• minneli

BF februari 2016

Var ju hos bm i tisdags och fick svaret att jag hade ont i magen för att den växte fort och för att jag varit gravid fyra ggr. Men idag ringde bm och hade upptäckt att jag hade urinvägsinfektion. Så nu ska jag äta Pencillin i fem dagar och vid förlossningen ska jag få
    Antibiotika så att inte bakterierna åker till bäbisen. Det här förklarar ju varför jag haft så ont så länge och varit frusen mm.

• minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-09-19 04:11:28 följande:
    Va skönt att du vet orsaken och att du nu kan få behandling för det. Men finns bakterierna kvar vid förlossningen fast du ätit penicillin?
    Jag ska få antibiotika vid förlossningen så att det inte överförs till bäbisen.

Jag har ju inte haft ont när jag kissar eller så utan bara jätteont längst ner i magen, varit frusen och trött. Men det är ju lätt att blanda ihop med graviditeten.
    Är det ngn fler här som fått urinvägsinfektion när ni varit gravida? Jag har aldrig fått det förrut någonsin. Gör fortf jäkligt ont och sambon har tajmat in att vara borta precis de här dagarna.
  • minneli

Ingen som fått/har urinvägsinfektion?

Jag ska på rul 29 sep. Fick höra hjärtslagen i tisdags och känt rörelseri 2 veckor (är i v18 (17+1) men idag har jag inte känt ngt alls så då nojjar jag över det.

• minneli
    Anonym (skäms) skrev 2015-09-23 12:50:16 följande:

Har en rätt löjlig noja som jag haft egentligen hela tiden. Känner mig väldigt obekväm med tanken på att få ett blodigt och slemmigt barn upp på bröstet när han kommer ut. Jag hoppas innerligt att de känslorna försvinner för jag känner mig så hemsk som känner såhär. Alltid tyckt blött och slemmigt är otäckt, har jättesvårt för disktrasor, hudkräm etc.

Är jag ensam i mina tankar eller är det fler som känt såhär innan? Och om ni har det, snälla säg att de försvinner i stunden för vill verkligen inte stöta bort mitt barn hans första minut i livet. Är jag hemsk som känner såhär? Älskar mitt barn över allt annat redan men tanken på vad som komma skall är för mig superäckligt.

Du kommer inte tänka på det när du äntligen får ta emot barnet! Lovar :) Men navelsträngen är jävligt äcklig :P
  • minneli

Välkommen tillbaka februari16 och vad härligt att allt gick bra ändå! Kändes som vi inte skulle få se dig i tråden igen efter det du skrev förrut.

• minneli

Jag ska till bm imorgon och kolla blodtryck och äggvita i urinen för jag har fått lite havandeskapsförgiftningkänningar. Fick det med första vid vecka 34 och andra två dagar innan förlossningen så det här känns onödigt tidigt.

• minneli
    Agnesmamma2012 skrev 2015-09-23 23:05:10 följande:
    Vad har du för symtom ?
    Det som jag främst reagerat på är att jag får ljusprickar framför ögonen lite då och då och det hade jag när jag hade havandeskapsförgiftning. Sen så mår jag inte helt okej. Har ingen huvudvärk dock men sjukskrev mig från jobbet igår och idag.
  • minneli

Jag hade ingen förgiftning, (Tuuur, lär ju få det men inte än tack!) Bra blodvärde, fina hjärtljud och 4 kg har jag gått upp. Går in i vecka 19 imorgon.

• minneli
    Agnesmamma2012 skrev 2015-09-24 23:02:51 följande:
    Ahh förstår . Jag är yr o ser stjärnor emellanåt , ständig huvudvärk som inte går över ens när jag sover :/. Hade dåligt blodtryck och vita i urinen förra grav , utvecklade aldrig havandeskapsförgiftning , men fick åka o kolla värdena stup i kvarten . Var orolig de är på gång nu , men var hos läkaren idag och blodtrycket är bra som de ser ut nu . Även mitt blodvärde var bra så vet inte var min hemska huvudvärk kommer ifrån :/. Har blivit sjukskriven från o med idag pga jag fixar inte mitt jobb. Har foglossning . Jobbar som personlig assistent och vaken natt , mycket sittande . Kan inte hålla mig vaken och får väldigt ont så de går inte . Hoppas på att försäkringskassan godkänner det bara , vet man ju aldrig . Annars tvingas jag jobba men får då gå över till dag . Vore ju bra med lite extra pengar nu innan man ska va föräldraledig :). Utvecklade du havandeskapsförgiftning sist ?
    Första graviditeten fick jag havandeskapsförgiftning i vecka 34 typ. Få sjukskrevs jag helt och fick äta två olika blodtrycksmediciner och kolla urin och blodtryck ofta ofta plus åka in på förlossningen och ta ctg - kurva lite nu och då. Åtta dagar innan bf sattes förlossningen igång för då hade jag så mkt äggvita i urinen att det inte ens gick att mäta. Jag var i lagd på sjukhuset kanske tre ggr oxå.
    Vid andra graviditeten märkte bm att jag hade havandeskapsförgiftning två dagar innan bf och skickade in mig till förlossningen för koll. Eftersom jag var omföderska, så nära till bf och bäbisen var fixerad så ville de sätta igång mig samma dag eller nästa. Jag valde nästa dag och fick sova på bb för att kunna sättas igång på morgonen direkt, men det hanns inte med för jag hann vakna och gå in till förlossningen på morgonen och efter 50 min kom hon :)
    Har du testat att dricka supermkt? Jag hade problem med huvudvärk nu i den här graviditeten och det blev bättre när jag tänkte ett extra glas varje gång jag drack.
    Ser du ljusprickar hela tiden eller är det när du reser på dig eller har ansträngt dig? Och har du sökt graviditetspenning? Har inte hört ngn personlig assistent som inte blivit beviljad det.
Svar på tråden BF februari 2016