• minneli

BF februari 2016

Vecka 15 idag och andra trimestern. Då brukar jag må som bäst så jag hoppas det blir så den här gången också. Jag kan inte släppa att jag fick för mig att bm sa såhär på ul i onsdags (vi hade inte frågat om kön) " ja det är en flicka" i förbifarten. Min sambo hörde inget och jag sa aldrig va eller nåt sånt.
    Och precis då hon sa så såg jag tre tydliga streck?!

Hur mår era magar då? Jag måste gå på toa och göra nummer två så fort jag vaknar. Vaknar av att magen gör ont! Ingen mer som har så?

• minneli
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-28 08:15:52 följande:

Idag gäller de, Rul om någon timma sp sjukt nervös så känns som ja ska svimma , ja bara skakar så kunde inte köra bil själv. Förbereder mig alltid på de värsta jämt :(

Så var jag i onsdags! Satt och skakade i väntrummet. Försök att andas lungt, snart är det gjort! Håller tummarna!
  • minneli

Jag fick ju en ofarlig blödning för cirka 2,5 vecka sedan, då gjorde jag ett vul och bm såg att det var rester av blod kvar och att jag skulle vara beredd på att de kom rester. Sen dröjde det en hel vecka tills det kom rester i några dagar men då var det inte rött blod utan brunt. Och den kom det inget i några dagar och nu vaknade jag av att det kommit en del brunt igen. Hur länge kan de pågå egentligen? Är ju inte roligt direkt och lite småläskigt, blir ju nojjig även fast det borde vara ok då jag själv såg det blod som var kvar på skärmen då för 2,5 vecka sen men det var ju så länge sedan. Kan inte allt bara komma ut.

• minneli
    Linda8110 skrev 2015-08-29 08:54:07 följande:
    Var glad att det kommer lite i taget för då skickar livmodern ut det långsamt, dvs utan alltför stora kramper :)
    Men är det normalt att det tar så lång tid för allt att komma ut? Då jag blött i mina förra graviditeter har jag blött en gång, sen har det inte kommit mer. Var exakt två veckor och 2 dagar sen jag blödde.
  • minneli
    gomsan skrev 2015-08-29 12:04:13 följande:

Hejsan!

Jag gick in i v.17 i dag och har lite funderingar kring om någon av er har känt av bebisen ännu?:) Jag har vid något tillfälle fått för mig att bebisen har rört på sig, men vet inte om det kanske är på gränsen till tidigt. Jag väntar mitt första barn kan jag tillägga:)

Kram!

Jag kände som ett litet skrapande igår från bäbisen. Det var första gången, gick in i vecka 15 igår. Men det kan variera jättemkt på när man känner för första gången. Det beror ju lite på hur allt ligger i magen och så. Jag vet sen vul att min moderkaka låg längst ner tex.
  • minneli
    MammaMia88 skrev 2015-08-29 11:34:37 följande:
    Nej, men ska nog göra det. Det blir nog Trygg Hansa smile1.gif

Och glöm INTE teckna försäkring för barnet sen, skulle olyckan vara framme och det blir inlagt så är dem "extrapengarna" oumbärliga. Var inlagd med äldsta i 2.5 månad....tänk er själva att behöva betala mat för flera hundra om dagen (man får inte det som förälder på sjukhus). Tur i oturen jag hade försäkringen.
    Jag har tecknat hos Länsförsäkringar. Har gjort det alla graviditeter och den har fungerat bra.
  • minneli
    Linda8110 skrev 2015-08-29 19:18:21 följande:
    Ja det är normalt, jag blödde i början av graviditeten och det tog ett par veckor innan allt var ute eller tills dess att kroppen ätit upp det. Kom blod vid 2-3 tillfällen.
    Okej, tack, vad skönt att höra!
  • minneli

Min yngsta kommer precis fyllt tre då bäbisen kommer. Frågan är om det behövs syskonvagn då? Förra gången jag fick barn var storasyster 3,5 och då köpte jag en ståbräda till henne till längre promenader.

• minneli
    MammaMia88 skrev 2015-08-30 08:43:05 följande:
    Jag tog reda på könet med de två första, och det stämde båda gångerna smile1.gif Vill man, och har råd, så kan man ju boka ett könsultraljud... smile1.gif
    Jag kollade med de två första och de stämde båda gångerna, (tjejer) den här gången har jag inte bestämt om jag ska kolla men sambon vill så det lutar väl åt det. Tycker det är rätt rolig överraskning sådär på halvtid och att man kan förbereda storasyskonen lite mer och prata namn mm.. Men som jag skrev typ i torsdags så fick jag för mig att bm sa att det var en flicka på ultraljudet i v14... Svårt att släppa det :P
Svar på tråden BF februari 2016