• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Gosmos

Hej tjejer!

Jag hoppar in här med om det är okej. Har bf 2/2 och plussade 27/5 efter tredje ivfen. Det är andra barnet men känner ändå att det finns saker man behöver ventilera :)

I östergötland får alla göra kub om de vill, därför får alla ett ul i vecka 12-14, oerhört tacksamt! Ska på mitt andra nu på tisdag. Såg ett hjärta i vecka sju (tidigt vul pga ivf) så jag är lite lugn i alla fall.

Hur magen är?

Den är större än förra gången! Går mest i haremsbyxor eller hårsnodd i jeansknappen :) Är det någon annan som får fundera på mammakläder snart?

• minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-07-24 10:12:41 följande:
    Vad menar du? Hur dom mår eller hur dom ser ut :)
    Hihi, kom på sen att jag kanske formulerade frågan lite konstigt! Jag menade hur era magar mår? :) Men det går ju oxå att svara på om den växt något och om ni tex kan ha era vanliga jeans:)
  • Jennsan84

Vi har vårt den 6/8. Ska bli väldigt spännande! Gjorde blodprovet i tisdags.

JosefineD85 skrev 2015-07-23 16:50:34 följande:

Jag har också kub om två veckor är också nervös! Vilket datum? Vi ska göra den 5/8.

• Sefone

Jag har gjort två VUL hittills och ska göra kub 10/8 för min del har det berott på att graviditeten blev till via make-insemination (infertlitetsbehandling under 3,5 år) och förra graviditeten var ett MA. Dessutom har jag haft blödningar flera gånger under den här graviditeten redan och så stöder de min gulkropp med lugesteron och följer upp detta. Därav täta kontroller.

busan00 skrev 2015-07-23 21:51:29 följande:

Varför får alla ni göre tidiga Ul å vul ? Vilket landsting hör ni till? Har prata me min bm flera ggr å ringa 1177 å fråga om ja får göre de men dom ser bata nej har man inte haft blödning så gör man inget förän i vecka 18 -20:/ Blir så less å läsa alla som fått göre de medan ja själv går å är orolig som satan att de inte tickar nåt hjärta där inne :(

• Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2015-07-24 10:46:19 följande:

Hihi, kom på sen att jag kanske formulerade frågan lite konstigt! Jag menade hur era magar mår? :) Men det går ju oxå att svara på om den växt något och om ni tex kan ha era vanliga jeans:)

Magen mår bra :) kom hem från utlandssemester i onsdags. Mådde rätt mycket illa innan jag åkte dit. Dom två veckor vi var där mådde jag väldigt bra. Illamående lite då och då. Nu när jag kommit hem så mår jag konstant illa. Mest på kvällarna, då är det illa :( fy, längtar tills illamåendet försvinner. .

Min mage är redan stor. Mailade jobb idag om att jag kommer behöva mammabyxor när jag kommer tillbaka från semestern.

Syns din mage mycket?
  • Sefone

Jag har inte kunnat ha mina jeans sedan v 6, har varit extremt svullen, och gått i mjuka tygbyxor och leggings. Idag känns dock magen platt igen v 10 prövade mina vanliga jeans och jag får fast dem men de sitter inte skönt så fortsätter nog med leggings. Idag har jag för första gången på flera veckor inte mått speciellt illa heller. Är inte det lite tidigt att slippa illamåendet?

minneli skrev 2015-07-24 08:44:41 följande:

Hur är era magar?

• AngelinaAr
    Sefone skrev 2015-07-24 14:51:03 följande:

Jag har inte kunnat ha mina jeans sedan v 6, har varit extremt svullen, och gått i mjuka tygbyxor och leggings. Idag känns dock magen platt igen v 10 prövade mina vanliga jeans och jag får fast dem men de sitter inte skönt så fortsätter nog med leggings. Idag har jag för första gången på flera veckor inte mått speciellt illa heller. Är inte det lite tidigt att slippa illamåendet?

Jag är åxå gravid har aldrig mått illa..magen är som i 4 månaden är typ bara i vecka 7 tror jag haha vet nte ens har vul den 30
  • JosefineD85

Mitt illamående började sakta men säkert gå över i v10 men den är långt ifrån över, den kommer bär jag minst anar, typ var tredje dag? Ibland två dagar i följd! Jättekonstigt
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-07-24 14:03:01 följande:
    Magen mår bra :) kom hem från utlandssemester i onsdags. Mådde rätt mycket illa innan jag åkte dit. Dom två veckor vi var där mådde jag väldigt bra. Illamående lite då och då. Nu när jag kommit hem så mår jag konstant illa. Mest på kvällarna, då är det illa :( fy, längtar tills illamåendet försvinner. .

Min mage är redan stor. Mailade jobb idag om att jag kommer behöva mammabyxor när jag kommer tillbaka från semestern.

Syns din mage mycket?
    Den syns men inte överdrivet mkt än så länge om jag väljer rätt kläder. Har knappt haft jeans för det känns obehagligt.

Idag (vecka 10 9+0) är första dagen på länge som jag inte behövt lägga mig ner och vila och jag har inte mått så jätteilla.

När jag börjar jobba igen är det 1,5 vecka jag måste dölja graviditeten så jag hoppas det funkar. Vill inte berätta förrän jag gått på ul den 26 så jag vet att allt är ok.
  • Mamma till två gullegrisar

Var glad att slippa det :) mitt illamående går upp o ner men nu mår jag ganska konstant illa :(
Svar på tråden BF februari 2016