• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Elilia86
    Linda8110 skrev 2015-09-03 06:49:00 följande:

Jag kanske missförstod vad du skrev, men ska inte din man följa med på förlossningen om du föder när han jobbar?!?!?!

MammaMia88 skrev 2015-09-03 09:53:50 följande:

Tror hon menar att förlossningen kanske går snabbt, så barnet föds innan han hinner hem.....fast jag kanske missförstod också :-P

Linda8110

Jag menar att han ska med så klart men som MammaMia88 skrev är det en fråga om han hinner, det gick rätt snabbt sist och det var första så inför den här gången tänket jag vara förberedd och åka in tidigare.
    Anonym (Småland) skrev 2015-09-03 12:53:48 följande:

Jag kommer se till att sambon schemalägger sista veckorna före bf samt efter bf med arbete hemifrån. Vi bilpendlar åt varsitt håll från staden vi bor i (jag 50 min, han 30 min) men han är konsult så han kan ha betydligt längre också, dessutom ska jag föda i en annan stad än där vi bor och dit är det 1.5 timmar. Så sista två veckorna före planerad förlossning kommer vi båda två att bo i staden där jag ska föda Hoppas inte ungen får för sig att komma alldeles för tidigt!

Anonym (småland)

Va bra att han kan jobba hemifrån! Är ni där två veckor innan så borde ni ha bra marginal. Är det första barnet? Vår första kom 10 dagar tidigare, de hade inte vi räknat med! Vi har den turen att det inte är allt för långt från min mans jobb dock är han inte alltid i själva kontorsbyggnaden, och relativt nära sjukhuset. Jag oroar mig mest för om bebis är tidig och vi inte får hit barnvakt i tid.
  • Anonym (orolig)

Någon som vet nåt om moderskapsintyg? Ja ska till bm i vecka 26 (25+0) å har läst att man ska skicka in de i vecka 20 -22 ska ja fixa de sjölv då lr? Hur har ni gjort?

• Sefone

Mådde också bättre v11-12 och sen började jag må riktigt illa igen, framförallt om kvällarna. Är sjukskriven p.g.a. Blödning igen och har varit in på ytterligare ett ultra. Fostret mår bra men moderkakan blöder i ena kanten, den lilla krabaten verkar dock växa som den ska så är inte jätteorolig. Blödningarna ska avta när moderkakan flyttas uppåt mer. Går in i v 17 på söndag.

• fraizer
    Anonym (orolig) skrev 2015-09-04 09:19:11 följande:

Någon som vet nåt om moderskapsintyg? Ja ska till bm i vecka 26 (25+0) å har läst att man ska skicka in de i vecka 20 -22 ska ja fixa de sjölv då lr? Hur har ni gjort?

Men du ska väl få moderskapsintyg när du gör UL? Har jag för mig iaf.
  • Anonym (orolig)

Nej ska få de av min bm har hon sagt , men bara så konstigt att ja inte ska dit förän vecka 26 å de står de ska va inskickad mellan veckan 20-22:/ å en sak t ja undrar över är de så dåligt me kontakt me bm de första tiden har bare vare där 1 gång på inskrivning i vecka 13 :o

• minneli
    Anonym (orolig) skrev 2015-09-04 11:32:24 följande:

Nej ska få de av min bm har hon sagt , men bara så konstigt att ja inte ska dit förän vecka 26 å de står de ska va inskickad mellan veckan 20-22:/ å en sak t ja undrar över är de så dåligt me kontakt me bm de första tiden har bare vare där 1 gång på inskrivning i vecka 13 :o

Ring din bm och be att få komma förbi och hämta moderskapintyget! Dröjer det mellan rul och träff med bm efteråt så brukar jag göra det. Är skönt att få iväg ansökan till försäkringskassan i god tid.
  • MammaMia88

Ibland skickar BM in till FK, ibland inte...tror bara jag har behövt skicka in själv en gång

• Anonym (Småland)

[quote=75715233][quote-nick]Elilia86 skrev 2015-09-04 06:24:01 följande:

Va bra att han kan jobba hemifrån! Är ni där två veckor innan så borde ni ha bra marginal. Är det första barnet? Vår första kom 10 dagar tidigare, de hade inte vi räknat med! Vi har den turen att det inte är allt för långt från min mans jobb dock är han inte alltid i själva kontorsbyggnaden, och relativt nära sjukhuset. Jag oroar mig mest för om bebis är tidig och vi inte får hit barnvakt i tid.[/quote]

Japp, första barnet! Vi ska bo hos mina föräldrar i en annan stad där vi också ska föda, så djurvakt finns på plats! Det ska nog vara ganska god marginal med två veckor, kvinnor i min släkt brukar gå över tiden med i snitt 7 dagar

Det är väldigt skönt att han har ett flexibelt jobb, han skulle i teorin kunna sitta och jobba på BB medan vi väntar på att förlossningen kommer igång, sedan så har han nog inte nerverna för det :-P

Det finns alltid en snäll granne om du får tufft med barnvakt, min mamma var med på grannfruns förlossning medan jag och mina syskon satt barnvakt för de tre äldre

• ondar
    Anonym (orolig) skrev 2015-09-04 11:32:24 följande:

Det brukar va så sällan de där första månaderna. Jag fick mitt moderskapsintyg hos bm efter rul med sonen och det var inga problem att skicka in papper o få allt klart då. Tror de flesta går till väga så att de får papprena vid det mötet i typ v26. :)
  • minneli

Hur går det för alla att jobba?

Jag räknar ner till rutinultraljudet om tre veckor och dagarna går fort med jobb, och skjutsning och lämning på skola och förskola. Vill bara ha ultraljudet gjort! Om allt är bra då ska jag börja fundera på babyskydd mm. Jag måste oxå köpa gravidkläder men vill inte köpa ngt förrän jag sett att allt är okej. Har gravidkläder kvar med tror de är minst tre storlekar för stora.

Svar på tråden BF februari 2016