• minneli

BF februari 2016

Åkte hem från jobbet idag vid tolv, sån jäkla "mensvärk".
    Nu ligger jag ner och hoppas att det ska gå över någongång och nojjar över för tidig förlossning. För jätteont samtidigt som bäbisen mojsar omkring inne i magen. Aj.

• minneli
    zezzan81 skrev 2015-12-01 20:34:27 följande:
    Hur har det gått med mensvärken? Fick samma känsla i går på jobbet men gick över efter lite vila. Kommer då och då vid mellisdags. Blev sjukskriven 25% from I morgon, något som verkligen behövs!
    Det gjorde riktigt ont i flera timmar och det för fort ont men inte lika mycket. Sitter och velar över hur jag ska göra med jobbet imorgon. Borde väl egentligen va hemma men vill jobba de få dagar som är kvar.
    Jag ringde och hörde vad jag skulle göra och fick rådet att vila. Sen sa hon att bäbisen växer extra mycket de här veckorna, typ fram till 32 så det kunde tänja och dra extra mkt.
  • minneli
    zezzan81 skrev 2015-12-01 22:22:30 följande:
    Stanna hemma och vila! Iaf om du känner av det i morgon bitti med. Men vad skönt att höra att det kan bero på att bebisen växer extra nu, har varit lite fundersam över dessa värkar:).
    Ska göra det, stanna hemma och vila. Barna ska vara med deras farmor också.
    Tycker fort det gör såpass ont faktiskt så det känns som jag gjorde rätt val i att stanna hemma.
  • minneli

Var in och kollade upp smärtan idag. Blev lite nojjig att ngt var på g.
    Allt såg bra ut förutom att jag hade för lite vätska i kroppen och så är smärtan förmodligen foglossning. Stannar hemma från jobbet imorgon oxå och hoppas det blir bättre med foglossningsbälte.

• minneli

Smärtan var mest troligt foglossning. Jag frågade om det var möjligt att det gjorde i
    Ondare pga att han är så vild i magen och fick ett kanske som svar på det. Vart sitter din smärta? Är din bäbis livlig?

• minneli

Jag hade ingen övervikt sedan innan och har hittills i v29 gått upp 12kg. Min bm har inte klagat över det utan mer sagt att det är normalt och att eftersom jag fått två barn innan kan jag va beredd på att gå upp.

Blir iaf tokig på denna smärta i magen och känner mig inte på topp direkt. Förstår inte hur det kan göra så ont och ändå se okej ut. Livmodertappen var ju tex helt opåverkad. Min mamma födde min lillasyster den här veckan så det kanske gör att jag nojjar upp mig mer.

• minneli
    idm skrev 2015-12-03 21:40:17 följande:
    Jag har inte heller övervikt sen innan och min barnmorska säger att allt ser bra ut viktmässigt :) Inget att oroa sig för :)

Hur länge har du haft ont? Vad säger din barnmorska? Kram!
    Natten mot tisdagen kom det onda. Jag var in och kollade mig igår och allt såg bra ut. Det är förmodligen foglossning/växtvärk/livlig bäbis. Men såhär har det inte känts de andra graviditeterna. Kanske att magen e sliten nu.. Jag vet inte.
  • minneli

Min bm snarare vräker ur sig olika argument om varför det är naturligt att gå upp i vikt, nästan som att hon tror att jag är orolig för min viktuppgång. Jag är absolut inte orolig och ser det som de få tillfällena i livet man nästan kan skratta lite åt sin vikt! När jag ammat klart tar jag tag i kilona helt enkelt.

Inatt har jag haft ännu ondare i magen och vaknade vid halv fyra och behövde gå på toa två ggr. Började fundera på om jag åkt på en ordentlig magkatarr? Är det ngn som upplevt det som gravid? Jag har omeprazol hemma så jag tog en då och när jag äntligen somnade så sov jag tills halv tio (!!!). Är det en omeprazol Max om dagen?
    Det skulle va så skönt om de hjälpte och jag slapp gå och ha konstant.
    Jag ringde min magläkare nyss men telefontiden var stängd pga utbildning och min bms telefontid var 8-8:15... Wow...

• minneli
    Erna90 skrev 2015-12-05 10:32:33 följande:

Tänkte byta ämne totalt och höra om någon av er funderat på hudvård till era småttingar? Googlat runt en massa och hittat massa ämnen som det varnas för, känns ju inte som något är bra för huden. Vilka märken tänker ni köpa av schampo, olja, lotion ect? Ngn som har märken att tipsa om? Eller kanske varna för? Har ni kollat något på ämnen som inte är bra eller köper ni bara ändå?

Tvättar bara med babyolja i början.
    När jag badar bäbisen så droppar jag i några droppar babyolja men använder aldrig tvål eller schampo. Det blir ngn babyolja från Apoteket iaf
Svar på tråden BF februari 2016