• minneli

BF februari 2016

Linda8110 skrev 2015-09-12 08:36:58 följande:
    Är också förskollärare för de yngsta :) Gick in i v.19 igår.
    Då förstår du hur kroppen min mår alltså :)
  • minneli
    Linda8110 skrev 2015-09-12 08:59:52 följande:
    Oh ja! Hade en väldigt stressig dag i tisdags och när jag skulle hem så hade jag så starka sammandragningar så jag knappt kunde gå. De försvann ej över natten så i onsdags åkte jag till läkaren för att kolla så inte tappen börjat öppna sig. Den såg tack och lov bra ut men jag blev sjukskriven några dagar och får ej gå tillbaka till jobbet innan smärtan är helt borta. Fortfarande molande värk när jag anstränger mig. Annars bättre. Wake up call kan man kalla det :)
    Hur länge blev du sjukskriven? Idag känns det bara som jag ska ligga ner.. Gör ju ont hela tiden.
  • minneli
    Anonym (orolig) skrev 2015-09-12 12:48:02 följande:

Vill så gärna beställa barnvagnen nu , men är så orolig nåt ska hända hele tiden så vågar inte, är beräkna till januari, å tänkte beställa så ja har den hemma tills början av december iaf. Men vill så gärna nu :( hur har ni gjort ?

Första graviditeten åkte jag direkt och tittade på vagnar, babyskydd och skötväska efter rul och beställde :) Då kunde jag betala av det fram till beräknat födelsedatum plus att Jag inte behövde hämta ut det förrän på slutet av graviditeten. Blir som en garanti ifall ngt skulle hända. Sen har jag använt den vagnen den första två åren mes varje barn och kommer nog göra det den här gången också.
  • minneli
    Anonym (orolig) skrev 2015-09-12 13:26:44 följande:

Minneli: Okej :) vill så gärna beställa nu men är bara sp orolig båt ska hända å är inte så lång leverans 2-4 veckor. Men de är förlossnings garanti me så man får lämna tbaka om nåt skulle hända men räknas dä då bara om barnet inte lever på BB när de är beräknar lr räknas de om nåt händer i vecka 30 tex oxå tro?

Vet inte exakt hur garantin är men man kan ju avvakta med att hämta ut den helt enkelt. Men annars får man peppa sig med att allt kommer gå bra (och om det inte går bra då säljer man vagnen eller sparar den till nästa graviditet. )
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-09-13 08:13:49 följande:
    Oj redan.. jag har inte ens kännt tydligt inifrån bebisen. Har kännt något men kan lika väl vara tarmarna. Är jobbigt när man inte känner något. :(
    Ja det kändes tidigt? Var till och med tvungen att googla för att få reda på om det ens var möjligt. Men igår kom det tre sparkar till som jag kände utifrån. Först nojjat man sig för att man inte känt ngt, sen kommer nästa grej att nojja över och det är att man inte får känna det lite då och då som en bekräftelse. Man e ju knäpp :P
  • minneli

Jag gick ner två kg de första 12 veckorna men nu i vecka 17 har jag gått upp cirka 3,5 kg.

Jag förstår inte varför liggdelen ska vara ergonomisk. Ska vi få ergonomiska spjälsängar oxå :P
    Hade ett barn på jobbet som precis fyllt 1 och han fick sova i son ergonomiska bugaboo och jag tyckte synd om honom. Såg så obekvämt ut.

• minneli

Ringde bm idag och berättade om min värk längst ner i mitten av magen men hon verkade som inte tycka att fet var ngt. Jag skulle ta en urinprov för att utesluta urinvägsinfektion på fredag och träffa en annan för min vanliga var ledig men det var Jag som propsade på det besöket. Nu har jag lagt mig ner efter jobb och stök med barn så sambon äntligen kommit hem

• minneli
    Februari16 skrev 2015-09-15 12:16:11 följande:

Fina vagnar och grejer ni har fixat redan! smile1.gif Vi har bara köpt lite kläder än så länge.

Sen igår har jag haft som ilningar ner mot ljumskarna och molvärk (växtvärk?). Nån annan som har eller har haft så? Är i v 20 nu.

Jag stannade hemma idag från jobbet för det gör så ont i magen, är i v17. Ska in till bm nu vid 14. Svårt att ta det lugnt dock för min sjukskrivning blev till vabbning istället.
    Bm sa att man fick mer krämpor efter varje graviditet (är min fjärde) så jag hoppas att det är det och inget allvarligt. Men man hinner ju nojja upp sig.
  • minneli
    Februari16 skrev 2015-09-15 13:04:23 följande:
    Usch ja, jag oroar mig för precis allt.. Hoppas att det går bra hos bm!

Jag är sjukskriven i tre veckor nu för foglossning och blir knäpp på att ha det såhär lugnt! Ger mig bara en massa extra tid att tänka på oroande saker..
    Hjärtljuden var bra och magen "kändes" bra. Det är troligtvis ligament+ växtvärk som gör att jag har ont. Jag ska ta det lugnt och så ska bm ringa mig på måndag ifall jag vill GA läkartid på tisdag.
    Först var det en student som letade hjärtljuden och hon hittade dem inte. Huvva! Men bm hittade direkt. Bäbisen låg mkt högre upp än vad jag trodde.
  • minneli
    Februari16 skrev 2015-09-17 20:18:49 följande:

Hej tjejer, vi har fått tråkiga besked så jag drar mig ur den här tråden och FL ett tag. Lycka till ni andra.

Vad är det som har hänt?!
    Kramar!
Svar på tråden BF februari 2016