• minneli

BF februari 2016

Linda8110 skrev 2015-09-27 21:12:29 följande:
    Ja det är otroligt obehagligt. Brukar bli bättre om man vilar lite när det kommer.
    Ja första instinkten är ju att man vill lägga sig ner. Imorgon hade jag tänkt jobba så jag hoppas jag slipper känna såhär då.
  • minneli

Nu har jag ringt min bm och pratat in på telefonsvararen om foglossningen så jag hoppas de ringer upp idag. Blir spännande om man klarar jobba idag! (Har inte jobbat sen i tisdags). Trycket nedåt gick som tur var över inatt. Jäkla läskigt!

• minneli

Nu har jag jobbat och trycket nedåt är tillbaka. Bm ringde aldrig upp idag heller.

Imorgon har vi rul!

• minneli

Nu har jag varit på rul! Fick nytt datum, 22 feb så v. 20 idag. Jag var helt säker på att det var en tjej (har två sedan innan) men det var en kille så jag är lite i chock :)

• minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-09-29 12:50:36 följande:

Nu är jag färdig med rul. Allt såg fint ut. Könet var svårt att se då bebis var väldigt rörlig och korsade benen. Men hon trodde sig se en pung. Men inget o lita på sa hon. Blir nytt ul v32 eftersom moderkakan är föreliggande och i framvägg vilket förklarar att jag inte känt rörelser ännu. Då kan vi se könet också. Men lång väntan. Hade velat börja handla lite smått.. men vi är så glada att allt ser bra ut och att bebis mår bra :))

Jag ska på nytt ultraljud v 31 då min moderkaka låg långt ner!
  • minneli

Jag beställde ett sånt stödbälte idag. Ska träffa en läkare på tisdag. Jag jobbar som förskollärare till barn 1-2 år och funderar på om jag kanska kan klara 50%.

• minneli

Skulle ta fram mammakläderna ikväll och hittade väl inte så mkt som jag hade tänkt. Måste ha rensat :). Men passade även på att rensa i den lådan då det var strl 50/56 där också. Fortf inte fattat att vi ska få en kille men kläderna jag inte vill spara hinner komma till användning då tjejernas tremänning har den storleken nu, en tjej alltså. Den tjejen kommer ärva mkt kläder :D

• minneli

Idag fick jag levergryta på jobbet. Det var inre gott men jag åt lite ändå. När jag beklagade mig För min sambo om lunchen sa han att gravida får väl inte äta lever. Kollade upp det på Livsmedelsverkets hemsida och det stämde. Kan det va farligt? Jag åt en liten portion.. Typ 4-5 grytbitar.

• minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-10-06 20:54:56 följande:
    Tror inte någon gång är farligt.. men kolla med bm kanske för säkerhets skull. .
    Ja jag frågar kanske min bm på tisdag då jag ska dit men annars känns det som att jag ändå inte kan göra ngt åt det, förutom att inte äta lever mer :)
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-10-07 06:25:21 följande:
    Precis.. gjort är gjort.. nu kan du bara undvika det ;)

Hur mår du annars? Vi är ju ganska lika i våra veckor..
    Nä det kan väl int vara farligt med en portion, en gång?

Jag mår mkt bättre nu när jag har foglossningsbältet. Men jag är rätt slut efter jobb och så och när barnen somnat orkar jag inte mkt. Så hemma ser det inte så fint ut som jag vill om man säger så. Jag var hos sjukgymnasten för att få lite övningar att stärka bäckenbotten med i måndags. Men nu gäller det ju att orka göra dem
    Oxå.
    Ansökte om graviditetspenning igår from 24 dec. Hur mår du själv?
Svar på tråden BF februari 2016