BF februari 2016
Min bm har inte nämnt ngt om att jag ska vaccinera mig. Är det ngt man bör göra?
Min bm har inte nämnt ngt om att jag ska vaccinera mig. Är det ngt man bör göra?
Jag ska inte dit förrän 10 dec så isåfall måste jag ringa och höra. Jobbar ju inte direkt på ett bacillfritt ställe (förskola) och har två barn som kan dra hem diverse baciller...
Jag har en voxsipåse ( den modellen med dragkedja) som får plats i citykorgen. Fungerade jättebra när jag fick barn förra gången i januari.
Idag ringde jag barnmorskan och utifrån vad hon sa beslutade jag mig för att vaccinera mig så nu är det gjort.
Gick in i v27 idag!
Hur har nu det med halsbränna? Den blir bara värre och värre nu för mig, är i vecka 27 nu.
Jag känner av rörelser väldigt ofta och vaknar av rörelser oxå. Han kan få till riktiga sparkar nu som man rycker till av och jag behöver inte sätta mig eller lägga mig ner längre för att känna ngt. Men det kanske är som det var på ultraljudet för ungen var ju inte stilla en sekund. :P
Är det bara jag som har en bebis som typ aldrig är stilla? Hon sparkar och rör sig och har hicka nästan dygnet runt. Blir såklart orolig att det är nåt fel för hon är så aktiv. Alla inom sjukvården säger bara att det är positivt. Men jag vet ju att ju livligare i magen desto livligare barn. Det är den erfarenheten jag har. Snälla berätta om någon har en annan erfarenhet än jag.
Jag är nu i vecka 29 och det börjar bli trångt men då tycker flickan att hinnan sträcka på sig :)
Hej tjejer, jag ligger däckad med feber och hostan från helvetet.. Får så ont i ryggen och magen av att hosta hela tiden Liten bökar runt som vanligt men jag har mycket sammandragningar och det har kommit blod på pappret när jag har varit på toaletten. Det borde ju vara för att jag hostar så men det känns ändå lite olustigt. Är i vecka 31 i morgon. Överreagerar jag eller borde jag rådgöra med förlossningen? Vad säger ni?
Jag har nedräkning nu, 14 dagar kvar på jobbet och går in i tredje trimestern, v29 imorgon! :D