• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Erna90
    ALSI skrev 2015-08-18 18:38:30 följande:

Det finns en fantastisk bok av wigbrant och Lissjanis som heter "stark, glad, gravid". Köp eller låna den om du undrar om träning! Jag älskar träning, särskilt löpning och styrketräning och längtar efter att träna, men jag har varit så extremt trött och mått så illa hittills så det går bara inte. Börjat komma igång nu med promenader, kommer nog inte kunna springa, men vill iaf träna styrka och spinning...

Tror jag har hört talas om den boken ja, kanske skulle klicka hem den! Nyss hemkommen från ett bodystep pass och det kändes bra ändå, skippade hopp och tog inte ut mig helt. Hoppas kunna gå på det ett bra tag då jag tycker det är så himlans kul. Annars är ju promenader helt ok också, vilket jag också brukar ta
  • sladda
    Erna90 skrev 2015-08-18 18:06:02 följande:

Hur tänker ni alla kring träning? Tränade ni innan graviditeten? Har ni tränat sedan ni blev gravida och vad? Har tränat bodystep och zumba men haft uppehåll under sommaren vilket innebär att jag knappt tränat under graviditeten. Tycker det är svårt att veta vad man kan och inte kan träna??

Spelar fotboll 2-3 ggr i vecka plus ngn promenad. Funkar än så länge bra. Visst att man inte har riktigt samma flås som innan haha
  • Mamma till två gullegrisar
    ak82 skrev 2015-08-18 20:32:14 följande:

Kub test idag visade på en mkt pigg liten filur som sparkade runt hela tiden där inne. Det var svårt att få till en osuddig bild men det gick till slut, Helt otrolig känsla! Bf kvarstår till den 25 feb. Och resultatet var 1:20000 så det kändes skönt!

Vi fick samma resultat och har samma bf :)

Grattis till bra resultat. .
  • ak82
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-19 06:34:01 följande:

Vi fick samma resultat och har samma bf :)

Grattis till bra resultat. .

Vad roligt! Grattis till er med! :)
  • Anonym (orolig)

Någon som vet va man ungefär får i mamma peng om man inte har jobb utan går på praktik .

• minneli
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-19 07:48:40 följande:

Någon som vet va man ungefär får i mamma peng om man inte har jobb utan går på praktik .

Ring och prata med försäkringskassan men det borde väl vara ngn sorts grundbelopp tror jag. Precis som on man får barn efter man studerat tex? Eller har jag fel?
  • Anonym (orolig)

Ja vet inte ja jn inget om sånt lr så , men någon måste ju veta app ett ungefär, om de är 4000 lr om de är 7000 ?:/

• Jennsan84

Tror jag hört att det är 225kr per dag om man studerar eller har ingen/låg inkomst.

Anonym (orolig) skrev 2015-08-19 12:12:29 följande:

Ja vet inte ja jn inget om sånt lr så , men någon måste ju veta app ett ungefär, om de är 4000 lr om de är 7000 ?:/

• Anonym (orolig)

Utan skatt ? Lr är de skatt på dom 225 ? Vet inte om de är under 200 dom inte tar ut skatt men är inte säker, å sen är de ju barnbidrag på de sen ? För de är väl inte me i dom 225?

• Jennsan84

Ingen aning om det är innan eller efter skatt. Tror att om man tar ut alla 7 dagar i veckan så blir det strax under 7000kr men vet som sagt inte om det dras skatt på det. Borde ju nästan göra det med tanke på att om man har en inkomst och ens föräldrapenning är 80% av den så får man ju betala skatt. Men barnbidraget kommer separat så det är inte med räknat.

Anonym (orolig) skrev 2015-08-19 13:44:44 följande:

Utan skatt ? Lr är de skatt på dom 225 ? Vet inte om de är under 200 dom inte tar ut skatt men är inte säker, å sen är de ju barnbidrag på de sen ? För de är väl inte me i dom 225?

Svar på tråden BF februari 2016