• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • ondar
    Anonym (orolig) skrev 2015-09-10 12:40:12 följande:

Men de måste väl synas på rul isf? Men de sa hon inget om

Nej sånt syns inte nödvändigvtis på rul :). Kroppen bildar ju nytt fostervatten hela tiden så läcker man inte så mkt plus att bm inte vet att hon ska kolla efter det kan det såklart missas. Meen förmodligen är det ju flytningar, tänkte mest att du isf redan vetat att det var det, därav mitt svar. Vill inte oroa dig liksom :) men hade absolut frågat bm iaf o förklarat noga så man får ett korrekt svar. Då slipper du va orolig sen.
  • Februari16

Var ju som sagt på rul imorse och bm fick trycka ganska hårt för att knyttet skulle ligga stilla. Nu på em/kvällen har jag haft mycket molvärk eller växtvärk. Kan det vara efter undersökningen?

• Anonym (Ja då)
    Februari16 skrev 2015-09-10 21:27:40 följande:

Var ju som sagt på rul imorse och bm fick trycka ganska hårt för att knyttet skulle ligga stilla. Nu på em/kvällen har jag haft mycket molvärk eller växtvärk. Kan det vara efter undersökningen?

Ja absolut. Jag har gjort flera ul och alla gånger varit öm efteråt. Särskilt på kub då kändes det som jag gjort 200 situps och var glad jag tagit ledigt hela dagen!

Efter rul fick jag en blödning, en timme efter hon slagit mig på magen med den där apparaturen flera gånger, för att få den att vända sig och få med hjärtat, men när jag sökte så sa de på samma ställe att blödningen absolut inte kunde uppstått av detta. En timme innan hade dock vi sett alltsammans tydligt och det fanns ingen tillstymmelse till hematom då.
  • Februari16
    Anonym (Ja då) skrev 2015-09-11 07:36:07 följande:

Ja absolut. Jag har gjort flera ul och alla gånger varit öm efteråt. Särskilt på kub då kändes det som jag gjort 200 situps och var glad jag tagit ledigt hela dagen!

Efter rul fick jag en blödning, en timme efter hon slagit mig på magen med den där apparaturen flera gånger, för att få den att vända sig och få med hjärtat, men när jag sökte så sa de på samma ställe att blödningen absolut inte kunde uppstått av detta. En timme innan hade dock vi sett alltsammans tydligt och det fanns ingen tillstymmelse till hematom då.

Oj! Jag förstår att dom måste trycka lite för att se men SÅ hårt??
  • Anonym (orolig)

På mig tryckte hon inte alls hårt på rul de kändes knappt å då slog intr hällerfär den skulle vända sej utan hon väntade en stund tills den flytta sej själv. :) ont ska man inte få iaf .

• Anonym (Ja då)
    Anonym (orolig) skrev 2015-09-11 08:00:12 följande:

På mig tryckte hon inte alls hårt på rul de kändes knappt å då slog intr hällerfär den skulle vända sej utan hon väntade en stund tills den flytta sej själv. :) ont ska man inte få iaf .

Även de gånger då det varit mildare så har jag haft lite ont efteråt, utom nu senast. Kuben var värst som sagt men då höll hon på i 35 minuter och pressade från alla håll.

Men de första, som var för att fastställa grav längd, även efter det hade jag som en lätt träningsvärk efteråt, men nu skedde ju de under en period när jag hade mycket molvärk, så säkert var det relaterat
  • Madelen21

hej allihopa..
    ser att nån hade såna flytningar, välkommen till klubben det har jag oxå å jag är inte orolig för det... Helt normalt tror jag..

Här går jag å väntar på mitt ul å min lilla groda som jag kallar den rör sig iaf på kvällarna :)

Igår fyndade jag, mammakläder 5,  10 15 20 kr av en mamma i min dotters klass.. kanonnfina allting.. perfekt eftersom jag ska på dop i morron :)

• Mamma till två gullegrisar
    Madelen21 skrev 2015-09-11 08:38:24 följande:

hej allihopa..

ser att nån hade såna flytningar, välkommen till klubben det har jag oxå å jag är inte orolig för det... Helt normalt tror jag..

Här går jag å väntar på mitt ul å min lilla groda som jag kallar den rör sig iaf på kvällarna :)

Igår fyndade jag, mammakläder 5,  10 15 20 kr av en mamma i min dotters klass.. kanonnfina allting.. perfekt eftersom jag ska på dop i morron :)

När har du bf? Är osäker på om jag kännt vår lilla ännu.. hoppas jag känner snart för nu börjar jag bli orolig. Känns som att i v 17 borde man känna eftersom det är tredje graviditeten.

Kul och fynda mammakläder :)
  • Mamma till två gullegrisar
    Anonym (Ja då) skrev 2015-09-11 07:36:07 följande:

Låter ju hemskt att hon slog med apparaten för att få den och vända sig. :(
  • sladda

[quote=75741954][quote-nick]Mamma till två gullegrisar skrev 2015-09-11 08:53:53 följande:[/quote-nick]När har du bf? Är osäker på om jag kännt vår lilla ännu.. hoppas jag känner snart för nu börjar jag bli orolig. Känns som att i v 17 borde man känna eftersom det är tredje graviditeten.

Jag är oxå i v17 å är oxå osäker på om jag känt av någon fosterrörelse Sammandragningar har jag känt av samt "hugg" 3ggr men det kändes mer som ngn stack en kniv mitt i magen än att det ska ha varit foster rörelser.

Svar på tråden BF februari 2016