Agnesmamma2012 skrev 2015-09-24 23:02:51 följande:
Ahh förstår . Jag är yr o ser stjärnor emellanåt , ständig huvudvärk som inte går över ens när jag sover :/. Hade dåligt blodtryck och vita i urinen förra grav , utvecklade aldrig havandeskapsförgiftning , men fick åka o kolla värdena stup i kvarten . Var orolig de är på gång nu , men var hos läkaren idag och blodtrycket är bra som de ser ut nu . Även mitt blodvärde var bra så vet inte var min hemska huvudvärk kommer ifrån :/. Har blivit sjukskriven från o med idag pga jag fixar inte mitt jobb. Har foglossning . Jobbar som personlig assistent och vaken natt , mycket sittande . Kan inte hålla mig vaken och får väldigt ont så de går inte . Hoppas på att försäkringskassan godkänner det bara , vet man ju aldrig . Annars tvingas jag jobba men får då gå över till dag . Vore ju bra med lite extra pengar nu innan man ska va föräldraledig :). Utvecklade du havandeskapsförgiftning sist ?
Första graviditeten fick jag havandeskapsförgiftning i vecka 34 typ. Få sjukskrevs jag helt och fick äta två olika blodtrycksmediciner och kolla urin och blodtryck ofta ofta plus åka in på förlossningen och ta ctg - kurva lite nu och då. Åtta dagar innan bf sattes förlossningen igång för då hade jag så mkt äggvita i urinen att det inte ens gick att mäta. Jag var i lagd på sjukhuset kanske tre ggr oxå.
Vid andra graviditeten märkte bm att jag hade havandeskapsförgiftning två dagar innan bf och skickade in mig till förlossningen för koll. Eftersom jag var omföderska, så nära till bf och bäbisen var fixerad så ville de sätta igång mig samma dag eller nästa. Jag valde nästa dag och fick sova på bb för att kunna sättas igång på morgonen direkt, men det hanns inte med för jag hann vakna och gå in till förlossningen på morgonen och efter 50 min kom hon :)
Har du testat att dricka supermkt? Jag hade problem med huvudvärk nu i den här graviditeten och det blev bättre när jag tänkte ett extra glas varje gång jag drack.
Ser du ljusprickar hela tiden eller är det när du reser på dig eller har ansträngt dig? Och har du sökt graviditetspenning? Har inte hört ngn personlig assistent som inte blivit beviljad det.