• minneli

BF februari 2016

Sickan5 skrev 2015-10-28 08:21:52 följande:

Nån som kan tipsa om skötväska.?

Det man kan tänka på är att ofta har man bara en hand fri när man ska ha ngt från väskan, så att de är relativt enkla att öppna. :)
  • minneli

Jag har fått rätt små barn innan så jag köper 50 och 56. Sen har jag en outfit från newbie i strl 44 som jag tar med i bb väskan fast då tar jag med i strl 50 och 56 också för att va säker. Men min yngsta vägde 2990g och det var två dagar innan bf och på henne passade strl 44 jättebra, sen passade ju iof 50 oxå men det kan ju va kul att ha ngt som passé precis :)Äldsta vägde 3200 och det var 8 dagar innan bf. Bara för det får jag väl en stor bäbis den här gången :)

• minneli

Tänk på att det är första året man kan snåla, när barnet fyllt 1 måste man ta ut fem dagar i veckan.
    Jag tog 3,75 dagari veckan har jag för mig när jag snålade på som mest. Men det går ju tex att ta varannan vecka 3 dagar i veckan och varannan 4 dagar i veckan.

Idag är jag hemma med yngsta. Spände så mkt i magen och jag är verkligen komatrött.
    Det känns verkligen som att bäbisen tänjer ut magen och sparkar och håller på. Filmade magen idag då han sparkade.

Hur känns era magar?
    Går in i vecka 25 idag.

• minneli
    Erna90 skrev 2015-11-03 12:50:25 följande:

Kanon med lite tips! Man vill ju försöka få ihop det så smart som möjligt. Pratade med ngn som hade haft svårt att förstå sig på det där med dubbeldagar, men måste man ta ut dem? På honom lät det som att de brann inne om man inte tog ut dem innan barnet fyllt ett men det som händer är "bara" att man inte längre kan ta dubbeldagar va? Man förlorar väl inga dagar? Så förstod jag det snarare som?

Man förlorar inte dagarna utan man förlorar rätten att kunna ta ut dubbeldagarna bara. Så har jag förstått det. Jag har aldrig tagit ut dubbeldagar.
  • minneli
    AnnaLundin skrev 2015-11-07 11:04:52 följande:

Jag har två töser sedan tidigare en på sex och en på tre år. Så det blir verkligen fullt hus nu. :) början av graviditeten så har jag faktiskt mått mycket bättre än med de andra graviditeterna. Men nu känns det rigält i kroppen orkar knappt den dagliga vardagen. Så man undrat var detta ska sluta.

Jag har också två flickor en kommer precis hinna fylla 3 innan bf och den andra är 6.
    Har du kollat om det blir en lillasyster eller lillebror?

Ni andra som har syskon har nu köpt ngn bok att läsa för storasyskonen om att få syskon?
    Jag hade Emma och lillebror sen innan men nu har jag beställt två andra som de ska få i julklapp så kan man läsa dem lite innan.
  • minneli
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-08 19:50:38 följande:

Vecka 30 i morgon och ska även till barnmorskan får vi se hur de går :) när hat ni nästa besök ? Nu är mina besök täta varann vecka :)

Jag ska dit på onsdag, är i v26 då :)
  • minneli
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-09 08:15:22 följande:

Minneli:) Okej :) hur ofta får man lyssna på hjärtljuden? Görs de varje gång? Ja har mätt magen å lyssna 1 gång men är bara andra gången ja är där efter ultraljudet nu så :) sen funderar ja lite på om 104/70 elr 80 verkligen är bra i blodtryck själv tycker ja de är väldigt lågt då ja alltid i hele mitt liv typ legat på 140/80 . Å visst de sjunker när man är gravid men så mkt ? Bm säger de är perfekt men ja känner mig osäker för är lite konstigt i huve i bland :/

Jag har fått lyssna på hjärtljuden varje gång!
    Blodtrycket har jag faktiskt inte mer koll på
    Än att de tar och kollar så att det är okej. Är det för högt är det tecken på havandeskapsförgiftning. Det har jag haft båda mina förra graviditeter så jag kommer nog gå lite extra nu på slutet. Men säger bm att blodtrycket är bra så är det ju så :)

Vet att jag ska ta prover nu på onsdag också och kanske mäta magen för första gången. Blir spännande att se om den är som den brukar för jag tycker den ser större ut än tidigare graviditeter.
  • minneli
    Februari16 skrev 2015-11-09 20:18:38 följande:

Hej tjejer, kul att läsa om alla bm-besök och att de flesta verkar må bra trots vissa krämpor

Jag har en fråga till er omföderskor: hur har det känts när era barn har fixerat sig? Jag är bara i v 28 men har känt det som att liten har "borrat" ner sig igår och idag. Samtidigt har jag haft en hel drös sammandragningar (varav en del faktiskt har gjort ont!), hugg i ena ljumsken och ont i ryggslutet. Kan det vara så att han håller på att fixera sig eller vad kan det vara?

Låter tidigt med fixering i v28. Har inte känt ngt speciellt då de fixerat sig. Sen har jag ett svagt minne av att bäbisar fixerar senare på omföderskor men jag är inte helt säker.
  • minneli
    Penguinlover skrev 2015-11-11 15:24:56 följande:
    Åh då är vi ganska lika. Jag var där igår på 25+3. Jag har gått upp cirka 10 kg och mitt mått var på 24 cm. Jag väger mig dock inte hos BM utan hon frågar mig bara vad jag väger. Jag väger mig rätt ofta hemma eftersom att jag är orolig över att gå upp mycket under graviditeten som jag sedan kommer att ha svårt att gå ner.Jag har förstått att vissa går ner allt väldigt fort medan andra får kämpa mycket för att återgå till sin vanliga vikt. Jag hoppas på att inte sluta på mer än +15 kg totalt men det blir säkert mer.
    Jag gick upp 18 kg med första och 25 kg men andra (men tog Tag i det då jag slutat amma och gick ner allt plus lite till)

Försök att inte oroa dig! Man går ju upp av en bra anledning!
    Är väl ganska få ggr man kan få tänka så :)
Svar på tråden BF februari 2016