• minneli

BF februari 2016

Min halsbränna har blivit ännu värre nu i v39. Vaknar i panik på natten och måste ta gaviscontabletter. Det brinner verkligen i halsen! Och då är det helt omöjligt att ligga ner.

• minneli

Idag måste det hänt mkt. Eller så är det helt meningslösa förvärkar. Det har känts i magen större delen av dagen. Inget regelbundet utan mer molande men ändå ganska kraftigt molande. Min sambo ska jobba långt bort imorgon oxå... Fast jag inbillar mig säkert bara. Känns så overkligt att ngt skulle va på g.

• minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-11 07:57:52 följande:
    Jag hade också mycket känningar igår, även i ryggen. Men nu är det som bortblåst..

Så känner jag med. Man vet att det är nära men känns overkligt, att man snart ska föda och vår gosse kommer :)
    5.15 imorse gick vattnet!
  • minneli

Magen var spänd och ont mest hela dagen igår och tidigt imorse när jag varit och kissat började de sippra mellan benen. Första tanken var ju att jag inte kissat klart och att jag kissade på mig. Gick till köket och tog hushållspapper och då splasch gick vattnet på golvet. Fick tag på mamma och pappa som kunde ta barna. Så jäkla tur att det hände då och inte en timme senare för då hade sambon varit 10 mil bort.
    Nu är vi inne på sjukhuset men har fått ett rum på bb då de inte dragit igång riktigt men de vill inte skicka hem mig då förra förlossningen gick så fort (50 min). Det fortsätter komma vatten och för en timme sen kom slemproppen. Hade en ordentlig värk för en halvtimme sen men sen vart det som inge mer.
    Har det inte startat idag, sätter de igång mig imorgon. Bf var egentligen 22 feb.

• minneli

Idag blir lillebror en vecka så nu får det börja hända grejer i tråden tycker jag! :)

• minneli
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-19 08:22:19 följande:

Världens finaste bebis kom kl 5 idag :) allt gick super!!

Grattis!!!
  • minneli
    Sandramammatill2 skrev 2016-02-19 14:09:36 följande:

idag klockan 11.20 kom våran lilla kille med planerat kejsarsnitt (han låg med rumpan ned). Allt har gått bra, är sååååå glad

Grattis!!!
  • minneli

Tre veckor och två dagar är min son idag!

Dags att berätta om förlossningen kanske :)

Jag fick ordentlig magsjuka på lördagen och fick sammandragningar efter varje gång jag kräktes. Söndag till onsdag gick åt att återhämta sig och på onsdag kväll åt jag riktig mat för första gången. Hela onsdagen hade jag molande ont i magen men jag trodde det var efter magsjukan och att magen inte var van vid mat.

På torsdag morgon, alltså alldeles efter jag ätit riktig mat gick jag upp på toa tidigt på morgonen för att kissa och när jag la mig igen så börja de sippra vatten och min första tanke var att jag kissade på mig. Gick till köket för att hämta papper och då gick vattnet 5:15 på köksgolvet!

Fick en ordentligt lång värk vid 11 och slemproppen kom sen hände det inget och jag somnade efter lunch. Vid 15 vaknade jag av en jättelång ond värk igen. Kom in till förlossningen strax innan 16. Vid 17 började jag med lustgasen och var då öppen 5 cm. Kl
    19:22 kom han ut. 3300g och 52 cm.

Förlossningen gick jättebra men sen fastnade moderkakan som den även gjort vid mina tidigare förlossningar. Ner på operation, förlorade 3,2 liter blod.

Sen när jag kom hem fick jag feber efter några dagar och jag tyckte avslaget luktade. Åkte in och kollade upp det och jag hade fått livmoderinfektion som komplikation av tjorvet efter förlossningen. Men det gick fort över med antibiotika som tur var!

Jag har helammat mina andra två men den här gången har jag ammat och gett ersättning. Nu de senaste dagarna har jag pumpat ut mjölk och ger i flaska några ggr per dag, annars ersättning. Det har fungerat bättre med honom och jag känner att jag får mer tid för de andra barnen. Tänkte helamma den här gången också men på ngt sätt känns det som en lättnad att den blev såhär istället. Man blir så fast och så behöver de andra barnen hjälp osv :)

Ngn frågade om bajseriet. Han bajsar flera ggr om dagen. Det går åt väldigt mkt blöjor. En natt bajsade han tre ggr! Två ggr han han skrikit lite innan han har bajsat jättemkt och fisit, och så tycker jag magen varit lite större och hård.

Han äter typ med 2-3 timmar mellanrum på dagen och med 3 timmars mellanrum på natten. Inatt åt han tex 22, 01, 04 och 07.

• minneli
    Lysmasken skrev 2016-03-05 10:01:47 följande:

Idag är hon 6 dgr gammal. Igår bajsade vi 8 gånger & får bröstmjölk på flaska. Äter allt från 1,5-3 timmar emellan

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
    Hur mkt pumpar du ut per gång ungefär?
  • minneli

^^ Alltså hur mkt bröstmjölk ger du per gång? När jag ammat har jag inte haft koll på ngn mängd och så och det vart ju mer tydligt nu när jag pumpar. :)

• minneli
    Lysmasken skrev 2016-03-05 12:10:19 följande:
    Det är olika från gång till gång. Kan vara allt från 25-100 ml. Ibland räcker det med ett bröst eller så får jag ta från bägge då dom spränger.

Är för amning men eftersom jag har STORA bröst och plana bröstvårtor så har ingen av mina barn lyckats kunna amma. En stor sorg

Fördel att bara kunna ta fram bröstet precis var man är någonstans. Funkar ju inte tyvärr när man pumpar.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
    Har du testat amningsnapp?

Jag har ammat till och från med amningsnapp. Mellersta barnet använde jag amningsnapp hela tiden. Mina bröst är oxå stora och bröstvårtorna är rätt platta. Men första barnet behövde jag ingen napp och den här gången har jag använt amningsnapp de flesta gångerna.
  • minneli
    ondar skrev 2016-03-05 16:25:58 följande:
    Just ja, amningsnapp heter det ju, inte bröstvårdsskydd som ja skrev kanske :))
    :)
  • minneli

Han äter 22, 01, 04 och 07 typ. Sen blir det 1-2 bajsbyten på natten oxå.
    Han sover i ett babynest mellan oss. Men efter minst en av matningarna är det svårt att lägga ner honom där igen. Ibland somnar han på mig istället då och sover där tills nästa matning.

Svar på tråden BF februari 2016