal mot alla och låtsas som inget :).

Kul med många äl o bim som närmar sig. Det ska säkert trilla in ett antal plus om ett par veckor :).

• Fsake
    Oliven2011 skrev 2015-06-30 18:47:46 följande:

Fy här är mest illamående o tjockiskänsla. Vet att jag inte ska klaga, men de första veckorna är inte jättespännande. Trött o eländig. Samtidigt som man ska va normal mot alla och låtsas som inget :).

Kul med många äl o bim som närmar sig. Det ska säkert trilla in ett antal plus om ett par veckor :).

Känner igen det jg kände mig bakis i 4 månader förra graviditeten tills illamåendet la sig.. Och sås kan man verka vara som vänlig för att ingen ska märka...
  • Bodrum
    Oliven2011 skrev 2015-06-30 19:47:46 följande:

Håll ut lite till, snart börjar magen växa på riktigt Glad
  • Oliven2011

Tack jo det är ju så, så visst ska jag hålla ut ;). Att jag ens är vaken så här sent är ett under. Har varit sååå trött senaste tiden.

Fsake: bim närmar sig med stormsteg. Hur mår du?

Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!