• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • JennieN

Aha...nä, jag vet att de flesta får vänta här också. Misstänker att det egentligen var min ångest och oro som gav mig ett tidigt.

• busan00

Så kanske de var, jaja de är väl bata stå ut som 5 veckorna då å hoppas hoppas på att allt är som de ska å ayy de finns ett litet hjärta som tickar.

• Sickan5
    busan00 skrev 2015-07-23 21:51:29 följande:

Varför får alla ni göre tidiga Ul å vul ? Vilket landsting hör ni till? Har prata me min bm flera ggr å ringa 1177 å fråga om ja får göre de men dom ser bata nej har man inte haft blödning så gör man inget förän i vecka 18 -20:/ Blir så less å läsa alla som fått göre de medan ja själv går å är orolig som satan att de inte tickar nåt hjärta där inne :(

Dalarnas landsting erbjuder alla över 35 år att göra kub test.
  • Sickan5
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-07-24 00:49:59 följande:

Vad fick du för resultat?

Tydligen väldigt bra resultat 1 på 200 000 kan vara skadat/sjukt.
  • Penguinlover

Jag går hos privat barnmorskemottagning med vårdavtal. De erbjuder ultraljud vid inskrivning för 250 kronor, annars tror jag att det kostar 500 kronor kronor. Finns det ingen privat mottagning någonstans i din närhet där du kan boka in ett ultraljud? Jag ska göra ett till nästa vecka redan, men det är bara för att det ingår ultraljud när man gör NIPT.

• amalie79
    busan00 skrev 2015-07-23 21:51:29 följande:

Varför får alla ni göre tidiga Ul å vul ? Vilket landsting hör ni till? Har prata me min bm flera ggr å ringa 1177 å fråga om ja får göre de men dom ser bata nej har man inte haft blödning så gör man inget förän i vecka 18 -20:/ Blir så less å läsa alla som fått göre de medan ja själv går å är orolig som satan att de inte tickar nåt hjärta där inne :(

Ja det där är så olika! ( jag är iof beräknad i januari men är ändå inne här och läser lite i anslutande grupper ibland)

Jag har redan gjort tre vanliga ultraljud, sa hos bm att jag var osäker på mensen så då gjorde hon ett, sen gjorde gyn ett för hon var osäker. Sen gjorde vi kub veckan efter. Sen då så är det rul om två veckor.

Tillhör västra götalandsregionen, men kan nog vara annorlunda inom där med!

För mig räckte det att säga att jag inte visste , vilket var helt sant:)

Men du, försök att inte lägga tid på arg oroa dig för något du ändå inte kan påverka. Lättare sagt än gjort men det tar mycket energi man behöver till annat, så försök.
Svar på tråden BF februari 2016