• minneli

BF februari 2016

Värdena har varit bra den här graviditeten men min bm säger att jag högst troligt kommer få havandeskapsförgiftning igen.

Jag har hittills bf 25 feb, ska på rul nu på tisdag.

Det är två månader innan man kan få va hemma har jag för mig, så det är säkert 60 dagar. Tror inte det kommer vara några problem för dig att få det godkänt. Är ju inte bra för sig eller brukaren om du inte klarar ditt jobb. Jag kommer söka graviditetspenning lagom till julen. Jobbar som förskollärare på en avdelning med barn som är 1 och 2 år. Men du har fått moderskapintyget?

• minneli

Man får moderskapintyget hos bm efter rul. Har för mig att det ska bifogas när man söker graviditetspenning. Så jag får väl mitt i slutet av nästa vecka kanske. Brukar vilja söka så fort som möjligt så man vet.
    Jag har hittills klarar av jobbet bra men jag får tänka på att ta det lite lugnare. Men nu har jag åkt på urinvägsinfektion och sen en förkylning så nu har jag inte jobbat på tre dagar. Det är egentligen alldeles för mkt lyft mm på jobbet så det är ju inte det ultimata gravidjobbet.

• minneli

Ja det är större risk att få havandeskapsförgiftning om man haft det förrut.

• minneli

Hur ont har ni i magen? Idag har jag verkligen jätteont i magen. Vill bara ligga ner.
    Är i vecka 19 (18+0)

• minneli

Jag har bara vilat, inte tagit ngn alvedon. Det höll i sig rätt länge och nu kommer det mer i omgångar.
    Är väl mer som svår mensvärk än lätt.

• minneli

Jag ringde 1177 och de ville att jag skulle åka in på akuten. Allt såg bra ut med bäbisen men jag har foglossning.

• minneli
    Februari16 skrev 2015-09-25 18:32:07 följande:
    Skönt att du fick det kollat!
    Ja, jätteskönt! Det gör ju så ont så då får man ju för sig att det är ngt som är fel. Inte så skönt med foglossning men jag tar ju det tusen ggr hellre än att det är ngt med barnet.
    Sen gick det fort och vi kom till en bra läkare, inte ofta man får så "bra" akutbesök.
  • minneli

Jag fick ju konstaterat att det är foglossning i fredags. Idag har det som börjat trycka neråt obehagligt mellan benen. Är det oxå foglossning eller?

• minneli
    Linda8110 skrev 2015-09-27 21:01:10 följande:
    Kan vara men mer troligt växtrelaterat.
    Okej, det känns ju rätt läskigt!
Svar på tråden BF februari 2016