• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (orolig)

Har redan gjort de å hon säger att de görs inte förän efter vecka 24 så de är väl bara p stå ut till nästa vecka å bara hoppas hoppas den lille lever :(

• Anonym (orolig)

Har redan gjort de å hon säger att de görs inte förän efter vecka 24 så de är väl bara p stå ut till nästa vecka å bara hoppas hoppas den lille lever :(

• ak82

Har ni bestämt när ni ska berätta på jobbet? För chefen?

Min mage är svårdöljd nu så fler och fler får veta. Borde väl tala om för min chef men har tänkt vänta tills efter kub (som är imorgon) iaf.

• Lollipoppan
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-17 10:08:27 följande:

Börjar tappa hoppet om att ens vara gravid längre , är i vecka 18 å de syns inget bara en liten liten bulle å de hade ja innan oxå, ser inte fram emot Rul heller för kommer säkert få till svar att barne är dött lr att de inte växer som de ska . Va ska ja göre ?:( ledsen tjej

Kan du inte ringa och säga att du är sjuk av oro och mår såhär dåligt. Då brukar de ju kunna lyssna på hjärtat eller göra UL tidigare.
  • Anonym (orolig)

Lollipoppan: Ringde förut dom sa strängt nej du har tid om 2 veckor. Å ja bara men är så orolig å hon sa de är så för alla . Ja får väl stå ut :( å bara hoppas hoppas de finns ett litet hjärta som slår . Har haft sån huvevärk nu i 4 dagar å Alvedon hjälper inte de börjar direkt ja vaknat å idag har ja mått illa . Inte ska väl illamående börja igen i vecka 18 Suck !:( hur har ni andra det ?

• Mamma till två gullegrisar
    Sefone skrev 2015-08-17 09:13:24 följande:

Jag har börjat må illa igen, hade en paus i illamåendet mellan v 10 och 12 ungefär men helt plötsligt kom det tillbaka. Oftast på kväll/eftermiddag och ofta om jag ligger ner i fel ställning. Hoppas på att slippa det snart.

Tröttheten har inte heller riktigt släppt men får ju bara vila nu under sjukskrivningen så kanske det som bidrar.

Lycka till på kub imorgon!

Samma här.. eftermiddag och kväll är ganska så jobbiga.. nu väntar jag mest på att det ska gå över.. KUB gick bra.. 1:20000 så det känns skönt för oss båda. Alla organ såg bra ut så det är en fin liten bebis som bor där inne :)
  • CupcakeDream

Har beställt Ultraljud idag???? Ska dit 8/9 på Näl ! Har någon kännt pyret i magen? Jag tror mig ha kännt något slags pulserande bubblande schwishande i nedremage. Med långa uppehåll på flera dagar?

• Erna90
    ak82 skrev 2015-08-17 15:49:30 följande:

Har ni bestämt när ni ska berätta på jobbet? För chefen?

Min mage är svårdöljd nu så fler och fler får veta. Borde väl tala om för min chef men har tänkt vänta tills efter kub (som är imorgon) iaf.

Jag berättade idag vecka 15 (14+5) då alla chefer var på plats igen efter semestern. Tror ingen av kollegotna har misstänkt något och har i vanliga fall rätt pösiga/lösa tunikor så kunnat dölja det bra. Har inge stor mage än men börjar puta lite smått ändå så skönt att ha sagt
  • hannis12345

Oj, riktigt bra ju - är det inte det bästa man kan få??

Jag har kub på måndag o är toooook nervös!!

Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-17 18:40:54 följande:

Samma här.. eftermiddag och kväll är ganska så jobbiga.. nu väntar jag mest på att det ska gå över.. KUB gick bra.. 1:20000 så det känns skönt för oss båda. Alla organ såg bra ut så det är en fin liten bebis som bor där inne :)

Svar på tråden BF februari 2016