• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Linda8110
    Agnesmamma2012 skrev 2015-09-12 01:48:52 följande:
    Så mysigt med rörelser :) hoppas jag också börjar känna något snart . Därför e jag lite nervös inför rul , att något skulle vara fel :/. Har du haft en bra graviditet hittills ? Mycket krämpor ? Gått upp något i vikt ? Syns det mycket :)?
    Det är säkert inget fel :)
    Mådde otroligt dåligt i början, var illamående och obeskrivligt trött, sov mig igenom dagarna. Men i typ v.11 vände det och sedan har jag mått så pass bra att jag varit säker på att det hela varit över. Gjorde KUB i v.13 som visade att allt var bra. I onsdags denna vecka stressade jag dock massor på jobbet och fick hemska sammandragningar som höll i sig länge. Blev sjukskriven några dagar då jag fortfarande är öm. Hur mår du?
  • Linda8110
    Agnesmamma2012 skrev 2015-09-12 01:48:52 följande:
    Så mysigt med rörelser :) hoppas jag också börjar känna något snart . Därför e jag lite nervös inför rul , att något skulle vara fel :/. Har du haft en bra graviditet hittills ? Mycket krämpor ? Gått upp något i vikt ? Syns det mycket :)?
    Oj glömde två frågor! :)
    Ja jag har definitivt gått upp i vikt, men vet ej hur mycket. Väljer att inte veta. ;) Syns ganska mycket nu. På gott och ont haha. Själv??
  • minneli

Jag fick in i v17 igår och kände första sparken utifrån igår. Så tidigt har jag inte känt det med de andra barnen. Kanske för att moderkakan ligger längst ner?

Jag får ont längst ner i mitten av magen när jag kommer hem från jobbet. Och om jag går för fort.
    Nu har jag iof ont där redan nu när jag vaknat. Vet inte om det är växtvärk eller sammandragningar? Har fysiskt jobb som förskollärare med barn som är 1-2 år så kroppen är kanske utsatt på dagarna.

• Linda8110
    minneli skrev 2015-09-12 08:18:33 följande:

Jag fick in i v17 igår och kände första sparken utifrån igår. Så tidigt har jag inte känt det med de andra barnen. Kanske för att moderkakan ligger längst ner?

Jag får ont längst ner i mitten av magen när jag kommer hem från jobbet. Och om jag går för fort.
    Nu har jag iof ont där redan nu när jag vaknat. Vet inte om det är växtvärk eller sammandragningar? Har fysiskt jobb som förskollärare med barn som är 1-2 år så kroppen är kanske utsatt på dagarna.

Är också förskollärare för de yngsta :) Gick in i v.19 igår.
  • minneli
    Linda8110 skrev 2015-09-12 08:36:58 följande:
    Är också förskollärare för de yngsta :) Gick in i v.19 igår.
    Då förstår du hur kroppen min mår alltså :)
  • Linda8110
    minneli skrev 2015-09-12 08:56:04 följande:
    Då förstår du hur kroppen min mår alltså :)
    Oh ja! Hade en väldigt stressig dag i tisdags och när jag skulle hem så hade jag så starka sammandragningar så jag knappt kunde gå. De försvann ej över natten så i onsdags åkte jag till läkaren för att kolla så inte tappen börjat öppna sig. Den såg tack och lov bra ut men jag blev sjukskriven några dagar och får ej gå tillbaka till jobbet innan smärtan är helt borta. Fortfarande molande värk när jag anstränger mig. Annars bättre. Wake up call kan man kalla det :)
  • minneli
    Linda8110 skrev 2015-09-12 08:59:52 följande:
    Oh ja! Hade en väldigt stressig dag i tisdags och när jag skulle hem så hade jag så starka sammandragningar så jag knappt kunde gå. De försvann ej över natten så i onsdags åkte jag till läkaren för att kolla så inte tappen börjat öppna sig. Den såg tack och lov bra ut men jag blev sjukskriven några dagar och får ej gå tillbaka till jobbet innan smärtan är helt borta. Fortfarande molande värk när jag anstränger mig. Annars bättre. Wake up call kan man kalla det :)
    Hur länge blev du sjukskriven? Idag känns det bara som jag ska ligga ner.. Gör ju ont hela tiden.
  • Anonym (orolig)

Vill så gärna beställa barnvagnen nu , men är så orolig nåt ska hända hele tiden så vågar inte, är beräkna till januari, å tänkte beställa så ja har den hemma tills början av december iaf. Men vill så gärna nu :( hur har ni gjort ?

• minneli
    Anonym (orolig) skrev 2015-09-12 12:48:02 följande:

Vill så gärna beställa barnvagnen nu , men är så orolig nåt ska hända hele tiden så vågar inte, är beräkna till januari, å tänkte beställa så ja har den hemma tills början av december iaf. Men vill så gärna nu :( hur har ni gjort ?

Första graviditeten åkte jag direkt och tittade på vagnar, babyskydd och skötväska efter rul och beställde :) Då kunde jag betala av det fram till beräknat födelsedatum plus att Jag inte behövde hämta ut det förrän på slutet av graviditeten. Blir som en garanti ifall ngt skulle hända. Sen har jag använt den vagnen den första två åren mes varje barn och kommer nog göra det den här gången också.
  • Anonym (orolig)

Minneli: Okej :) vill så gärna beställa nu men är bara sp orolig båt ska hända å är inte så lång leverans 2-4 veckor. Men de är förlossnings garanti me så man får lämna tbaka om nåt skulle hända men räknas dä då bara om barnet inte lever på BB när de är beräknar lr räknas de om nåt händer i vecka 30 tex oxå tro?

Svar på tråden BF februari 2016