• minneli

BF februari 2016

Min bm har inte nämnt ngt om att jag ska vaccinera mig. Är det ngt man bör göra?

• minneli

Jag ska inte dit förrän 10 dec så isåfall måste jag ringa och höra. Jobbar ju inte direkt på ett bacillfritt ställe (förskola) och har två barn som kan dra hem diverse baciller...

• minneli

Jag har en voxsipåse ( den modellen med dragkedja) som får plats i citykorgen. Fungerade jättebra när jag fick barn förra gången i januari.

Idag ringde jag barnmorskan och utifrån vad hon sa beslutade jag mig för att vaccinera mig så nu är det gjort.

Gick in i v27 idag!

• minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-11-18 10:05:36 följande:
    Vad sa din bm om sprutan då? Hur mår du nu efter sprutan?
    Det jag fastnade med för som bm sa var att bäbisen blir född med antikroppar mot influensan. Eftersom bf är 22 feb så är det ju rätt mkt influensa. Sen så sa hon att man är ju inte garanterad att inte bli sjuk men tex om man blir sjuk så kanske man bara blir lite sjuk och fortf har orken att ta hand om en liten.
    Det var väl de två argumenten som gjorde att jag tog sprutan.

Jag fick sitta kvar en kvart efter sprutan för att de skulle se så att jag inte mådde illa. Det enda som hände var att det spände och blev varmt där sprutan tagits. Inatt har det blivit ömt. Har ngt svagt minne att det kändes precis såhär efter stelkrampsprutan.
  • minneli

Hur har nu det med halsbränna? Den blir bara värre och värre nu för mig, är i vecka 27 nu.

• minneli
    idm skrev 2015-11-22 08:44:32 följande:
    Jag började få lite halsbränna för någon vecka sedan, är i vecka 29 nu :) Men halsbrännan är inget jag får varje dag utan ca 1-2 kvällar i veckan. Tycker att halsbrännan är vidrig och har aldrig tidigare haft det. Tar du några tabletter för den? :)
    Jag tar gaviscontabletterna. Det blir värst på kvällarna för mig och absolut värst kan det bli precis när jag lägger mig ner i sängen.
  • minneli

Jag känner av rörelser väldigt ofta och vaknar av rörelser oxå. Han kan få till riktiga sparkar nu som man rycker till av och jag behöver inte sätta mig eller lägga mig ner längre för att känna ngt. Men det kanske är som det var på ultraljudet för ungen var ju inte stilla en sekund. :P

• minneli
    Larselisa skrev 2015-11-26 21:10:19 följande:

Är det bara jag som har en bebis som typ aldrig är stilla? Hon sparkar och rör sig och har hicka nästan dygnet runt. Blir såklart orolig att det är nåt fel för hon är så aktiv. Alla inom sjukvården säger bara att det är positivt. Men jag vet ju att ju livligare i magen desto livligare barn. Det är den erfarenheten jag har. Snälla berätta om någon har en annan erfarenhet än jag.

Jag är nu i vecka 29 och det börjar bli trångt men då tycker flickan att hinnan sträcka på sig :)

Min bäbis rör sig jättemkt, mer än mina två tidigare graviditeter. Jag är i vecka 28.
    Vet inte om jag känner mer pga att moderkakan ligger långt ner. Ska på extra ul om typ 3 veckor för att kolla om moderkakan flyttat sig.
  • minneli
    Februari16 skrev 2015-11-28 11:08:28 följande:

Hej tjejer, jag ligger däckad med feber och hostan från helvetet.. Får så ont i ryggen och magen av att hosta hela tiden Liten bökar runt som vanligt men jag har mycket sammandragningar och det har kommit blod på pappret när jag har varit på toaletten. Det borde ju vara för att jag hostar så men det känns ändå lite olustigt. Är i vecka 31 i morgon. Överreagerar jag eller borde jag rådgöra med förlossningen? Vad säger ni?

Jag tycker absolut du ska ringa förlossningen. Hur har det gått?
  • minneli

Jag har nedräkning nu, 14 dagar kvar på jobbet och går in i tredje trimestern, v29 imorgon! :D

Svar på tråden BF februari 2016