• minneli

BF februari 2016

Anonym (orolig) skrev 2015-10-12 19:19:49 följande:

Finns väl inte sp mkt å prata om men han vet om att ja vill men de går ju inte .

Även fast jag vet att det inte är ngn fara att ha sex så tycker jag det känns lite mysko när bäbisen är där. Det gäller ju bara några månader av ens liv och då tycker jag det funkar lika bra med sex utan att han stoppar in den.

Imorgon ska jag till bm iaf och går in i vecka 22. När är det de börjat mäta magen?
  • minneli

Idag var jag hos bm, allt såg bra ut. Ökat ska tillbaka dit 1 november igen. Är i v22 nu och har gått upp 6 kg.

• minneli

Idag fick jag svar på min graviditetspenningsansökan, blev beviljad heltid! Så den 18 dec jobbar jag sista dagen. Två månader kvar alltså. (Jobbar som förskollärare till barn som är 1-2 år)

• minneli
    Linda8110 skrev 2015-10-14 20:32:54 följande:
    Jag ska skicka in min också! Måste boka in tid med chefen så vi kan fylla i tillsammans. Tips på något speciellt som du lyfte? Jobbar ju också med samma ålder som du.
    Jag använde ungefär samma arbetsbeskrivning som till min yngsta dotter (hade den sparad på datorn). Jag beskrev en vanlig dag med betoning på det som kan vara svårt när man är gravid. Skrev (lyft) på alla ställen i texten där det just var det för att betona det tex. Sen är det ju en ruta om MA. Jobbar ensam och det gör man ju ganska ofta. Den frågan finns på chefens blankett oxå!
    Glöm inte att fylla i gravidkrämpor och ev sjukdomar du redan har i den rutan.
    Jag tror inte man ska skriva för mkt på arbetsbeskrivningen men kort, enkelt och övertydligt.

Bara att fråga på om du undrar ngt mer:) det här var min tredje ansökan :) men det här gången såg den lite annorlunda ut faktiskt.

Lycka till!
  • minneli
    Linda8110 skrev 2015-10-14 20:33:23 följande:
    PS. Hur lång tid tog det innan du fick svar?