• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • CupcakeDream

Jag berättade för chefen förra veckan ;) Hon blev glad. Har berättat för mina jobbarkompisar med. Jobbar som undersköterska!

• Mamma till två gullegrisar
    hannis12345 skrev 2015-08-17 21:19:40 följande:

Oj, riktigt bra ju - är det inte det bästa man kan få??

Jag har kub på måndag o är toooook nervös!!

Jaaa vi blev så glada :) jo, bm sa något om det bästa resultatet eller så sa hon något av det bästa man kan få. :)))

Vilken vecka är du i på måndag? Det kommer gå jättebra. :) jag blev mest förvånad att hon tittade så grundligt på alla organ och allt. Trodde det skulle ta 5 min och sen vara klart. Så det blev en mysig överraskning :)
  • hannis12345

På måndag när jag gör Kub ultraljud är jag i 12+4

Jag är 32 år i år, hur gammal är du? Min bm sa typ att man bara kunde få 120000 om man var 20 år typ, så riktigt grattis till er;)))

Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-17 22:15:15 följande:

Jaaa vi blev så glada :) jo, bm sa något om det bästa resultatet eller så sa hon något av det bästa man kan få. :)))

Vilken vecka är du i på måndag? Det kommer gå jättebra. :) jag blev mest förvånad att hon tittade så grundligt på alla organ och allt. Trodde det skulle ta 5 min och sen vara klart. Så det blev en mysig överraskning :)

• LongingForAChild
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-17 14:18:10 följande:

Har redan gjort de å hon säger att de görs inte förän efter vecka 24 så de är väl bara p stå ut till nästa vecka å bara hoppas hoppas den lille lever :(

Så dumt!!! vi fick lyssna för en vecka sedan då var jag i vecka 15, hon varnade dock att det inte alltid man hittar hjärtat ändå eftersom barnet kan ligga långt bak och så... kanske du kan söka till en annan MVC alternativt privat.

Varken du eller barnet kan ju må bra av all oro

• LongingForAChild
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-17 18:16:41 följande:

Lollipoppan: Ringde förut dom sa strängt nej du har tid om 2 veckor. Å ja bara men är så orolig å hon sa de är så för alla . Ja får väl stå ut :( å bara hoppas hoppas de finns ett litet hjärta som slår . Har haft sån huvevärk nu i 4 dagar å Alvedon hjälper inte de börjar direkt ja vaknat å idag har ja mått illa . Inte ska väl illamående börja igen i vecka 18 Suck !:( hur har ni andra det ?

Har oxå börjat få himla huvudvärk från morgonen, är i vecka 16 och mått illa sen vecka 6 utan uppehålla... min BM sa att ibland kan det komma och gå fram till vecka 20 efter det är det ovanligt men vissa mår ju illa hela graviditeten så man kan ju ha otur tyvärr.
  • Mamma till två gullegrisar
    hannis12345 skrev 2015-08-18 08:30:39 följande:

På måndag när jag gör Kub ultraljud är jag i 12+4

Jag är 32 år i år, hur gammal är du? Min bm sa typ att man bara kunde få 120000 om man var 20 år typ, så riktigt grattis till er;)))

Som mig då. Jag var nog i 12+5. Men flyttades bak en dag så bf är 25 februari istället :))

Jag är 30 år så helt omöjligt är det inte ;))
  • Erna90

Hur tänker ni alla kring träning? Tränade ni innan graviditeten? Har ni tränat sedan ni blev gravida och vad? Har tränat bodystep och zumba men haft uppehåll under sommaren vilket innebär att jag knappt tränat under graviditeten. Tycker det är svårt att veta vad man kan och inte kan träna??

• ALSI
    Erna90 skrev 2015-08-18 18:06:02 följande:

Hur tänker ni alla kring träning? Tränade ni innan graviditeten? Har ni tränat sedan ni blev gravida och vad? Har tränat bodystep och zumba men haft uppehåll under sommaren vilket innebär att jag knappt tränat under graviditeten. Tycker det är svårt att veta vad man kan och inte kan träna??

Det finns en fantastisk bok av wigbrant och Lissjanis som heter "stark, glad, gravid". Köp eller låna den om du undrar om träning! Jag älskar träning, särskilt löpning och styrketräning och längtar efter att träna, men jag har varit så extremt trött och mått så illa hittills så det går bara inte. Börjat komma igång nu med promenader, kommer nog inte kunna springa, men vill iaf träna styrka och spinning...
  • ak82

Kub test idag visade på en mkt pigg liten filur som sparkade runt hela tiden där inne. Det var svårt att få till en osuddig bild men det gick till slut, Helt otrolig känsla! Bf kvarstår till den 25 feb. Och resultatet var 1:20000 så det kändes skönt!

• ak82
    Erna90 skrev 2015-08-18 18:06:02 följande:

Tycker också det är svårt att veta. Har styrketränat mkt och kört tabata + sprungit tidigare men inte mkt i sommar pga trötthet och illamående. Sprang häromdagen men det kändes inte bra. Fick lite ont i magen. Kommer satsa på långa promenader fortsättningsvis och lättare styrketräning då och då. :) känns som tabata och liknande är långt borta för mig just nu så trött som man är hehe.
Svar på tråden BF februari 2016