• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2015-07-24 18:01:53 följande:

Den syns men inte överdrivet mkt än så länge om jag väljer rätt kläder. Har knappt haft jeans för det känns obehagligt.

Idag (vecka 10 9+0) är första dagen på länge som jag inte behövt lägga mig ner och vila och jag har inte mått så jätteilla.

När jag börjar jobba igen är det 1,5 vecka jag måste dölja graviditeten så jag hoppas det funkar. Vill inte berätta förrän jag gått på ul den 26 så jag vet att allt är ok.

På mig går det inte ens att dölja. . Sitter jag ner så är jag bara fläskig om magen men står jag upp så är det en redig kula. Som om jag vore i v 16 minst..
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-07-24 19:12:42 följande:
    På mig går det inte ens att dölja. . Sitter jag ner så är jag bara fläskig om magen men står jag upp så är det en redig kula. Som om jag vore i v 16 minst..
    Haha ja när jag kollade nu igen i spegeln så har jag nog förnekat magens storlek litegrann... Den är ungefär som jag var i v22 första graviditeten...
    minneli skrev 2015-07-24 19:49:03 följande:

Haha ja när jag kollade nu igen i spegeln så har jag nog förnekat magens storlek litegrann... Den är ungefär som jag var i v22 första graviditeten...

Precis.. ju fler graviditeter desto snabbare syns det.. så är det för mig iallafall. . Lägg upp en bild på magen. Hade varit kul o jämföra.
  • busan00

Min mage syns de knappt nånting på är i vecka 14 (13+4) är bara uppsvälld när ja ätit oså. Annars är de bara en liten liten kula ingen som lägger märke t den iaf mer än ja :p haha men för nåm vecka sen va den dubbelt så stor. Är väl bara uppblåst vissa dagar ..

• minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-07-24 21:54:02 följande:
    Precis.. ju fler graviditeter desto snabbare syns det.. så är det för mig iallafall. . Lägg upp en bild på magen. Hade varit kul o jämföra.
    Ska försöka få till en bild! Och komma ihåg att försöka de också :)
  • minneli

Ingen som har fått en dålig mage av graviditeten? Jag har varit bra i magen alla andra graviditeter men nu de 3-4 senaste dagarna är magen kass. Speciellt efter middagen. Den låter, bubblar och så känns det som jag måste springa på toa hela tiden. Fast egentligen kanske det går att gå två ggr men då är jag inte fräsch i magen. Jättejobbigt. Vad kan man göra?!

minneli skrev 2015-07-25 21:20:44 följande:

Ska försöka få till en bild! Och komma ihåg att försöka de också :)

Precis.. så tänker jag nästan varje dag. Ska också ta en bild på magen snart.. :)
    minneli skrev 2015-07-25 21:23:07 följande:

Ingen som har fått en dålig mage av graviditeten? Jag har varit bra i magen alla andra graviditeter men nu de 3-4 senaste dagarna är magen kass. Speciellt efter middagen. Den låter, bubblar och så känns det som jag måste springa på toa hela tiden. Fast egentligen kanske det går att gå två ggr men då är jag inte fräsch i magen. Jättejobbigt. Vad kan man göra?!

Så var jag i början. Jättebubblig och orolig mage. Kändes som att man hade diarré med dom symptomen. Nu är de lite bättre. Magen kan vara lite bubblig ibland men mycket bättre. .

Fy vad jag har mått idag. Vi var på stan idag hela familjen och beslöt oss för att äta pizza till lunch. Gick sedan hemåt och väl hemma var jag helt förstörd. Mådde fruktansvärt illa och helt Slut och lite yr.. det var hemskt. Låg så säkert i 4 timmar . Gick upp och åt lite kräm med mjölk. Behövde frisk luft och cyklade till affären och mår hyfsat sen dess. Lite illamående bara.

Fler som mår mycket illa? Jag hoppas innerligt att detta försvinner snart. Börjar jobba v32 och orkar inte må så här på jobbet.. :(

• minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-07-25 21:31:06 följande:
    Så var jag i början. Jättebubblig och orolig mage. Kändes som att man hade diarré med dom symptomen. Nu är de lite bättre. Magen kan vara lite bubblig ibland men mycket bättre. .
    Vilken vecka gick det över mer i då?

Jag vill ju inte äta middag någon annanstans än hemma och undrar hur det aka gå när vi åker på semester om en vecka och hur det ska gå när jag börjar jobba. Kan ju inte vara såhär i magen då. De andra graviditeterna har jag varit bättre än vanligt i magen så det här är verkligen tvärtom.
Svar på tråden BF februari 2016